W zasadzie to nie chciałem rozwijać tematu dalej, byłoby to tylko i wyłącznie zaśmiecanie tematu, a przede wszystkim - prowokowanie kolejnej wojenki (ja wiem, że znajdą się osoby chętne do jej rozwinięcia), dlatego odpisałem prezesowi TS w prywatnej wiadomości
Nie zamierzam niczego prowokować, żadnej zawziętej dyskusji, a w temacie parowozów kolei piaskowych najlepszy byłby ś.p. kolega Piaskowy, który rozwiałby wszelkie wątpliwości... Nie mniej czuję, że mam obowiązek odpisać.
Ty51-133 został przyjęty na stan PKP w roku 1992, historycznie jednak maszyna od samego początku znajdowała się na stanie PMPPW Katowice (przydział do kopalni piasku Szczakowa, później Kotlarnia - dane wg strony Tomiego). Moim zdaniem zasadne jest, aby pozbawić maszyny tabliczek z orzełkiem (a najlepiej byłoby zastąpić je tabliczką PMPPW, takie jakie miał pewien Ty45 - zdjęcie poniżej).
Zdjęcia autorstwa kolegi Hoarta (przepraszam za kradzież linku).
Przeglądałem szczegółowo zdjęcia parowozów kolei piaskowych z lat świetności. Potwierdzam, że znaczna część taboru posiada orzełki. Natomiast dla mnie sprzeczną rzeczą jest umieszczanie orzełków na maszynach, które nigdy takowych nie posiadały (a właściwie to chodzi bardziej o sam podpis PKP, gdyż z PKP często te maszyny niewiele miały wspólnego i należy tutaj wspomnieć chociażby o Ty2-5680, który nie został wpisany na inwentarz PKP [przypominam - parowóz sprowadzony ze Związku Radzieckiego], a który takie tabliczki posiada). Co maszyna kolei piaskowych - to maszyna kolei piaskowych. I myślę, że warto byłoby przypomnieć, że taka kolei kiedyś była, istniała, bo aktualnie orane są jej szczątki i szczapy. Choćby właśnie za pomocą umieszczania takich tabliczek z charakterystycznym żelozkiem i pyrlikiem
Ludzie niestety są głupi, nie weryfikują informacji, szybko zapominają... A tabliczka rozwiewa wątpliwości.
Zgodzę się, że należałoby odkręcić tabliczki z Ty3 oraz przerobić TKh49-1 z powrotem na TKh 5695 (moim zdaniem nadanie nowego oznaczenia przez PKP to było totalne nieporozumienie, jak mniemam bez zmiany oznaczenia parowóz wręcz nie mógł jeździć!).
Proszę, zakończmy tę dyskusję w temacie i nie bawmy się w śmiecenie.
Prezentuję jedynie własną opinię i nie sądzę, aby konieczne było tworzenie dla niej osobnego wątku.
Odpowiem jedynie na prywatne wiadomości.
Pozdrawiam
Piotr