• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Polskie pociagi pancerne w okresie 1918-1921

OP
OP
K

kamo115

Pancernik Kamo
Reakcje
2.358 2 0
Pociąg pancerny Nr 23 ( tzw."składak") zestawiony z różnych wyremontowanych wagonów bojowych, natomiast lokomotywa do tego składu jest "świeżo" opancerzona w Zakładach "Zieleniewskiego" w Krakowie;)..
[DOUBLEPOST=1442071240,1442070751][/DOUBLEPOST]Gdyby ktoś miał jakieś wątpliwości...
[DOUBLEPOST=1442071735][/DOUBLEPOST]i jeszcze jedna fotka..
 

Załączniki

OP
OP
K

kamo115

Pancernik Kamo
Reakcje
2.358 2 0
[QUOTE="Szwed1978
Czy ten wagon przerobiony jest z amerykańskiej węglarki
Zobacz załącznik 331195 [/QUOTE]
Tak, był przerobiony z amerykańskiej węglarki (bardzo dużą partię takich wagonów 4- osiowych) zakupiono w USA i Kanadzie oraz Francji ) dla carskiej. W oparciu o 4-osiowe wagony zbudowano jeden z pierwszych carskich pociągów pancernych (była to jednostka improwizowana), który uczestniczył w bitwie pod Łodzią w 1914 roku. Następnie został przejęty w 1917 przez RKKA, przydzielony do 8.St.D.(Rewolucyjny pociąg pancerny 8.Strzeleckiej Dywizji). Został zdobyty w dniu 16 października 1919 przez Wielkopolan, przemianowany na "Generał Konarzewski 1.Dywizji Strzelców Wielkopolskich" (jednostka szerokotorowa). Istniał także pociąg pancerny o nazwie: "Generał Konarzewski" (normalnotorowy, tabor kolejowy niemiecki)..
 

Załączniki

404W

Znany użytkownik
Reakcje
519 21 0
[QUOTE="Szwed1978
Czy ten wagon przerobiony jest z amerykańskiej węglarki
Tak, był przerobiony z amerykańskiej węglarki (bardzo dużą partię takich wagonów 4- osiowych) zakupiono w USA i Kanadzie oraz Francji ) dla carskiej. W oparciu o 4-osiowe wagony zbudowano jeden z pierwszych carskich pociągów pancernych (była to jednostka improwizowana), który uczestniczył w bitwie pod Łodzią w 1914 roku. Następnie został przejęty w 1917 przez RKKA, przydzielony do 8.St.D.(Rewolucyjny pociąg pancerny 8.Strzeleckiej Dywizji). Został zdobyty w dniu 16 października 1919 przez Wielkopolan, przemianowany na "Generał Konarzewski 1.Dywizji Strzelców Wielkopolskich" (jednostka szerokotorowa). Istniał także pociąg pancerny o nazwie: "Generał Konarzewski" (normalnotorowy, tabor kolejowy niemiecki)..[/QUOTE]
A czy czasem ten pociąga nie był zestawiony z węglarek tzw typu Arbel. Natomiast z amerykanskich "Gen. Sikorski" i "Smigły" ?
 
OP
OP
K

kamo115

Pancernik Kamo
Reakcje
2.358 2 0
Na węglarkach francuskich Arbel 4-osiowych był oparty tylko jeden pociąg pancerny: "Pierwszy Marszałek Polski Józef Piłsudski" (eks "Strzelec Kresowy 13 DP", eks sowiecki, typu sormowskiego BP No 21 "Im Szaumiana i Dżaparydze")..
 

Załączniki

OP
OP
K

kamo115

Pancernik Kamo
Reakcje
2.358 2 0
No i wreszcie wypłynęło to austro-węgierskie zdjęcie obalające ten nie właściwy podpis- że jest to polski pociąg pancerny Nr 1 "Piłsudczyk", gdyż ten improwizowany wagon artyleryjski (obłożony szynami) nie jest "polskiej produkcji"..
 

Załączniki

Podobne wątki