No właśnie "niby" - bo zdjęcia w internecie zaczynają żyć własnym życiem.
Poza tym, ten wagon faktycznie był być może wyprodukowany przez Cegielskiego przed ustaleniem norm PKP, czyli według blattu A10 DWV. Zieleniewski tak budował wagony wg starych planów kkStB. Wagon ma bowiem wczesne oznaczenia PKP z pierwszej połowy lat 20tych.
A sprawa stalowych drzwi na węglarkach CII, wymaga zbadania, bo ... [dłuższa kwestia].
Poza tym, ten wagon faktycznie był być może wyprodukowany przez Cegielskiego przed ustaleniem norm PKP, czyli według blattu A10 DWV. Zieleniewski tak budował wagony wg starych planów kkStB. Wagon ma bowiem wczesne oznaczenia PKP z pierwszej połowy lat 20tych.
A sprawa stalowych drzwi na węglarkach CII, wymaga zbadania, bo ... [dłuższa kwestia].
"Zakłady HCP odkupiły z rąk niemieckich fabrykę C.Paulus produkującą tabor kolejowy w czasie I wojny św. Pierwsze wagony wyprodukowane przez HCP wg artykułu Fr. Tatary z roku 1959 to platformy Pddk i węglarki Wdd z budką i bez. Był to rok 1922! Na zdjęciu wagonu Wd 332185 jest końcowka roku daty produkcji tj 21? A więc mogły być sprzedane w 1922. Wg dat były one produkowane od roku 1922 do 1929 w ilości 500, 150, 720, 650, 425, 795, 150 i 50 sztuk."
Może na zdjęciach CII z stalowymi drzwiami to jednak Om12? Nasze CII miały drewniane, a Om12 stalowe drzwi. Om12(A10) produkowane były w latach 1913-28.
Załączniki
-
140,9 KB Wyświetleń: 104
Ostatnio edytowane: