• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Polska w skali 1:160 - modele oryginalne, konwersje itp. ;-)

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.281 18 0
Ja bym chciał czerwonego WARSA. Rozumiem, ze wtedy zmaleją koszta przesyłki?:niepewny:
BTW. DM-Toys u siebie przemalowanki robu czy zleca producentom, bo ma siłę przebicia typu: "kupię 1283 Bautzeny ale w malowaniu Wars PKP?"
Myślę, że raczej zleca. Owszem, w ramach Modellbahn Union mogliby się w to bawić, ale tu wyraźnie jest wskazany numer i produkcja Arnolda.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.281 18 0
Ładny, też bym Warsa kupił, ale mówicie że odbiega od oryginału?
Właściwie tylko wózki (powinny być GP-200, tak jak w wersji MAV). Malowanie z dostawy, logo PKP jeszcze bez trumienki. Ja zamówiłem (nie tylko ja;)) , bo w naszej skali jeżeli sam niczego nie przerobisz, to nie masz wyjścia, trzeba się z niedociągnięciami i przekłamaniami pogodzić.
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.413 23 0
Właściwie tylko wózki (powinny być GP-200, tak jak w wersji MAV).
"Na szybko" to nie mam pewności, czy te wózki, w które wyposażono modele w barwach PKP są identyczne z oryginałem, ale na pewno dużo bardziej podobne, niż te z wagonów w barwach MAV! Te ostatnie absolutnie nie odpowiadają wózkom, w które wyposażone były (i nadal są) wagony PKP typu Bautzen-89, więc sądzę, że modele Arnolda wyposażono prawidłowo.

???
Fabryczne malowanie wagonów PKP typu Bautzen-89 wyglądało inaczej (inny kolor dachu, napisów, drzwi i jeszcze kilka drobiazgów). Model Arnolda prezentuje malowanie i oznakowanie wykonane w kraju, w ramach odnowy malatury (czyli generalnie, lata 90-te).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.673 520 30
Właściwie tylko wózki (powinny być GP-200, tak jak w wersji MAV).
"Na szybko" to nie mam pewności, czy te wózki, w które wyposażono modele w barwach PKP są identyczne z oryginałem, ale na pewno dużo bardziej podobne, niż te z wagonów w barwach MAV! Te ostatnie absolutnie nie odpowiadają wózkom, w które wyposażone były (i nadal są) wagony PKP typu Bautzen-89, więc sądzę, że modele Arnolda wyposażono prawidłowo.
Wózki w modelu wagonu restauracyjnego MÁV to nie są GP200, tylko stare Görlitz V. Wózki w wagonie Wars znacznie bardziej przypominają GP200, ale też nie są dokładnie takie same. Prawdę mówiąc, nie wiem, co to za typ, nigdy takich nie widziałem. W wózkach GP200 inaczej jest rozwiązane prowadzenie maźnic, choć z daleka wygląda to podobnie do tych z modelu. Mam tylko takie, dość kiepskie, bo ruszone, zdjęcie GP200 pod wagonem PKP, wprawdzie akurat nie restauracyjnym, ale wózki były takie same.

40-Ea.jpg


A fabryczne malowanie wagonów restauracyjnych miało pomarańczowe pasy i logo Wars, drzwi były w kolorze pudła (wiśniowe), a dach był brązowawy (taki dość nieokreślony kolor). Modele H0 w tym malowaniu wypuścił bardzo dawno temu jeszcze Sachsenmodelle, a mam nadzieję, że wkrótce wyjdzie Roco. Ta ostatnia firma wypuściła już model tego wagonu w malowaniu po pierwszej naprawie głównej, czyli w takim, jak omawiany model N, więc liczę też na malowanie fabryczne.
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.997 33 0
Ostatnio delikatnie spolszczyłem jednego nurka :)
20210622_124913.jpg
To była droga przez mękę :)
20210622_150800.jpg
Ale muszę przyznać że finalnie prezrntuje się wyśmienicie.... pomimo tego że pudło odbiega od tego co ma być.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.811 79 12
Ogólnie w PKP Cargo tych lokomotyw nie ma, ale jest spółka zależna eksploatująca je. Nazwy na chwilę obecną nie pamiętam.

Szymon, jak zawsze

Pozdrawiam,...
 

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.281 18 0

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.281 18 0
Ranger ukończył prototypy 601W, które można zamówić w wersji do samodzielnego montażu i złożone. Zatem mamy kolejny produkt - polski wagon w N na rynku :)

Po przesunięciu schodków na wózki będą się one obrać już dla wszystkich łuków.
Tymczasem wagony są już skończone. Dwa prototypowe modele w malowaniu PKP Cargo z V i VIep są na sprzedaż.
Wagony mają wózki z druku 3D jednak dołączam do nich wózki metalowe do samodzielnego montażu.
Chętnych zapraszam na PW.
Na dystrybucję zestawów jak i produkcję gotowych wagonów poczekamy na kalki w Techmodu.
KKSy w wagonach działają płynnie. Można montować wszystkie sprzęgi pod gniazdo NEM.

Jedno jego zdjęcie dla zachęty ;) Reszta w wątku: KLIK
 

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.281 18 0
No i chwila się znalazła, zatem piszę i wklejam zdjęcia.

Fleischmann-owi udało się przed końcem roku wypuścić wszystko, co nas interesuje, a mianowicie:
Zestaw dwóch cystern czteroosiowych Zas PKP z V epoki (DEC/KVG) (825814)
Platformę dwuosiową Ks z VI epoki w malowaniu PKP Cargo (825747)
Zestaw trzech cystern czterosiowych GATX z VI epoki, w tym jedną z logiem Lotosu (825813).

Drogą kupna nabyłem dwie pierwsze pozycje i kilkoma zdjęciami się z Wami dzielę.

Pierwsza platforma, którą jestem bardzo miło zaskoczony.

IMG_20211210_160335_.jpg

Kłonice na czołach są wykonane jako element stały. Boczna można dołożyć/dokleić w miarę potrzeb. Blister na szczęście tak wyprofilowany, że nawet z zamontowanymi kłonicami nie powinno być problemu z przechowywaniem wagonu w pudełku.

IMG_20211210_160349_.jpg

Przyznam, że lokalizacja logo i napisów na płaskiej powierzchni robi robotę, którą w przypadku starszego brata trzeba załatwić dodatkową blaszką i ponownym wykonaniem oznaczeń.

IMG_20211210_160356_.jpg


IMG_20211210_160405_.jpg

Niestety zdjęcie czoła przysłonięte, ale oznaczenia widać.

IMG_20211210_160424_.jpg


IMG_20211210_160458_.jpg

Rzut oka na podwozie. Zbyt przestrzenne nie jest.

IMG_20211210_161023_.jpg

Tu platforma z nowymi cysternami w tle. No powiem tak, że cysternami też jestem miło zaskoczony.

IMG_20211210_161115_s.jpg

Szczególnie na tle wypustu Trixa z 2008 roku, który pozwoliłem sobie do nowych Fleischmann-ów podstawić.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
1.281 18 0
Czas na cysterny:

IMG_20211210_161033_.jpg

Jakościowo nie odbiega od innych nowych produkcji. Walczak z jednego elementu, zatem nie ma tego trzasku, co przy cysternach gazowych Orlenu ;)
IMG_20211210_161224_.jpg


IMG_20211210_161145_.jpg


IMG_20211210_161258_.jpg

No i dochodzimy do porównania obu cystern DEC/KVG wydanych na przestrzeni 13 lat (Trix 15291 z 2008 r.). Przynajmniej typy i oznaczenia się różnią ;)

IMG_20211210_161333_.jpg

Za to numery telefonów i stacje macierzyste są tożsame, czyli przynajmniej Fleischmann babola nie popełnił i nie wymyślał. Te same oznaczenia jak jedna z cystern FLM ma także cysterna Roco w H0, zatem wiemy, skąd pochodzą przynajmniej jedne oznaczenia ;)

IMG_20211210_161606_.jpg

Tu w komplecie na torze. Całkiem ładnie to wszystko wygląda. Nie za bardzo mam wenę na rozpisywanie się, zatem przyjmijmy, że będzie to prezentacja częściowo milcząca. Trixy mimo wszystko się wyróżniają dodatkowym fabrycznym postarzeniem.

IMG_20211210_161612_.jpg


IMG_20211210_161710_.jpg

Platformy jako wagony ochronne ;)

IMG_20211210_161732_wszystko_wide.jpg
Tu ładnie widać różnicę wysokości i długości obu cystern.

Jestem zadowolony (wiem, po raz kolejny to piszę). Może jeszcze jeden zestaw cystern w moje ręce wpadnie, ale platformy na pewno jeszcze przynajmniej dwie. Tym razem dałem sobie spokój z cysternami GATX-a (z tą jedną z logiem LOTOS-u), ale poczekam, aż stanieją ;)

Poza cysternami Orlenu (Hobbytrain) do wydania został jeszcze jeden set trzech Falns-ów Fleischmanna z nowymi numerami inwentarzowymi oraz restauracyjny PKP IC od Piraty. Obawiam się, że HT oraz Pirata się w tym roku już nie wyrobią ;)
 

Podobne wątki