• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny ROBO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A/609A/209C

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
465 5 3
Ten inny numer wskazuje, że był to wagon po naprawie, w trakcie której zdemontowano ogrzewanie parowe - stąd grupa 70, nie oryginalna 80.
Prawdopodobnie wtedy stracił też przewód zdalnego sterowania, o którym informowała literka 'd' w serii.
O ile numer jest czysto "elektryczny", to jednak na pudle jest wciąż opis "ogrzew. par. i el.". "Smaczek"? Nie wiem - trochę dużo ich tu, bo i brak wspomnianej litery "d", i ósmy z zakresu wagon bez ogrzewania parowego już w 1986 r., czyli dość wcześnie.
Zresztą na wizualizacjach oznakowania niektórych innych wagonów są pojedyncze detale dające do myślenia - czy to "smaczek", czy nieścisłość, czy błąd?
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
465 5 3
211110 - błedna seria Aou dla naniesionej daty rewizji, to zdecydowanie kilka lat za wcześnie. Błędnie rozmieszczone okna bezpieczeństwa (powinny być na wysokości 2./8. przedziału).
211100 - błędnie rozmieszczone okna bezpieczeństwa (powinny być na wysokości 2./8. przedziału)
222350 - typ 111Ap, a nie 111Au.
211010 - numer par.-el. (grupa 80), a na pudle tylko "ogrzew. el."
Ogólnie w ep. Vc na wagonach wychodzących z Nowego Sącza (914) regułą były daty w formacie xx-xx-xx, a nie xx.xx.xx.
 

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.262 225 2
211110 - błedna seria Aou dla naniesionej daty rewizji, to zdecydowanie kilka lat za wcześnie. Błędnie rozmieszczone okna bezpieczeństwa (powinny być na wysokości 2./8. przedziału).
211100 - błędnie rozmieszczone okna bezpieczeństwa (powinny być na wysokości 2./8. przedziału)
Błędna seria ma być poprawiona. Co do okien, to forma do okien jest jaka jest i okna bezpieczeństwa będą na wysokości 3 i 7 przedziału. Dla wprawnego modelarza nie jest to problem, oby tylko tym razem chińczyk zastosował słabszy klej.
222350 - typ 111Ap, a nie 111Au.
Tak typ jest błędny, ale dla wyglądu modelu nie ma to żadnego znaczenia.
211010 - numer par.-el. (grupa 80), a na pudle tylko "ogrzew. el."
Mam nadzieje że Robo to poprawi.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.296 504 30
Co do okien, to forma do okien jest jaka jest i okna bezpieczeństwa będą na wysokości 3 i 7 przedziału. Dla wprawnego modelarza nie jest to problem,
To chyba żart? Czy to ma być usprawiedliwienie ewidentnego błędu? OK, jest, jak jest, trzeba przymknąć na to oko, zwłaszcza, że jednak modele Robo są bardzo dobre. Kto umie, może sobie zmieni, ale twierdzenie, że nic się nie stało i można sobie samemu poprawić, wydaje mi się trochę nie na miejscu.
 

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.262 225 2
To chyba żart? Czy to ma być usprawiedliwienie ewidentnego błędu? OK, jest, jak jest, trzeba przymknąć na to oko, zwłaszcza, że jednak modele Robo są bardzo dobre. Kto umie, może sobie zmieni, ale twierdzenie, że nic się nie stało i można sobie samemu poprawić, wydaje mi się trochę nie na miejscu.
Nikt tu nikogo pod pistoletem nie trzyma, nie chcesz nie kupuj.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.368 473 107
211110 - błedna seria Aou dla naniesionej daty rewizji, to zdecydowanie kilka lat za wcześnie. Błędnie rozmieszczone okna bezpieczeństwa (powinny być na wysokości 2./8. przedziału).
211100 - błędnie rozmieszczone okna bezpieczeństwa (powinny być na wysokości 2./8. przedziału)
222350 - typ 111Ap, a nie 111Au.
211010 - numer par.-el. (grupa 80), a na pudle tylko "ogrzew. el."
Ogólnie w ep. Vc na wagonach wychodzących z Nowego Sącza (914) regułą były daty w formacie xx-xx-xx, a nie xx.xx.xx.
Cóż, cudów nie ma. Nie da się odtworzyć zbyt wielu wersji w zbyt wielu czasokresach, dysponując małą bazą form. I tak to właśnie wygląda, im większa różnorodność tym więcej nieścisłości na modelach. ROBO to nie "wunderfirma" i stosuje praktyki takie jak wszyscy.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.128 87 0
Nikt tu nikogo pod pistoletem nie trzyma, nie chcesz nie kupuj.
Jestem ciekaw, czy dożyję czasów, kiedy takie "rzeczowe argumenty" przestaną być tu używane w odpowiedzi na czyjeś konkretne dane.

OK, kolega @Andrzej Harassek dowiedział się, że nie musi kupować modelu (zapewne nie zdawał sobie z tego sprawy). Czy od tej wiedzy model stał się lepszy i nie potrzeba już zwracać uwagi na jego braki?
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
Cóż, cudów nie ma. Nie da się odtworzyć zbyt wielu wersji w zbyt wielu czasokresach, dysponując małą bazą form.
Popieram w 100% - z racji inżynierskiej niewiary w cuda. Zatem z punktu widzenia planowania produktu proponowałbym w zamian coś takiego jak opracowanie projektu, aby formy móc wykorzystać jak najefektywniej. Jedna wypraska z oknami bezpieczeństwa to pewnie była sprawka czarnej magii... Odlanie wraz z budą 6 haków promowych na stronę też było dziełem guślarza, a nie kreślarza?
I tak to właśnie wygląda, im większa różnorodność tym więcej nieścisłości na modelach.
Trzy z wymienionych uwag dotyczyły napisów, nie rozumiem wpływu formy na ich poprawność.
ROBO to nie "wunderfirma" i stosuje praktyki takie jak wszyscy.
Dlatego daje nam okazję do konstruktywnej krytyki. Jakby ta firma chciała wyróżnić się wśród tak miernej konkurencji, to nie byłoby czego w tym temacie komentować.
 
Reakcje
1 0 0
211110 - błedna seria Aou dla naniesionej daty rewizji, to zdecydowanie kilka lat za wcześnie. Błędnie rozmieszczone okna bezpieczeństwa (powinny być na wysokości 2./8. przedziału).
211100 - błędnie rozmieszczone okna bezpieczeństwa (powinny być na wysokości 2./8. przedziału)
Mam pytanie do tych bardziej rozeznanych. Od czego zależało rozmieszczenie okien bezpieczeństwa? Mówię tu akurat o 112 Ag. Widziałem zdjęcia tych wagonów z oknami bezpieczeństwa zarówno na wysokości 2/8 przedziału jak i 3/7. Chyba, że to nie zależy od typu?
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99
To chyba żart? Czy to ma być usprawiedliwienie ewidentnego błędu? OK, jest, jak jest, trzeba przymknąć na to oko, zwłaszcza, że jednak modele Robo są bardzo dobre. Kto umie, może sobie zmieni, ale twierdzenie, że nic się nie stało i można sobie samemu poprawić, wydaje mi się trochę nie na miejscu.
Moim zdaniem informacja na forum, że na modelu jest tak, a powinno być tak, jest jak najbardziej OK. Dobrze jest przy okazji takich informacji czegoś się dowiedzieć o oznaczeniach, a owo informowanie o jakichś "nieścisłościach" nie tylko poszerza wiedzę tego, który kupuje model, ale i przecież czesto nie zniechęci go do zakupu. Do tej pory nie było wydanego żadnego modelu typu 112Ag z ryflowanym dachem z epoki IVc więc dla mnie to tzw. "pozycja obowiązkowa" do składu z sypialnym Warsem z Gdyni od Tilliga, który jak wiadomo idealny nie jest - ale innego nie ma.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.296 504 30
Moim zdaniem informacja na forum, że na modelu jest tak, a powinno być tak, jest jak najbardziej OK.
Pełna zgoda, tylko co z tym ma wspólnego zacytowany przez kolegę @J1974H0 mój wpis? Ja przecież nie kwestionowałem sensu pokazania błędów, a moje pytanie o żart dotyczyło stwierdzenia, że "dla wprawnego modelarza nie jest to problem".
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
465 5 3
Mam pytanie do tych bardziej rozeznanych. Od czego zależało rozmieszczenie okien bezpieczeństwa? Mówię tu akurat o 112 Ag. Widziałem zdjęcia tych wagonów z oknami bezpieczeństwa zarówno na wysokości 2/8 przedziału jak i 3/7. Chyba, że to nie zależy od typu?
Zależało to od zakładu wykonującego naprawę główną, w trakcie której zabudowywano okna bezpieczeństwa. Okna bezpieczeństwa bliżej przedsionków (drzwi), w wagonach różnych typów (1 kl., 2 kl., kuszetki, inne) zabudowywano zasadniczo w trakcie NG w Nowym Sączu. Reszta zakładów wykonujących NG w większości przypadków stosowała układ 3/7 i 3/8 przedział. Oczywiście są od tego liczne wyjątki.
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Okna wyjścia awaryjnego a więc pełna szyba powinny być na wagonie 1 kl (9 przedziałów) w układzie 2/8 a w wagonie 2 kl (10 przedziałów) w układzie 3/7. I tak powinno być we wszystkich wagonach typy Y. A ta informacja była rozsyłana z DG (ewentulanie z CBK PKP) do wszystkich jednostek. Tylko pozostaje tajemnicą jak odebrał takie wagony komisarz PKP skoro układ taki był zatwierdzany przez DG PKP i znajdował się na oficjalnej dokumentacji.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99
Pełna zgoda, tylko co z tym ma wspólnego zacytowany przez kolegę @J1974H0 mój wpis? Ja przecież nie kwestionowałem sensu pokazania błędów, a moje pytanie o żart dotyczyło stwierdzenia, że "dla wprawnego modelarza nie jest to problem".
Gdy pisze z komórki to coś mi czasem "przeskoczy" i potem ciężko się to edytuje. Pomyliłem cytaty. Chciałem się odnieść do tego:
Jestem ciekaw, czy dożyję czasów, kiedy takie "rzeczowe argumenty" przestaną być tu używane w odpowiedzi na czyjeś konkretne dane.

OK, kolega @Andrzej Harassek dowiedział się, że nie musi kupować modelu (zapewne nie zdawał sobie z tego sprawy). Czy od tej wiedzy model stał się lepszy i nie potrzeba już zwracać uwagi na jego braki?
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99
Nie jest idealny, ale jak ciężko go teraz już kupić. I pewnie cena też kosmos. No i zapomniałeś dodać, że przede wszystkim te wagony pasują do EU07-400 od Schlesienmodelle.
Dobra uwaga. EU07-400 SM + mające się teraz pojawić 112Ag z ryflowanym dachem z Gdyni i 110Ac z Gdyni + wspomniany WARS (tu rewizja chyba 1987) + przydały by się jeszcze jakieś dwójki do składu z epoki IVc.
 

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
649 5 2
Informacyjnie i dla nie posiadających FB KIlka wpisów ze strony ROBO:

Ostatnio natrafiłem na ciekawy wagon kuszetkę PKP ze stacji Warszawa Szczęśliwice, która była doczepiana do międzynarodowego pociągu relacji Warszawa - Hoek van Holland. Stacja kolejowa Hoek znajduje się w Rotterdamie przy samym morzu (porcie). Z tego co się dowiedziałem szukając informacji o tym pociągu, który kursował w latach 90, kuszetka PKP wraz z innymi polskimi wagonami była dołączana do składu Londyn - Moskwa. Wagony z Londynu przypływały promem i w Hoek był formowany skład m in. z naszymi wagonami. Trasa pociągu przebiegła przez: Utrecht, Hannover, Berlin, Rzepin, Poznań, Warszawę, Terespol, Mińsk i dalej do Moskwy. Można by powiedzieć, że pociąg ten był ojcem słynnego międzynarodowego pociągu nocnego EN Jan Kiepura.
Poniżej przedstawiam zdjęcie kuszetki (https://commons.wikimedia.org/.../File:19910908d_Hoek_van...) oraz tablice relacyjną z lat 60 (https://www.wiatrak.nl/.../przebrzmiala-swietnosc-hoek...).
Malowanie dla kuszetki jest już opracowane wraz z tablicą relacyjną pociągu (mam nadzieję, że uda się ją zrobić z blaszki jako dodatek do modelu).
Model ten pomimo typowego malowania dla epoki IV będzie uzupełnieniem do międzynarodowego pociągu z epoki Va, a może początkiem do uzbierania takiego składu. Jeżeli Ktoś posiada jakieś zdjęcia lub informacje odnośnie tego pociągu było by miło o napisanie komentarza. Będzie to cenną informacją dla innych.
Planowany termin wydania modelu kuszetki 2ga połowa sierpnia.

Wkrótce podam informacje o przygotowywanych modelach, które pojawią się jako limitowane edycje: wagon typu 111Ap, seria Bdui - epoka Va oraz wagon typu 111A jako ambulans wojskowy.


I komentarze ROBO:

Przymierzam się do wydania za jednym zamachem całego składu w malowaniu IR/PR, jednak w kolejce jest zestaw wagonów (MEGA HIT), o którym już niedługo zdradzę więcej informacji i skład z Górnego Śląska no i typowe 2 klasa TLK.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.461 443 99
Informacyjnie i dla nie posiadających FB KIlka wpisów ze strony ROBO:

Wkrótce podam informacje o przygotowywanych modelach, które pojawią się jako limitowane edycje: wagon typu 111Ap, seria Bdui - epoka Va oraz wagon typu 111A jako ambulans wojskowy.
Jeśli chodzi o ambulans wojskowy to do niedawna w Dęblinie widać było takie coś:



Wagon ma (miał) na boku dwa czerwone krzyże i stał na torach prowadzących do jednostki wojskowej.
Info ze strony http://rail.phototrans.eu/13,8342,0,_.html

Nie wiem czy nadal tam stoi i czy dużo było takich wagonów w Polsce... (?)
Ciekawe czy Robo tym egzemplarzem się inspirował czy może innym... (strzelam, że wagon będzie z epoki IVc).

Ciekawa propozycja dla mnie, nie tylko epokowo, ale z uwagi na znaki charakterystyczne - te dwa krzyże na boku i ten uroczy, namalowany na pomoście znak na czole.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki