Pytanie jest ponieważ ta tarcza się obracała o 90st. Ale czy robiła to razem z latarnią? Jeżeli nie to może po obróceniu tarczy było podawane białe światło?
Jeżeli obracała się sama tarcza (co właśnie potwierdził kolega
@Hoart), to białe światło było podawane przez nieruchomą latarnię, więc tarcza musiała mieć czerwoną przesłonę. Jeżeli latarnia obracałaby się razem z tarczą, to latarnia musiałaby mieć możliwość rzucania białego światła także pod kątem prostym w stosunku do głównego kierunku. Ale niezależnie od wszystkiego przypominam, że w polskich przepisach sygnalizacji, w odróżnieniu od przywołanych przez kolegę
@Hoart (za Pawłem Piotrem) przepisów niemieckich, położenie uchylone tarczy D 1 (brak zamknięcia toru) nie jest sygnalizowane żadnym sygnałem czy światłem, więc to białe światło formalnie nie ma znaczenia sygnału. W naszych przepisach nie przewiduje się sygnalizowania zakazu i zezwolenia na jazdę tarczą D 1, zmieniającą położenie, a w nocy pokazującą czerwone lub białe światło - jest tylko jeden sygnał, podawany taką tarczą: właśnie sygnał D 1, oznaczający "stój, tor zamknięty". Tarcza D 1 jest w zasadzie przeznaczona do sygnalizowania doraźnego zamknięcia toru, a jej stosowanie na bocznicach np. na bramach wjazdowych do zakładu jest w pewnym sensie, nieformalnym rozszerzeniem stosowania przepisów.