Pierwszy to ponoc Baltyk na podwoziu Stara 21 .
Ten z drugiego zdjęcia też zresztą wygląda na jakąś przeróbkę Stara 20/21.
Mielibyśmy zatem przynajmniej trzy typy autobusu Bałtyk, wliczając ten wspomniany już w tym wątku i ten najbardziej znany na podwoziu Skody 706. Nie wykluczam, ze wersji nadwoziowych mogło być więcej (cytat za http://forum.infobus.pl/viewtopic.php?f=16&t=643):
"Producent: Pierwsza Zachodnio-Pomorska Spółdzielnia Pracy Mechaników Samochodowych (później Bumar), Koszalin, Polska
okres produkcji: 1961-1963
liczba wyprodukowanych: 157 szt. (w tym 1 szt. w wersji lux)
podwozie i zespół napędowy ze Skody 706 RTO (nowe podwozia)
niski stopień mechanizacji produkcji, prawdopodobnie produkcja metodami ręcznymi (egzemplarze częściowo zróżnicowane na zdjęciach)
wszystkie źródła pisane milczą
krótka wzmianka w Motorze nr 9/1960 (II generacja - kolorowe zdjęcie z placu)
produkcja miała związek z zaangażowaniem pewnych partyjnych oficjeli w ruch spółdzielczy (zarówno producentem jak i odbiorcami tego busa były spółdzielnie)
wytwórca Bałtyka produkował także jakiś sprzęt wojskowy i z tego powodu cała produkcja zakładu została objęta tajemnicą
trwają poszukiwania wraku"
Ostatnio edytowane: