• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki VI

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.904 111 11
#61
Nie stresuję się ;) Tylko właśnie tak jak napisałeś - potrzeba chwili. Ale to dalej nie oznacza, że można stosować samowolkę ;)
Tu się w pełni zgodzę. Wszystko byłoby ok, gdyby nie ten "śmieszek" na końcu wpisu kolegi @M-G, który sugeruję że zarówno przydziałami jak i rewizjami nie trzeba się przejmować. Zważywszy że jest to temat dosyć specyficzny, gdzie staramy się dociekać jak największej ilości szczegółów nt realistycznych składów, mogłoby to zostać odebrane jako leciutka szpilka w stronę purystów
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 35 1
#62
Koledzy - więcej luzu, bo chyba ważne jest aby jechać do przodu.
A tutaj mój drugi ulubieniec z tamtego okresu, oprócz wspominanego onegdaj Posejdona: Interregio "Harpun" w zawrotnej prędkości przelatuje pierwszy przystanek za Lublinem (pierwszy na filmie - podziękowania dla autora):
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 35 1
#63
A tu znowu Jadwiga z bohunami, ale inna lokomotywa. Więc takie zestawienie to chyba nie pojedynczy "wybryk".

a tutaj znowu z denaturatem:
 
Ostatnio edytowane:

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.351 473 107
#64
Nawet artykuł był o tym ciekawym zestawieniu https://echodnia.eu/czym-wozi-nas-pkp-zenada/ar/c3-10299880

Cytat z ostatniego zdania artykułu : W czasie jazdy spytaliśmy nawet konduktora, dlaczego jedziemy takim składem z wyglądu przypominającym kolekcję klocków Lego Duplo. Usłyszeliśmy, że brakuje wagonów, więc kleci się skład, z tego co jest pod ręką. Polecamy! Przeżycia estetyczne lepsze niż w wesołym miasteczku!

Y-ki w oznaczeniach PR to jeszcze nic (pewnie nie zmienione po przekazaniu ich do PKP IC). Ale Bohuny przecież nigdy nie występowały w PKP IC...no ale zawsze można pożyczyć od wtedy jeszcze zaprzyjaźnionej spółki.

W sumie można by założyć wątek o takich mutantach ;)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 35 1
#65
Nawet artykuł był o tym ciekawym zestawieniu https://echodnia.eu/czym-wozi-nas-pkp-zenada/ar/c3-10299880

Cytat z ostatniego zdania artykułu : W czasie jazdy spytaliśmy nawet konduktora, dlaczego jedziemy takim składem z wyglądu przypominającym kolekcję klocków Lego Duplo. Usłyszeliśmy, że brakuje wagonów, więc kleci się skład, z tego co jest pod ręką. Polecamy! Przeżycia estetyczne lepsze niż w wesołym miasteczku!

Y-ki w oznaczeniach PR to jeszcze nic (pewnie nie zmienione po przekazaniu ich do PKP IC). Ale Bohuny przecież nigdy nie występowały w PKP IC...no ale zawsze można pożyczyć od wtedy jeszcze zaprzyjaźnionej spółki.

W sumie można by założyć wątek o takich mutantach ;)
Widzę kolego że trochę ochłonąłeś i zimne okłady chyba nie będą potrzebne. (y)
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
#67
Przecież i Niemcy produkują masowo pojazdy w nietypowych malowaniach czy wręcz w malowaniach fikcyjnych. Więc skoro ktoś i gdzieś zrobił takie zdjęcie to chyba jest to dowód, że taki pociąg jechał. Ja np. mam zdjęcie z Poznania Woli z pociągiem pospiesznym ze Szczecina w kierunku Poznania Głównego (bo dokąd jechał nie wiem - chodzi o stację docelową) i co? Jest wagon BWE jadący ze Szczecina. Więc można jeden wagon wpiąć w wagony PKP IC. Są to rodzynki jak chyba w 1973 roku, gdzie TEE Mediolanum ciągnie E44! Oryginalna 110 .3 straciła pantograf w Kufstein i podłączyli co mieli. Można, można. I są zdjęcia i jest coś nie typowego. Albo Pociąg planowy Poznań -Wolsztyn prowadzony parowozem Tr6. Też się zdarzyło lub kuriozum- EN57 w relacji do Wolsztyna. Jechał, jechał, tak, tak - trakcja elektryczna.
 

Miko

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0
#68
Wagon sypialny w pociągu TLK Jadwiga w 2009 roku (i może w innych latach też) to był wagon relacji Kraków – Moskwa.
nawet mamy dwójkę "nadklasowaną" na jedynkę
Z filmów, które zamieściłeś wynika, że to był wagon A9oy, czyli jedynka pomalowana na zielono-kremowo, a potem przywrócona do klasy 1 za pomocą kartek :cool:

Jeszcze warto zwrócić uwagę na ostatni wagon przedziałowy 2 klasy, który miał już nowe oznaczenia z kodem przewoźnika, a logo PKP bez ramki (same litery).
B10.jpg


Bardzo ciekawe zestawienie pociągu zostało tu odkopane z zasobów internetu (y)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
656 35 1
#69
Dziś na stacji Lublin Główny, wśród nowych wagonów (z czarnym pasem okiennym) w składzie IC Kujawiak zobaczyłem wpięty starszy wagon typu 141A - niestety nie zrobiłem fotki. On jeszcze jedzie - na Wawie Centralnej będzie o 16.35 potem przez Łowicz, Kutno i Bydgoszcz pojedzie do Piły (planowy przyjazd 21.27). Ciekaw jestem dlaczego co mogło być przyczyną takiego zestawienia. Wychodzi na to że i na makiecie też można trochę pomieszać.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
#71
Nie wiem czy jest się czymś podniecać w zestawieniu pociągów spółki PKP Intersyty;) W tzw. "wielką majówkę" miałem okazję pojeździć i popatrzeć na owe pociągi i przyznam - takiej pstrokacizny w zestawieniach jeszcze w historii PKP nie widziałem. Pomieszane typy wagonów w wszystkich "wygotowaniach" od najstarszych "igreków" pomalownych jedynie po najnowsze tzw. "combo".
Żaden z pociągów nie był zestawiony według jakiegoś schematu, który za dobrej kolei był normą. Połowa tej pstrokacizny jeździ nadal na wózkach 4ANc, bezprzedziałowe wagony w pociągach nocnych - gratulacje, czarne pasy okienne - to już jakaś porażka.
Więc nie piszmy o jakiś "realistycznych zestawieniach" - bo nawet dwa pociągi, w tej samej relacji mają różne zestawienia!!!
I na koniec - co do wagonu "combo" brrr... 4 maja wraca pociągiem IC 75108 z Poznania do Trójmiasta, mam miejsce w pierwszym przedziale 1. klasy. Przy 120 km/h wózek tłucze jak oszalały, ścianka za mną drży wydając dźwięki jniczym tokarnia. Data produkcji wagonu - 2021 rok.
Dobrze, że nie mam modelu wagonu PKP IC w obecnym malowaniu - miałbym tylko nieprzyjemne wspomnienia. Dziękuję za uwagę.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
#73
Żaden z pociągów nie był zestawiony według jakiegoś schematu, który za dobrej kolei był normą
Za dobrych czasów realizmem było zestawienie zgodne ze schematem, od kilku lat realizmem staje się chaos. Wielu uczestników wątku nie potrafi tego ogarnąć.
Podniecające to może nie jest, ale dla modelarstwa czy nawet kolekcjonerstwa interesujące: malowanie na pograniczu z pstrokacizną (na chwilę obecną 4 obowiązujące odmiany schematów malowania wagonów IC, każdy z nich w opcji uświniony/umyty) i każdy wagon o innych cechach konstrukcyjnych i użytkowych to w sumie ciekawsze niż jednolite wizualnie i technicznie składy

Więc nie piszmy o jakiś "realistycznych zestawieniach" - bo nawet dwa pociągi, w tej samej relacji mają różne zestawienia!!!
No ale skoro wydarzyło się w rzeczywistości, to jak nie jest to realistyczne?

Spróbujmy jeszcze raz za słownikiem języka polskiego
realistyczny
1. dotyczący realizmu;
2. liczący się w poglądach, zamierzeniach, działaniu z faktami, oparty na trzeźwym sądzie

co do wagonu "combo" brrr... 4 maja wraca pociągiem IC 75108 z Poznania do Trójmiasta, mam miejsce w pierwszym przedziale 1. klasy. Przy 120 km/h wózek tłucze jak oszalały
Wagon dwuklasowy (oznaczony 141A-20), to nie 'Combo'. Małe obciążenia części z przedziałami 1. klasy (niskie obłożenie miejsc) powoduje blokowanie kół przy hamowaniu.

Dobrze, że nie mam modelu wagonu PKP IC w obecnym malowaniu
Nikt (o ile sam nie zrobił) nie ma modeli zmodernizowanych wagonów PKP IC, co nie przeszkadza używać przykładów obecnych składów zestawianych z nich, do 'udowadniania' że te zbudowane z dostępnych (szczególnie marki Robo) stają się 'realistyczne' przez losowe mieszanie :eek:
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
#74
Za dobrych czasów realizmem było zestawienie zgodne ze schematem, od kilku lat realizmem staje się chaos. Wielu uczestników wątku nie potrafi tego ogarnąć.
Podniecające to może nie jest, ale dla modelarstwa czy nawet kolekcjonerstwa interesujące: malowanie na pograniczu z pstrokacizną (na chwilę obecną 4 obowiązujące odmiany schematów malowania wagonów IC, każdy z nich w opcji uświniony/umyty) i każdy wagon o innych cechach konstrukcyjnych i użytkowych to w sumie ciekawsze niż jednolite wizualnie i technicznie składy


No ale skoro wydarzyło się w rzeczywistości, to jak nie jest to realistyczne?

Spróbujmy jeszcze raz za słownikiem języka polskiego
realistyczny
1. dotyczący realizmu;
2. liczący się w poglądach, zamierzeniach, działaniu z faktami, oparty na trzeźwym sądzie



Wagon dwuklasowy (oznaczony 141A-20), to nie 'Combo'. Małe obciążenia części z przedziałami 1. klasy (niskie obłożenie miejsc) powoduje blokowanie kół przy hamowaniu.


Nikt (o ile sam nie zrobił) nie ma modeli zmodernizowanych wagonów PKP IC, co nie przeszkadza używać przykładów obecnych składów zestawianych z nich, do 'udowadniania' że te zbudowane z dostępnych (szczególnie marki Robo) stają się 'realistyczne' przez losowe mieszanie :eek:
Małe obciążenia części z przedziałami 1. klasy (niskie obłożenie miejsc) powoduje blokowanie kół przy hamowaniu.
Rany kota!!!! niskie obciążenie i blokowanie kół przy hamowaniu??? Jak żyję i jeżdżę pociągami nie wiedziałem że polskie wagony nie mają ABS-ów...
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
1.006 63 25
#75
@OLF cenie Twoje wpisy... Ale powiedz mi skąd żeś wymyślił "Małe obciążenia części z przedziałami 1. klasy (niskie obłożenie miejsc) powoduje blokowanie kół przy hamowaniu." :eek::ROFL:
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.282 32 10
#77

Podobne wątki