• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Reduced.pl - nowości, opinie, dyskusja

womo

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.320 34 1
Byłem święcie przekonany, że dla kawału on bułe konsumuje w tym miejscu ... :LOL:
Ale w TT to ja się cieszę że w ogóle w niego pędzlem trafiłem ...
Czyli wychodzi, że pasują z obu stron .
 

womo

Aktywny użytkownik
Reakcje
1.320 34 1
Sam robię kalkomanie w domu na atramentówce. Miałem dosyć proszenia się o kalki. Tylko teraz orgia w drugą stronę ...
Czasami sam się dziwię jakie głupoty robię które przychodzą mi do głowy :LOL:
Ale co tam trzeba spełniać zachcianki ...
IMG-20231019-WA0009.jpg
IMG-20231019-WA0008.jpg
IMG-20231019-WA0007.jpg
IMG_20231005_102305.jpg
IMG_20231005_102502.jpg
 
OP
OP
Reduced

Reduced

Aktywny użytkownik
Producent
Reakcje
538 0 0
Jutro w sklepie www.reduced.pl pojawi się ŻK-162 Polan w skali 1:87.
Model został przygotowany w taki sposób, by można było złożyć go jako model ruchomy. Liny skręca się za pomocą obracania bębna ;) Calość w instrukcji.

Ruchome ramię, ruchome stopy, słowem - Reduced :)
Wielkie dzięki @Astro za pomoc w ogarnięciu prototypu modelu. Tchnąłeś w niego kawał życia ;)

model 3 h0żk-162 polan-min.jpg
 

Załączniki

OP
OP
Reduced

Reduced

Aktywny użytkownik
Producent
Reakcje
538 0 0
Na Waszą wyraźną prośbę do sklepu trafił pakiet dodatkowych kratownic do Polana :)

Żeby trochę docenić tych, którzy pędęm rzucają się na nasze nowości i już Polana zamówili- pakiet kratownic całkowicie gratis :)

Pozostali kratownice mogą zamówić tutaj: https://reduced.pl/kratownice-zk-162-polan
 

Załączniki

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.703 5 0
Do czego służy to dodatkowe koło na przedniej osi?
Powiedzmy "kołpak" na przednich kołach intrygował mnie już w dzieciństwie jak widziałem wspomniany dźwig :) Nigdy nie trafiłem na oficjalny dokument, który tłumaczyłby jego obecność. Jakiś czas temu po mojej analizie doszedłem do wniosku, że dosyć solidnie wykonana tarcza na przednich kołach spełnia zapewne funkcje ochronną dla opon. Chroni je przed rozcięciem podczas przemieszczania się dźwigu na placu, gdzie wykonuje swoją pracę. Można się jeszcze pokusić o stwierdzenie dodatkowej funkcji. Widziałem jak taki dźwig z zawieszonym niezbyt ciężkim ładunkiem na haku przemieszczał się na kołach. Gdyby w czasie jazdy pod obciążeniem doszło do utraty powietrza w kole, tarcza na chwilę podparłaby pojazd. Tym samym nie straciłby równowagi. To może być jednak trochę naciągana teoria, ponieważ zapewne pod wpływem obciązenia tarcza uległaby wygięciu.
 

Astro

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
10.229 301 15
Moja teoria jest taka, że ta tarcza powstała przez przypadek, a pozostawiono ją żeby wzbudzić ciekawość i zasiać zamęt w głowach przyszłych pokoleń, co jak widać się udało. Głowę dam, że autor tego pomysłu coś nabazgrał, drugi niewiele myśląc to wykonał, a gdy kierownik projektu zapytał co to - na szybko sklecili jakąś niedorzeczną teorię. I jest do dziś.
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.078 68 0
Powiedzmy "kołpak" na przednich kołach intrygował mnie już w dzieciństwie jak widziałem wspomniany dźwig :) Nigdy nie trafiłem na oficjalny dokument, który tłumaczyłby jego obecność. Jakiś czas temu po mojej analizie doszedłem do wniosku, że dosyć solidnie wykonana tarcza na przednich kołach spełnia zapewne funkcje ochronną dla opon. Chroni je przed rozcięciem podczas przemieszczania się dźwigu na placu, gdzie wykonuje swoją pracę. Można się jeszcze pokusić o stwierdzenie dodatkowej funkcji. Widziałem jak taki dźwig z zawieszonym niezbyt ciężkim ładunkiem na haku przemieszczał się na kołach. Gdyby w czasie jazdy pod obciążeniem doszło do utraty powietrza w kole, tarcza na chwilę podparłaby pojazd. Tym samym nie straciłby równowagi. To może być jednak trochę naciągana teoria, ponieważ zapewne pod wpływem obciązenia tarcza uległaby wygięciu.
To zastosowali wcześniej Czesi czy też ówcześni Czechosłowacy w autobusach, aby zminimalizować skutki ewentualnego wypadku na krętych górskich drogach, link do repozytorium oraz fotka już nie pamiętam skąd, ale na pewno z internetu ;)


http://repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/6884


311337620_876958433476887_7313101592037400448_n.jpg
 
Ostatnio edytowane:

BartekR

Nowy użytkownik
BGM
Reakcje
44 0 1

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
5.703 5 0
Ciekawe że, ten pomysł nie przyjął się na dalszą skalę i nie został ulepszony.
Oczywiście to tylko moje rozmyślania. Być może w pojeździe, który osiągał prędkość około 70 km/h dodanie tarczy źle wpływało na parametry jazdy. Zapewne taki układ musiałby zostać dobrze wyważony. Poza tym każda dodatkowa masa, która wymaga resorowania również źle wpływa na spokojność biegu pojazdu. Podejrzewam, że kierowca musiał wyraźnie czuć na kierownicy dołożone tarcze.
 

Podobne wątki