Jak zwykle jest mało informacji o naszych konstruktorach pociągów pancernych- kapitan Stanisław Czerepiński z KBPP -Warszawa. >
W tym że okresie oprowadzono również ankiety celem pomnożenia wiadomości do historii oddziałów. Wojskowe Biuro Historyczne przeprowadziło ankiety /referent kpt.Waligóra/ dotyczące: oddziałów rezerwowych i ochotniczych, wartowniczych i etapowych, strzelców granicznych, pociągów pancernych. Tę ostatnią rozwinął jeszcze później kpt. Zieliński.
Przypis 77 Materiały do historii pociągów pancernych, w tym wspomnienia i relacje zbierał swojego czasu major Czerepiński, zwracał się nawet za pośrednictwem prasy: Czerepiński Stanisław, kpt., Baczność! Pancernicy, „Polska Zbrojna”, Nr 11 z 1923 roku. Rezultaty swoje ujął w opracowaniu o pociągach pancernych, które Wojskowe Biuro Historyczne zakupiło i przekazało do zbioru rękopisów Arch. Wojskowego [dwa tomy].
Dziennik Rozkazów Wojskowych Nr 83 Rok II. WARSZAWA, dnia 6 Sierpnia 1919 r. Pozycja 2932. Podporucznika Czerepińskiego Stanisława mianuję kierownikiem budowy pociągów pancernych w Warszawie z dniem 25 lutego b. r. (Dziennik Rozkazów Wojskowych Nr 66, dekret 2130 zatwierdzenie etatu budowy pociągów pancernych w Warszawie). Dnia 17 lipca 1919 r.
Czasopismo “Żołnierz Polski”, 1929, nr. 41. „Z życia wojska”: 1 Dyon Poc. Panc. w Jabłonnie 29 września tego roku obchodził swoje święto. Uroczystości rozpoczęły się mszą świętą. Następnie w świetlicy dyonu p.o. dowódcy, major Czerepiński skreślił historię dyonu od pierwszych chwil jego powstania, tj. od 1919 roku. Po odczycie odbył się na boisku szereg imprez sportowych: biegi, skoki i rzuty nagradzane żetonami, dyplomami oraz pięknym pucharem, jako nagrodą przechodnią, który zdobyła w biegu sztafetowym 4 x 100 drużyna pociągu pancernego Nr.2 „Generał Sosnkowski”. Po zawodach udano się na wspólny obiad żołnierski, po czym odbyły się gry i zabawy sportowe. Ogniomistrz Stanisław Kosiewicz?.