• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Polskie węglarki typów CII, CIIa i CIIb - II epoka

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
480 5 2
#81
No właśnie "niby" - bo zdjęcia w internecie zaczynają żyć własnym życiem.
Poza tym, ten wagon faktycznie był być może wyprodukowany przez Cegielskiego przed ustaleniem norm PKP, czyli według blattu A10 DWV. Zieleniewski tak budował wagony wg starych planów kkStB. Wagon ma bowiem wczesne oznaczenia PKP z pierwszej połowy lat 20tych.
A sprawa stalowych drzwi na węglarkach CII, wymaga zbadania, bo ... [dłuższa kwestia].
Tak dal przypomnienia @robertkroma dał taki komentarz do tego zdjęcia
"Zakłady HCP odkupiły z rąk niemieckich fabrykę C.Paulus produkującą tabor kolejowy w czasie I wojny św. Pierwsze wagony wyprodukowane przez HCP wg artykułu Fr. Tatary z roku 1959 to platformy Pddk i węglarki Wdd z budką i bez. Był to rok 1922! Na zdjęciu wagonu Wd 332185 jest końcowka roku daty produkcji tj 21? A więc mogły być sprzedane w 1922. Wg dat były one produkowane od roku 1922 do 1929 w ilości 500, 150, 720, 650, 425, 795, 150 i 50 sztuk."

Może na zdjęciach CII z stalowymi drzwiami to jednak Om12? Nasze CII miały drewniane, a Om12 stalowe drzwi. Om12(A10) produkowane były w latach 1913-28.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
wolfik

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
1.035 1 0
#82
Czyli tak:
- na poniższym zdjęciu mamy w środku nasz C II (chyba 416 906 - drzwi drewniane) w otoczeniu Om12 lub C II - drzwi metalowe
PIC_1-G-1243.jpg
- na tym, w drugim rzędzie w lewej strony C II, z prawej C IIb
PIC_1-G-1281.jpg
- tu ponownie C IIb
PIC_1-G-1778-1.jpg
- natomiast na tym są C IIa (tu mam problem bo na zdjęciu fabrycznym z HCP zastrzał z lewej strony drzwi jest "półką do dołu" a z prawej do góry, natomiast wydaje mi się, że poniżej oba zastrzały są "półkami" do góry)
PIC_1-G-2983.jpg
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
#83
Czyli tak:
- na poniższym zdjęciu mamy w środku nasz C II (chyba 416 906 - drzwi drewniane) w otoczeniu Om12 lub C II - drzwi metalowe
- na tym, w drugim rzędzie w lewej strony C II, z prawej C IIb
- tu ponownie C IIb
- natomiast na tym są C IIa (tu mam problem bo na zdjęciu fabrycznym HCP zastrzał z lewej strony drzwi jest "półką do dołu" a z prawej do góry, natomiast wydaje mi się, że poniżej oba zastrzały są "półkami" do góry)
Dzięki. Ja wczoraj sprawdzałem pod hasłem "port gdyński". Zastanawiam nad tym, że C II, były na zdjęciach w mniejszości do A10 [Om12]. Czyżbyśmy przejęli aż tyle A10, czy jednak z czasem zaczęto montować stalowe drzwi w C II, lub są A10 z Cegielskiego. Ciekawostka. Muszę zrobić bazę numerów.
 
OP
OP
wolfik

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
1.035 1 0
#84
No właśnie. Poniżej fotka z Cegielskiego. Wagon z drzwiami metalowymi - rok na ostojnicy 1921 - jeszcze nie zważony, więc albo świeżo zbudowany albo odbudowany/przebudowany?
KA015p.jpg

I tabliczka. Cegielski?
tabliczka.jpg
 

Podobne wątki