Dobra, jeszcze pomęczyłem internet w temacie i znalazłem takie linki:
https://www.railcargo.com/file_sour...s/Wagen/Bedienungsanleitung/hbbillns-2458.pdf
czyli typ N505K dokładnie nazywa się Bombardier Niesky Bauart 5.451
http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/u68.htm
tu jest kilka fajnych rzeczy między wierszami. np: Prototyp N506K powstał w 1993 i miał numer 23 68 2469 300-X
https://postvagnen.com/forum/index.php?mode=thread&id=5704
tu z kolei piszą, że AEE wynajeło 200 wagonów SJ (Statens Järnvägar), oraz 100 wagonów RCA (Rail Cargo Austria), z których te ostatnie w liczbie sztuk 53 trafiły potem do Polski (jako S507K w AWT) i to tłumaczy obecność na nich starego logo OeBB
Znalazłem też u siebie zdjęcie z Ostrawy 21 54 2457 XXX-X Hbbillns 16 i jest to podobnie identyczny wagon jak N505K
(tylko ma ściany działowe w środku, stąd to "ll" w serii)
https://www.railcargo.com/file_sour...s/Wagen/Bedienungsanleitung/hbbillns-2458.pdf
czyli typ N505K dokładnie nazywa się Bombardier Niesky Bauart 5.451
http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/u68.htm
tu jest kilka fajnych rzeczy między wierszami. np: Prototyp N506K powstał w 1993 i miał numer 23 68 2469 300-X
https://postvagnen.com/forum/index.php?mode=thread&id=5704
tu z kolei piszą, że AEE wynajeło 200 wagonów SJ (Statens Järnvägar), oraz 100 wagonów RCA (Rail Cargo Austria), z których te ostatnie w liczbie sztuk 53 trafiły potem do Polski (jako S507K w AWT) i to tłumaczy obecność na nich starego logo OeBB
Znalazłem też u siebie zdjęcie z Ostrawy 21 54 2457 XXX-X Hbbillns 16 i jest to podobnie identyczny wagon jak N505K
(tylko ma ściany działowe w środku, stąd to "ll" w serii)