• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Plan Makiety

Reakcje
0 0 0
#2
Witaj,zastanów się jaki tabor będzie się poruszał po Twojej makiecie i jakie parowozy,bo z tego co widzę po łukach r1i2 to długie składy nie mają szans przejechać,
specjalistą nie jestem,ale pewien kolega z forum mi napisał-dużo nie znaczy dobrze
 

Lyntog

Znany użytkownik
Reakcje
1.050 6 2
#3
Przede wszystkim tam gdzie chcesz umieścić perony jest zdecydowanie za mało miejsca na nie (w sensie zbyt wąskie międzytorze).
 

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
127 3 0
#6
Moja makieta ma identyczny wymiar. Proponuję jeszcze raz przemyśleć układ torowy i postarać się zrezygnować z łuków R1. Ja posiadam jedynie R2, R3 a i tak parowozy i długie składy wypuszczam na ten zewnętrzny. Jego zaleta jest to, ze nie ma żadnych podjazdów, jest to typowe jajo. Na wewnętrznym z łukami R2 i układem ósemki problemy są z jazdą wagonów pasażerskich 4-osiowych, a o parowozach można zapomnieć, głównie właśnie przez różnice wysokości.

Do podejrzenia cała historia mojego projektu:
http://forum.modelarstwo.info/threads/makieta-makieta-tort-w-skali-h0.1934/
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.699 51 5
#7
Popieram kolegów. Co za dużo, to nie zdrowo. ;) Szczególnie, że kolega zaczyna z modelarstwem. Tym bardziej bym to okroił.
Jest taki fajny wątek : "dla średnio-leniwych początkujących" ;) Może coś Cię zainspiruje.

Powodzenia! Działaj i pokazuj! :)
 
OP
OP
popi39

popi39

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#10
Wziąłem do serca rady brak łuków r1 są r2i r4 może troszkę dużo toru ale jak już coś robić to konkret.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
451 8 0
#11
Brak łuków R1 to nie wszystko. ;)
Za krótki odcinek od wiaduktu do peronu. Za stromo będzie.
Proponowałbym zmianę rozjazdów (żółty i niebieski) z lewych na prawe, tak żeby tor główny nie był na jazdę w bok.
Brakuje powrotu z wewnętrznego okręgu.
Niebezpiecznie blisko tory na dole po prawej stronie.
 
OP
OP
popi39

popi39

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#13
Może kolejny plan się spodoba, toru
moja makieta.jpg
moja makieta1.jpg
chyba nie za dużo no i wykorzystałem wszystkie tory które posiadam.Przerwy między torowe wymierzone peron pasuje.
 

marekm

Znany użytkownik
Reakcje
1.405 0 0
#17
Po lewej stronie masz niecałe 8 cm górny tor nad dolnym, jak uwzględnisz element konstrukcji najazdu (np. jakaś sklejka pod torem)
to możesz mieć kłopot z zapewnieniem skrajni dla dolnego toru...
Zastanów się nad rezygnacją z tego odcinka (w większości w tunelu) od anglika do zachodniego wjazdu na stację.
Może zamiast tego krótka bocznica z jakimś magazynem...
Poza tym, według mnie to najlepsza z Twoich propozycji.
 

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
451 8 0
#18
Modyfikacja. Rezygnacja z "anglika", dodana krótka bocznica
popi39.jpg
Zastanów się nad rezygnacją z tego odcinka (w większości w tunelu) od anglika do zachodniego wjazdu na stację.
Z tego odcinka bym nie rezygnował.
Układ makiety nastawiony jest raczej na jazdy niż na manewry. Ten odcinek daję nam tym samym dłuższą jazdę.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.699 51 5
#19
Przejścia zwrotnicowe na dole zamieniłbym miejscami unikając w ten sposób zakleszczania się zderzaków przy zmianie kierunków (bez odcinków prostych).
 

Podobne wątki