Kolego pancernik, trzeba być na bieżąco w tej tematyce, bo są nowe ustalenia i informacje- czy czytałeś świetne opracowanie pana Leszka Zakrzewskiego pod tytułem: "Pociągi pancerne z Warsztatów Głównych w Nowym Sączu" z 2018 roku? Napiszę tak o śląskich pociągach pancernych: z Polski na Śląsk wysłano 9 składów bojowych złożonych ze "starych" wagonów bojowych lub z rozwiązanych pociągów pancernych.
W związku z tym, że dopiero wiosną 1920 roku uruchomiono polskie hutnictwo i rozpoczęto produkcję blach żelaznych o grubości 5- 10 mm rozpoczęto dopiero modernizację wagonów bojowych. I tak latem 1920 roku oprócz pociągów pancernych na froncie w ośrodkach budowy pociągów pancernych posiadano liczne wagony bojowe- w przybliżeniu: wagony szturmowe - 7 , wagony art.- 21, ckm -27 oraz inne wagony jak amunicyjne, sanitarne, strzeleckie. Czyli z tego sprzętu można by złożyć 10 nowych pociągów pancernych.Tak jak pisałem wcześniej nastąpiła ewolucja wagonów bojowych w związku z nowymi ustaleniami. W Sztabie WP były narady z dowódcami pociągów pancernych oraz kierownikami ośrodków budowy pociągów pancernych w sprawie wymiany doświadczeń oraz ustalenia nowych zasad ich budowy...