• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Plan pierwszej makiety H0 co myślicie

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.670 520 30
#81
A ja proponowałbym jednak drobne zmiany. Jeżeli będzie tylko jeden anglik, to tak:

projekt (1).jpg

W tym wypadku zamieniłbym miejscami parowozownę z magazynem i rampą, bo łatwiej będzie podstawiać wagony.

Jeżeli znajda się dwa angliki, to tak (o tym już pisałem, ale bez rysunku mogło być mało zrozumiałe):

projekt (2).jpg


A gdyby znalazł się trzeci anglik, to "full wypas":

projekt (3).JPG
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.707 51 5
#82
Zgadzam się z Panem Andrzejem. Jeśli nie można mieć realizmu, to przynajmniej funkcjonalność niech będzie zaletą torta (tortu-nigdy nie pamiętam, która forma jest poprawna :) ).
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.005 83 11
#83
Kris,zdecydowanie poprawna jest forma Tortu.:) Znalezienie trzech "anglików" do "full wypasu" jest możliwe ale trzeba uzbroić się w cierpliwość ,myślę że warto.:) Może warto by też poszerzyć peron leżący między torami tylko nie wiem czy da się wygospodarować odpowiednią ilość miejsca.:niepewny:Może jednak odwrócić te "wewnetrzne" rozjazdy:niepewny:,u-rurki można skracać,więc nie powinno być z tym problemu.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.707 51 5
#84
Przejścia zwrotnicowe zostaw już we spokoju :) A perony są różne, wcale nie musi to być jeden z dostępnych na rynku gotowców. Możesz zrobić sam, z różnych materiałów, mniej lub bardziej gotowych :)
Wejdź na google grafika i wpisz "wąski peron" :)
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.005 83 11
#85
No dobra odczepiam się od tych przejść zwrotnicowych:).Wiem że niektóre perony bywają nawet bardzo wąskie i wiem że można zrobić peron samemu,swój też robiłem z różnych materiałów i to mniej gotowych,:rolleyes: ale czytając to forum jakoś bezwiednie nabawiłem się syndromu za wąskiego i za krótkiego peronu :oops:.
 
OP
OP
S

Sebastian 1234

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#86
A ja proponowałbym jednak drobne zmiany. Jeżeli będzie tylko jeden anglik, to tak:

Zobacz załącznik 85509
W tym wypadku zamieniłbym miejscami parowozownę z magazynem i rampą, bo łatwiej będzie podstawiać wagony.

Jeżeli znajda się dwa angliki, to tak (o tym już pisałem, ale bez rysunku mogło być mało zrozumiałe):

Zobacz załącznik 85510

A gdyby znalazł się trzeci anglik, to "full wypas":

Zobacz załącznik 85511

Rozumiem że chodzi o to aby tor "szybkobieżny" miał jak najdłuższy odcinek prosty.

Wiec wyglądało by to tak
projekt 10x.JPG



i z dwoma
projekt 20x.JPG

Pisałem gdzieś tam wcześniej o "parowozowni wagonowej" którą chciałem umieścić na makiecie a przy tym układzie nie wiem czy się zmieści. Oczywiście zgadzam się że w "biednym układzie" dzięki zamianie stanowisk manewrowanie będzie łatwiejsze. Załóżmy że dysponuję jednym "anglikiem", zrobić drugi zjazd ze zwykłych "zwrotnic". W drugiej wersji zrobiłem więcej miejsca na drugi peron ale nie wiem czy zostanie na makiecie.

Zgadzam się z Panem Andrzejem. Jeśli nie można mieć realizmu, to przynajmniej funkcjonalność niech będzie zaletą torta (tortu-nigdy nie pamiętam, która forma jest poprawna :) ).
To ja się wcześniej pytałem o realizm to nic nie napisałeś, ja się zdecydowałem a ty komentujesz realizm :D (żart). Czy określenie makiety "TORTEM", "TORT", "TORTU" jest obraźliwe ?? :D Domyślam się że chodzi o układ torów ale nigdy nie wiadomo :D

Kris,zdecydowanie poprawna jest forma Tortu.:) Znalezienie trzech "anglików" do "full wypasu" jest możliwe ale trzeba uzbroić się w cierpliwość ,myślę że warto.:) Może warto by też poszerzyć peron leżący między torami tylko nie wiem czy da się wygospodarować odpowiednią ilość miejsca.:niepewny:Może jednak odwrócić te "wewnetrzne" rozjazdy:niepewny:,u-rurki można skracać,więc nie powinno być z tym problemu.
Już zostawmy w spokoju rozjazdy :). Dopiero jutro będę mierzył czy zmieszczą się perony.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.005 83 11
#88
projekt 20x.JPG

Wiem że będzie awantura ale nie mogę się powstrzymać,żeby nie podzielić się tym co zauważyłem.Wyobraźmy sobie pociąg jadący po wewnętrznym torze
zgonie z kierunkiem pokazanym strzałką i chcący wjechać na tor nr2.Pociąg jedzie po łuku prawym po czym na rozjeździe po łuku lewym ,a na angliku znowu po
lewym,wąż może by kręgosłupa nie połamał ale pociąg może.Teraz odwracamy kierunek i pociag z "rózowego"toru szlakowego ma wjechać na tor nr5 i znowu
najpierw na angliku w lewo potem na rozjeździe w prawo ,na kolejnym znowu w lewo no i znowu może być problem zwłaszcza że wagony prawdopodobnie będą pchane.
A tu moje rozwiązanie problemu,no i teraz to już naprawdę koniec na temat przejść zwrotnicowych nie pisnę już ani słówka
torcik.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.670 520 30
#89
Super, jeżeli tak się da, to oczywiście jestem za. Dodatkową zaletą jest wydłużenie użytecznej długości torów stacyjnych. Nie sprawdzałem geometrii torów Piko U, nie mam też programu do projektowania. Wszystkie moje ostatnie trzy warianty (zależne od liczby dostępnych anglików) są wciąż aktualne z poprawką kolegi stare tory.
 
OP
OP
S

Sebastian 1234

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#90
Zobacz załącznik 85547
Wiem że będzie awantura ale nie mogę się powstrzymać,żeby nie podzielić się tym co zauważyłem.Wyobraźmy sobie pociąg jadący po wewnętrznym torze
zgonie z kierunkiem pokazanym strzałką i chcący wjechać na tor nr2.Pociąg jedzie po łuku prawym po czym na rozjeździe po łuku lewym ,a na angliku znowu po
lewym,wąż może by kręgosłupa nie połamał ale pociąg może.Teraz odwracamy kierunek i pociag z "rózowego"toru szlakowego ma wjechać na tor nr5 i znowu
najpierw na angliku w lewo potem na rozjeździe w prawo ,na kolejnym znowu w lewo no i znowu może być problem zwłaszcza że wagony prawdopodobnie będą pchane.
A tu moje rozwiązanie problemu,no i teraz to już naprawdę koniec na temat przejść zwrotnicowych nie pisnę już ani słówka Zobacz załącznik 85548
(y)(y)(y) Twoje poprawki sprawiły, brak mi słów, plan wygląda rewelacyjnie, bardzo Ci dziękuje że poświęciłeś temu "chwilkę" czasu. A ja głupek napisałem żeby nie zmieniać rozjazdów :mamdola: . Bardzo mi się sposób wykorzystania "zwrotnic" na wewnętrznym torze :D.
 
OP
OP
S

Sebastian 1234

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#92
Ucieszyło mnie że się podoba,dodatkowym bonusem dla mnie stało się "ogarniecie" programu SCARM,bo przyznam że nie byłem do niego przekonany.;)
Naprawdę bardzo mi się podoba (y). A jeżeli chodzi o SCARM to sporej ilości osób się nie podoba ale jest darmowy ma w bibliotece Piko U i wizualizację 3d co prawda bardzo prostą a zawsze jest to jakiś podgląd na budynki i układ torów.
 
OP
OP
S

Sebastian 1234

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#93
Niestety mam problem z znalezieniem "anglików" ale przyszedł mi do głowy pomysł za wykorzystaniem "anglików" innego typu pilz,tillig, itp.
wykorzystam przejściówki albo spróbuję czegoś innego. Zastanawiam się tylko jak będzie to wyglądać na makiecie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.670 520 30
#94
Jeżeli już, to chyba tylko stary Pilz, produkowany później jeszcze przez Tilliga jako tory "standard", bo ma podobną, jeżeli nie taką samą geometrię, jak tory "U" Piko. Tillig Elite i inne produkty (np. Roco Line) mają dłuższe rozjazdy o mniejszym skosie i całość się nie złoży. Nie wiem, jak byłoby pod tym względem z Roco geoLINE, ale tam jest problem z imitacją podsypki. No a wyglądać to pewnie będzie średnio, bo jednak szyny są zupełnie inne.
 
OP
OP
S

Sebastian 1234

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#95
. No a wyglądać to pewnie będzie średnio, bo jednak szyny są zupełnie inne.
Tego się właśnie obawiam że taki "drobiazg" popsuje efekt i będzie mnie tylko drażnić:mad: .

Jeżeli już, to chyba tylko stary Pilz, produkowany później jeszcze przez Tilliga jako tory "standard", bo ma podobną, jeżeli nie taką samą geometrię, jak tory "U" Piko.
Właśnie oglądałem Pilz na aukcjach i na zdjęciach wyglądają bardzo podobnie, martwi mnie to, że nie widziałem ich na żywo i nie wiem jak będą wyglądać razem z Piko.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.005 83 11
#96
Wydaje mi się że najprościej porównać na żywo ,kup jakiś prosty odcinek torów Pilz i porównaj z u-rurkami,wtedy ocenisz czy wyglądają ok czy "średnio".:) Mozesz też spróbować czy "pordzewienie"szyn nie poprawi wyglądu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.670 520 30
#97
Stare tory Pilz były wykonywane w dwóch wersjach: z szyną (chyba) stalową, miedziowaną i z szyną z tzw. "nowego srebra". Tillig kontynuował tylko produkcję z nowego srebra. Tory miedziowane wyglądały bardzo naturalnie, ale szybko śniedziały i traciły przewodność. Z kolei szlifowanie, wprawdzie dawało super wygląd (główka szyny błyszcząca, boki rude), powodowało, że szyny błyskawicznie rdzewiały. Podstawową różnicą w stosunku do szyn "U" jest to, że szyny Pilz mają profil prawdziwej szyny, podobnie, jak nowe Piko A-Gleis czy inne produkty i bardzo ogólnie mówiąc, wiele się wyglądem od tych innych nie różnią (wiem, że zaraz znawcy wymienią setki różnic, ale ja mam na myśli tylko bardzo ogólne wrażenie). Niestety, nie mam żadnych zdjęć torów Pilz.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 3
Planuję 10
Planuję 18
Planuję 8
Planuję 52

Podobne wątki