• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 (1:87) Plany segmentowej makiety w skali H0 1:87

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.677 50 5
#81
OSB też jest dobre. Ale do makiety stacjonarnej. Bo jest ciężkie. Musiałbyś mieć max 10mm grubości, żeby to udźwignąć z samymi torami i trawą. Będziecie robić segmenty, więc musicie mieć materiał, który będzie wam ułatwiał transport. Cały czas mówię o wadze. Przemyślcie to jeszcze. Może warto zrobić tort na 2 segmentach, niż taki duży projekt (duży w sensie rozmiaru).
Przypominam: P O W O L I. :kawa:
 

Adam Okuń

Znany użytkownik
Reakcje
1.183 1 0
#83
jak będziesz teraz czekał na zakup tych wszystkich torów, to bardzo Cię proszę, bierz kawałek sklejki do ręki, korek , tor i już ćwiczysz !!!
Skąd ja to znam.

OSB ciężkie ale jeśli to będzie się składać z kilku niezależnych skrzynek to myślę, że ciężar nie jest problemem. Ja po mieszkaniu latam z moją 2m na 1m i daję radę choć nie wyobrażam sobie takiej makiety na gotowo przenosić. Zaczynam się nawet zastanawiać czy sposób tu pokazany nie byłby dla mnie lepszy.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.745 15 0
#84
Ja co prawda doświadczenia nie mam jeśli chodzi o tworzenie makiet, modułów, itd. ale na swoje potrzeby coś tam skubię i wykorzystałem do swoich segmentów płytę MDF 10mm.
Za odcinek 931 mm/330 mm płaciłem tylko ~10 zł.
Materiał w stanie surowym bardzo dobrze się prezentuje, płyta jest prosta i dobrze się wycina zwykłym nożykiem potrzebne mi otwory.
A prezentuje się mniej więcej tak:
DSCF7998.jpg DSCF8007.jpg DSCF8054.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.552 514 30
#85
Przy okazji zauważyłem błąd w ustawieniu semafora na skrzynce kolegi ffoxa. Semafor przy lewym torze również powinien stać po prawej stronie toru, chyba, że skrajnia na to nie pozwala - tu jednak widać, że międzytorza są wszystkie takiej samej szerokości. Zasada jest taka, że w obrębie stacji semafory są zasadniczo po prawej stronie (chyba, że skrajnia, patrz wyżej), a na szlaku - na zewnątrz torów (przy prawym torze po prawej, przy lewym - po lewej. Często się jednak zdarza, że tory główne zasadnicze na stacji są na tyle blisko siebie, że przy lewym torze nie da się postawić semafora po prawej stronie i wtedy umieszcza się go po lewej. Po prawej stronie stawia się wtedy wskaźnik W 15, jak tu: http://www.pod-semaforkiem.aplus.pl/miniatury/min 152 7.jpg
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.745 15 0
#87
Przy okazji zauważyłem błąd w ustawieniu semafora na skrzynce kolegi ffoxa. Semafor przy lewym torze również powinien stać po prawej stronie toru, chyba, że skrajnia na to nie pozwala
Dziękuję za uwagę.
Należałoby ją zgłosić do PLK, ponieważ ten odcinek jest zaadoptowany ze zdjęcia i semafory świetlne właśnie tak były (są dalej) ustawione.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.552 514 30
#89
No własnie pewnie jest tak, jak napisał Hubert. W rzeczywistości z pewnością międzytorze między torami głównymi zasadniczymi jest węższe, niż pozostałe i semafor się tam nie mieści. Wystarczy parę centymerów mniej i już może być problem, chociaż zwykle róznia jest widoczna gołym okiem. Tymaczasem na module żadnej różnicy nie widać, stąd moja uwaga. Generalnie na makiecie odległości między torami są większe, niż wynikałoby to ze skali, zwłaszcza na szlakach nie da się utrzymać skalowej odległości (ze względu na łuki).

Żeby to prawidłowo wyglądało, dobrze byłoby zrobić pozostałe międzytorza wyraźnie szersze, wtedy można udawać, że między torami głównymi zasadniczymi semafor się nie zmieści i potrzebny jest W 15. W innym wypadku zrobiłbym międzytorza tak, jak są u kolegi ffoxa i udawał, że na stacji wszystkie tory są szerzej rozmieszczone zgodnie z rzeczywistością (co się często zdarza), natomiast na szlaku z konieczności modelarskiej tory się nie zbliżają do siebie, ale mimo to semafory są ustawione na zewnątrz.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.745 15 0
#90
"Międzytorze" w rzeczywistości jest faktycznie węższe w tym miejscu, ale niestety muszę pozwolić sobie na takie ustępstwo.
Jak zbliżę do siebie tory w tym miejscu to będę musiał gimnastykować na rozjazdach, a niestety nie mam na to miejsca, ani już możliwości.
Trudno, jestem w stanie żyć z tym błędem. No ale nie zaśmiecajmy wątku kolegi :)
 
OP
OP
MKSamuel
Reakcje
0 0 0
#91
Wracając do tematu makiety. Zamówiłem płyty OSB w hurtowni na pierwsze skrzynki, teraz oczekujmy na nie, i biorę się do roboty. W ostatnim czasie myślałem o peronach. Czy zrobić, czy kupić. A jak z robić, to z czego?
 
OP
OP
MKSamuel

MKSamuel

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#93
Odnawiam temat. Sporo czasu nie udzielałem się w moim temacie więc, aktualizuję plan, oceńcie czy Coś takiego może już zostać. :) Jak tak to od 14 ruszam z pracę. Przyszły mi już płyty MDF z hurtowni, i OSB które będzie robić za ramkę. Długość to 460 cm, szerokość to 260cm. W środku zostaje miejsce 280cm na 90cm.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.552 514 30
#97
Chodzi o to, że należy unikać odwrotnych łuków. Jeżeli już gdzieś muszą być, to między odwrotnymi łukami powinny być wstawki proste, zwłaszcza w głównych torach. Ja zrobiłbym to tak, jak niżej.

Druga uwaga jest taka, że przy torach głównych zasadniczych (na wprost) powinny być krawędzie peronowe. Perony powinny być tak, jak na moim rysunku, żeby pociągi jadące na wprost mogły zatrzymać się przy peronie bez zjeżdżania na bok, a zwłaszcza bez krzyżowania się z przebiegami w przeciwnym kierunku. Oczywiście konieczne jest odsunięcie trzeciego toru od dołu tak, by zmieścił się tam peron. Ten narysowany szeroki na górze zlikwidowałbym, a górny tor przeznaczyłbym tylko dla pociągów towarowych.

Ostateczny plan makiety H0 Majowo.png


Ewentualnie można jeszcze przerobić lewą głowicę, by zyskać trochę długości torów stacyjnych.

Ostateczny plan makiety H0 Majowo - 2.png
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.552 514 30
#99
No niestety, to nie jest to, o co mi chodziło. Najwyraźniej młody kolega nie przyjrzał się moim rysunkom, albo nie bardzo zrozumiał, o co mi chodziło. Po pierwsze, dalej są odwrotne łuki bez wstawek prostych, a po drugie niepotrzebnie zlikwidowano jeden tor stacyjny. No i brak jednego przejścia zwrotnicowego po lewej stronie powoduje, że analogiczne przejście po prawej traci sens.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 7
Planuję 121
Planuję 12
Planuję 70
Planuję 8

Podobne wątki