Kolejny odcinek z cyklu "
Za-pom-nia-łem"
1. Swego czasu Fleischmann miał w produkcji parowóz BR50 w wersji czystej, tj. bez oznaczeń, do której dodawali fabryczne kalkomanie, w tym m.in.
PKP Ty5. Swego czasu nawet myślałem o jego zakupie (na eBay spokojnie można go dostać), ale w sytuacji, kiedy dostępne nowe wersje tej lokomotywy, zakup prawie trzydziestoletniej bazy do przemalowania mija się z celem.
Fleischmann 7178
Źródło: Fleischmann/mobadaten.info
Model był w produkcji od 1971 do 1993 roku. Zatem można przyjąć, że był to pierwszy fabryczny model parowozu PKP w skali N. Trzeba też oddać zatem Fleischmann'owi honor, że mimo wszystko o Polsce myślał od czasów starego PIKO tudzież VEB Prefo
Model był w produkcji od 1971 do 1993 roku.
Lecimy dalej, bo przeglądnąłem mobadaten.info i jestem już lekko zaskoczony:
2. Fleischmann 7186
Kolejny parowóz BR50 w wersji prawie czystej, tj. z nadrukowany opisem ÖBB, do której dodawali fabryczne kalkomanie, w tym m.in.
PKP Ty5. Tak jak słusznie zauważył Storch, ta wersja bardziej nam pasuje, z uwagi na wiatrownice Wagnera.
Źródło: Fleischmann/mobadaten.info
Model był w produkcji od 1999 do 2008 roku.
3. Fleischmann 7153
Jak widać, temat kalek to nie tylko jeden parowóz. Kolejnym jest nasze
PKP Tp4, sprzedawane jako francuskie 040D (tj. z fabrycznym oznaczenie i dodatkowymi, polskimi kalkami).
Źródło: Fleischmann/mobadaten.info
Model był w produkcji od 1995 do 2008 roku.