• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Plan pierwszej makiety H0 co myślicie

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.005 83 11
#41
Niestety nie lubię "druciarstwa" i raczej nie będzie przyzwolenia na "spierniczanie" :D.
A kto tu pisał o "druciarstwie" i pozwoleniu na "spierniczenie",miałem na mysli poprawianie ewentualnych niewielkich błędów;).

Niestety problem polega na tym że mam kłopot ze znalezieniem "anglika".
Uzbrój się w cierpliwość i szukaj na allegro albo czymś podobnym,pojawiają się od czasu do czasu i to w dobrym stanie:)

Wszyscy zainteresowani Schematami połączeń torowych PIKO proszeni o podanie na PW swoich adresów mailowych bo obawiam się że jest tego za dużo jak na
możliwości PW.
 
OP
OP
S

Sebastian 1234

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#42
Wymodziłem coś takiego

makieta nowa projekt 1 J forum.JPG

Ponieważ muszę się liczyć z tym że nie dostanę nigdzie "anglika" pozostaje problem jednego zjazdu. Nie podoba mi się dworzec na zewnętrznej stronie a przy takim rozwiązaniu chyba nie będzie dla niego miejsca i pewnie przeniosę go na górę.

To rozwiązanie chyba podoba mi się bardziej, chociaż zastanawiam się czy będzie dostatecznie dużo miejsca między torami na peron.


makieta nowa projekt 2 J forum.JPG


i jeszcze takie rozwiązanie

makieta nowa projekt 2 tor 4 J forum.JPG



Druga propozycja teoretycznie zostawia mi większe pole manewru w kwestii dekorów i kształtowania terenu między trasami. Niestety problem z tą krzyżówką (która dalej mi się podoba :)) polega na tym że wprowadza dużo zamieszania w dopasowywaniu torów być może to mój brak doświadczenia. Znalazłem również ciekawy budynek "punkt przeglądu i konserwacji wagonów" i tu moje pytanie gdzie powinienem umieścić ten budynek? Tyle na dzisiaj dobranoc :).
Ps. Założyłem drugi post osobno aby był bardziej czytelny ;)
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
1.005 83 11
#43
"Anglik" nie wprowadza większego zamieszania niż "normalny" rozjazd,dodatkowo wbrew obiegowym opiniom tory typu U można skracać ,w relacji z budowy mojej
makiety było to dość dokładnie opisane.Żeby było jeszcze ciekawiej do projektowania makiety użylem wyłącznie papieru(w kratkę:D )ołówka i samodzielnie zrobionego
szablonu,w taki sposób miałem większe możliwości od jakiegokolwiek programu ze skończoną zawartością "biblioteki".A jeśli idzie o Twoje ostatnie projekty to całkiem niezłe pomysły a najlepszy z nich to, w mojej ocenie,1/2
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.707 51 5
#44
Twój post jest świetny ale z żalem stwierdzam że nie znalazłem nic dla siebie.
A przejrzałeś wszystkie projekty?

Niestety problem polega na tym że mam kłopot ze znalezieniem "anglika".
Na allegro nie ma? Może spróbuj w dziale Giełda dać ogłoszenie o chęci kupna. Dla chcącego nic trudnego, a ten anglik na prawdę byłby tam niezbędny. Conajmniej jeden.

Co do Twoich planów, to jak najbardziej plan 1. I w tym momencie bym przełożył tą bocznicę z góry na dół na lewą stronę, żeby odchodziła od tego toru, który robi za żeberko ochronne.
Możesz też wcisnąć krótki odcinek w to odejście na bocznicę, żeby zwiększyć odstęp między torem głównym wewnętrznym, a bocznicą - co da Ci miejsce na peron. :) Jeśli nie kumasz, to napisz, zrobię Ci to w scarmie, tylko napisz, jakich torów tam użyłeś.
 
OP
OP
S

Sebastian 1234

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#47
"Anglik" nie wprowadza większego zamieszania niż "normalny" rozjazd,dodatkowo wbrew obiegowym opiniom tory typu U można skracać ,w relacji z budowy mojej
makiety było to dość dokładnie opisane.Żeby było jeszcze ciekawiej do projektowania makiety użylem wyłącznie papieru(w kratkę:D )ołówka i samodzielnie zrobionego
szablonu,w taki sposób miałem większe możliwości od jakiegokolwiek programu ze skończoną zawartością "biblioteki".A jeśli idzie o Twoje ostatnie projekty to całkiem niezłe pomysły a najlepszy z nich to, w mojej ocenie,1/2
Tak się właśnie zastanawiałem czy przypadkiem nie mogę skrócić torów, jak mówisz że można no to świetnie troszkę ułatwi mi życie. Gratuluję pomysłu z szablonem i ciesze się że ci się podoba mój pomysł :)


A przejrzałeś wszystkie projekty?



Na allegro nie ma? Może spróbuj w dziale Giełda dać ogłoszenie o chęci kupna. Dla chcącego nic trudnego, a ten anglik na prawdę byłby tam niezbędny. Conajmniej jeden.

Co do Twoich planów, to jak najbardziej plan 1. I w tym momencie bym przełożył tą bocznicę z góry na dół na lewą stronę, żeby odchodziła od tego toru, który robi za żeberko ochronne.
Możesz też wcisnąć krótki odcinek w to odejście na bocznicę, żeby zwiększyć odstęp między torem głównym wewnętrznym, a bocznicą - co da Ci miejsce na peron. :) Jeśli nie kumasz, to napisz, zrobię Ci to w scarmie, tylko napisz, jakich torów tam użyłeś.
Jasne że przejrzałem wszystkie jest tam sporo ciekawych rzeczy. Druga sprawa że jednak wolę coś swojego :). Rozumiem że chodzi o wcisnąć krótki odcinek jak w projekcie 2/1, I zrobić "wjazd" do sektora przemysłowego ze stacji? A w scarmie używam "Piko standard system truck"


Mogę edytować, ale napiszę w nowym poście, żeby nie mieszać. 2 moje propozycje do układu 1.:
:D czyżbym wyczuwał nutkę złośliwości :D
Ciekawie są twoje propozycję. Jeszcze przyszła mi do głowy taki pomysł żeby założyć "rozpinacz wagonów" np: na dodatkowej bocznicy, mógłbym zmieniać lokomotywy w "składach".
 

CytriCo

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#48
Jeszcze przyszła mi do głowy taki pomysł żeby założyć "rozpinacz wagonów" np: na dodatkowej bocznicy, mógłbym zmieniać lokomotywy w "składach".
Upierasz sie przy u-rurach a więc musiałbyś użyć ururowego rozsprzęgacza. A ten z z kolei działa ( jeśli działa) tylko ze standardowymi sprzęgami. Więc o kks nalezy zapomnieć.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.670 520 30
#49
Mam uwagę do planu nr 1 kolegi Sebastiana, jak i do planów Krisa: wszędzie tam jest tylko jedno przejście między torami głównymi, bez możliwości powrotu. Nawet, jeżeli zwykłe skrzyżowanie zastąpi się anglikiem, to powrotu nie będzie, bo oba przejścia będą w tę samą stronę. Należałoby oprócz zastosowania anglika odwrócić kierunek przejścia po prawej stronie.

Upierasz sie przy u-rurach a więc musiałbyś użyć ururowego rozsprzęgacza. A ten z z kolei działa ( jeśli działa) tylko ze standardowymi sprzęgami. Więc o kks nalezy zapomnieć.
A dlaczego? Wydaje mi się, że rozprzęgacz, także w torach U, ma płozę, podnoszącą wystające do dołu elementy sprzęgu. Tak samo rozprzęga się standardowe sprzęgi, jak i i krótkie sprzęgi Roco I Fl, więc nie bardzo rozumiem, w czym problem? Jeżeli czegoś nie wiem, będę wdzięczny za wyjaśnienie.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.707 51 5
#50
Jasne że przejrzałem wszystkie jest tam sporo ciekawych rzeczy. Druga sprawa że jednak wolę coś swojego :). Rozumiem że chodzi o wcisnąć krótki odcinek jak w projekcie 2/1, I zrobić "wjazd" do sektora przemysłowego ze stacji? A w scarmie używam "Piko standard system truck"


Tak, jak na moich propozycjach - przyjrzyj się dobrze :)




:D czyżbym wyczuwał nutkę złośliwości :D
Ciekawie są twoje propozycję. Jeszcze przyszła mi do głowy taki pomysł żeby założyć "rozpinacz wagonów" np: na dodatkowej bocznicy, mógłbym zmieniać lokomotywy w "składach".
Żadnej złośliwości, chodzi o to, żeby było przejrzyście i jasno, o co chodzi.

Mam prośbę - postaraj się pisać poprawnie po polsku, bo to ułatwia zrozumienie ;)

Co do rozprzęgacza, to nie musisz mieć dodatkowej bocznicy. Takowe możesz zainstalować na bocznicy z magazynem i na przemysłowej, możesz też dodać jedną bocznicę postojową u góry (połączoną ze szlakiem z obu stron) i tam też zamontować taki rozprzęgacz.
 

CytriCo

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#51
A dlaczego? Wydaje mi się, że rozprzęgacz, także w torach U, ma płozę, podnoszącą wystające do dołu elementy sprzęgu. Tak samo rozprzęga się standardowe sprzęgi, jak i i krótkie sprzęgi Roco I Fl, więc nie bardzo rozumiem, w czym problem? Jeżeli czegoś nie wiem, będę wdzięczny za wyjaśnienie.
Skoro się Panu tak wydaje, proszę sobie pikowskim rozsprzęgaczem rozsprzęgnąć rocowskie śledzie.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.707 51 5
#52
Mam uwagę do planu nr 1 kolegi Sebastiana, jak i do planów Krisa: wszędzie tam jest tylko jedno przejście między torami głównymi, bez możliwości powrotu. Nawet, jeżeli zwykłe skrzyżowanie zastąpi się anglikiem, to powrotu nie będzie, bo oba przejścia będą w tę samą stronę. Należałoby oprócz zastosowania anglika odwrócić kierunek przejścia po prawej stronie.
Racja, panie Andrzeju, powinno być, jak pan pisze, ale po prostu, nie chciało mi się bawić w szukanie odpowiednich odcinków, żeby to odwrócić. W A-gleis to 3 sekundy. ;) Ach, znowu te A-gleisy ;)
 
OP
OP
S

Sebastian 1234

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#53
Upierasz sie przy u-rurach a więc musiałbyś użyć ururowego rozsprzęgacza. A ten z z kolei działa ( jeśli działa) tylko ze standardowymi sprzęgami. Więc o kks nalezy zapomnieć.
Bez przesady wiem że musi być u-rurkowy :D i tak dalej się upieram przu u-rurkach, czas pokaże czy słusznie;) . Ale nie wiedziałem że może rozpinać tylko standardowe sprzęgi. A nie można jakoś usprawnić mechanizmu? Wydawało mi się że we wszystkich "rozsprzęgaczach" zasada działania jest taka sama.

Mam uwagę do planu nr 1 kolegi Sebastiana, jak i do planów Krisa: wszędzie tam jest tylko jedno przejście między torami głównymi, bez możliwości powrotu. Nawet, jeżeli zwykłe skrzyżowanie zastąpi się anglikiem, to powrotu nie będzie, bo oba przejścia będą w tę samą stronę. Należałoby oprócz zastosowania anglika odwrócić kierunek przejścia po prawej stronie.
Dziękuję za zwrócenie uwagi na ten błąd, też zauważyłem brak powrotu tylko zabrakło czasu na poprawienie.

Mam prośbę - postaraj się pisać poprawnie po polsku, bo to ułatwia zrozumienie ;)
No pięknie teraz jest mi wstyd :oops:


Co do rozprzęgacza, to nie musisz mieć dodatkowej bocznicy. Takowe możesz zainstalować na bocznicy z magazynem i na przemysłowej, możesz też dodać jedną bocznicę postojową u góry (połączoną ze szlakiem z obu stron) i tam też zamontować taki rozprzęgacz.
W magazynie będzie wyglądać ciekawie . Jeszcze się zastanawiam nad dodatkową bocznicą. A projekt 2 ci się nie podoba?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.670 520 30
#54
Skoro się Panu tak wydaje, proszę sobie pikowskim rozsprzęgaczem rozsprzęgnąć rocowskie śledzie.
Nie mam i nie zamierzam kupować rozprzęgacza Piko tylko po to, by sprawdzić jego działanie, więc ta porada mi się raczej nie przyda. Próbowałem rozłączyć wagony sprzęgnięte śledziami Roco za pomocą łopatki, dołączanej do sprzęgów tzw. uniwersalnych Roco i nie miałem żadnych trudności. Za każdym razem podniesienie wystających w dół łukowych kabłąków umożliwiało swobodne rozjechanie się wagonów. Podobnie było z krótkimi sprzęgami Fleischmanna.

Skoro kolega Wademar Rzeszot (o, przepraszam, kolega CytriCo) z taką pogardą mi odpowiedział, to może ktoś inny mi wyjaśni, o co chodzi z rozprzęgaczem Piko? Pytam tak z czystej ciekawości...

A w ogóle, to przepraszam kolegę Sebastiana za odskok od zasadniczego tematu wątku.
 

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.547 18 1
#55
Łopatka dołączana do sprzęgów Roco Universalkupplung ładnie sobie radzi ze wszystkim z czym miałem do czynienia, tylko nie wiem czy tego sie tyczy dyskusja... Jak się chce rozsprzęgać gdzie bądź i zdalnie, to zamiast godziny na forum mozna spędzić godzine więcej w robocie i juz jest na Krois'a :)
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.707 51 5
#56
Łopatka dołączana do sprzęgów Roco Universalkupplung ładnie sobie radzi ze wszystkim z czym miałem do czynienia, tylko nie wiem czy tego sie tyczy dyskusja... Jak się chce rozsprzęgać gdzie bądź i zdalnie, to zamiast godziny na forum mozna spędzić godzine więcej w robocie i juz jest na Krois'a :)

???

Sebastian:
"W magazynie będzie wyglądać ciekawie . Jeszcze się zastanawiam nad dodatkową bocznicą. A projekt 2 ci się nie podoba?"

Nie bardzo, dlatego uczepiłem się pierwszego - jest bardziej realny i funkcjonalny na torta, niż 2.
 
OP
OP
S

Sebastian 1234

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#58
A co szanowne grono powie na te propozycje ?


1 xxx forum.JPG

Zastanawiam się czy dworzec nie będzie wyglądać "głupio" w tym miejscy.


1 xxx na forum wersja 33.JPG


Ten projekt podoba mi się chyba bardziej.

2xxx forum.JPG

Niedociągnięciem na górze proszę się nie przejmować nie zdążyłem dopasować odpowiednich odcinków. Zrobiłem większy odstęp miedzy trasami, inny podjazd do sektora przemysłowego i poprawiłem błąd z poprzedniej wersji.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.707 51 5
#59
Faktycznie, ostatnia wersja jest najlepsza. Ale rodzi się pytanie: Co ma być w sektorze przemysłowym i czy się tam zmieści ?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.670 520 30
#60
Jak dla mnie, to z tych trzech jedynie ostatni (1/1/1) jest do przyjęcia i to pod warunkiem, że w miejscu skrzyżowania będzie rozjazd krzyżowy (anglik). Ale jeżeli makieta może być szersza, na co wskazują poprzednie wersje, to dlaczego tej szerokości nie wykorzystać? Dworzec umieszczony tak, jak na rysunku, wymaga przejścia (najlepiej podziemnego) na jedyny peron, jaki musi być w miejscu zaznaczonym. Pzed samym budynkiem stacyjnym peronu nie będzie. A może postawić dworzec na dole i dodać jeszcze jeden tor niżej, przed samym budynkiem? Poza tym, zamieniłbym miejscami magazyn z rampą i parowozownię (bez zmiany układu torowego, ewentualnie dodają jeszcze jeden tor w parowozowni). Przy obecnym układzie proszę sobie wyobrazić przyjazd pociągu na stację (z lewej lub z prawej strony) i potem podstawienie wagonu pod rampę, lub zabranie stamtąd wagonu i dołączenie go do składu.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 3
Planuję 10
Planuję 18
Planuję 8
Planuję 52

Podobne wątki