• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Plan makiety ze stacją Karpacz

mirat

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Dzień dobry wszystkim.
Postanowiłem po latach wrócić do mojego hobby jakim jest modelarstwo kolejowe.Dziś ten świat jest zupełnie inny niż 30 lat temu. Zacząłem od projektowania mojej makiety w programie SCARM- i tu napotkałem pierwszy problem - ograniczona ilość torów w użyciu przy wersji free. Załączam zatem moją koncepcję i mam prośbę o wszelkie uwagi i ewentualne dokończenie w programie jeśli ktoś z was takowy posiada. Makieta to epoka IV i V- wymiar 3520 x 2400. Na dole ma być stacja Jelenia Góra ,odnoga to stacja Karpacz , na makiecie chciałbym mieć także obrotnice kolejowa z maszynownią 6 stanowiskową. Proszę o pomoc w temacie i wszelkie uwagi.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#2
Witamy na forum i życzymy dobrej zabawy.

Co do planu, to rozumiem, że nawiązanie do Jeleniej Góry i Karpacza jest dość umowne, bo układy torowe nie bardzo przypominają te prawdziwe. Podstawowa uwaga jest taka, że tory stacyjne są zdecydowanie za krótkie. Linię do Karpacza należy wyprowadzić z końca stacji, a nie tak, jak jest teraz. Niżej moja propozycja zmian. Rysunek zrobiony w Paint, Scarma nie mam i trochę nie fair jest oczekiwanie, że ktoś, kto zapłacił za pełną wersję teraz będzie robił projekty dla kogoś, kto chciał sobie zaoszczędzić parę groszy.

makieta karpacz jelenia 1.jpg
 
OP
OP
M

mirat

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
Witamy na forum i życzymy dobrej zabawy.

Co do planu, to rozumiem, że nawiązanie do Jeleniej Góry i Karpacza jest dość umowne, bo układy torowe nie bardzo przypominają te prawdziwe. Podstawowa uwaga jest taka, że tory stacyjne są zdecydowanie za krótkie. Linię do Karpacza należy wyprowadzić z końca stacji, a nie tak, jak jest teraz. Niżej moja propozycja zmian. Rysunek zrobiony w Paint, Scarma nie mam i trochę nie fair jest oczekiwanie, że ktoś, kto zapłacił za pełną wersję teraz będzie robił projekty dla kogoś, kto chciał sobie zaoszczędzić parę groszy.

Zobacz załącznik 878681
DZiękuje za uwagi. Panie Andrzeju bardzo pomocne. Bardzo mi sie podoba. wrzuciłem rysunek poglądowy.Po prostu chciałem na szybko podzielić się pomysłem. Jeśli kogoś uraziłem to przepraszam. Teraz sobie popracuje w Paint:))
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#5
A jakie inne dane ma kolega @mirat na myśli? Jest to układ torowy, jaki funkcjonował w Karpaczu do końca eksploatacji linii. Wcześniej były jeszcze tory ładunkowe, zaznaczone na planie przerywaną linią. Ja na swoim rysunku nawiązałem do tego układu, ale nie w 100%. Gdybym zrobił wjazd na wprost, z rozjazdem prawym, na którym odgałęziałby się tor dodatkowy i boczny, zajęłoby to więcej miejsca, którego na makiecie brakuje, dlatego trochę ten wjazd zmieniłem.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.992 140 0
#6
Dodanie nawet umowne tego placu ładunkowego może urozmaicić makietę. Może niekoniecznie z rozjazdem podwójnym a tylko z jednym torem, ale zawsze ;-)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#7
Tylko że tam jest miejsce na lokomotywownię "Jeleniej Góry" - dlatego to pominąłem. Trochę tam byłoby ciasno i nie wyglądałoby to najlepiej. Można ew. wydłużyć tunel w lewym górnym rogu i cały Karpacz przesunąć w tamtą stronę, może wtedy dałoby się na siłę zmieścić tę ładownię. Zastanowiłby się jeszcze nad zrobieniem pętli w tunelu na linii do Karpacza żeby w ten sposób podnieść Karpacz o jedno piętro wyżej, co mogłoby dać lepszy efekt widokowy - tory jednej linii nie byłyby tak blisko innej linii, a poza tym pociąg jechałby trochę dłużej. Spróbuję to naszkicować.
 
OP
OP
M

mirat

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
[
Tylko że tam jest miejsce na lokomotywownię "Jeleniej Góry" - dlatego to pominąłem. Trochę tam byłoby ciasno i nie wyglądałoby to najlepiej. Można ew. wydłużyć tunel w lewym górnym rogu i cały Karpacz przesunąć w tamtą stronę, może wtedy dałoby się na siłę zmieścić tę ładownię. Zastanowiłby się jeszcze nad zrobieniem pętli w tunelu na linii do Karpacza żeby w ten sposób podnieść Karpacz o jedno piętro wyżej, co mogłoby dać lepszy efekt widokowy - tory jednej linii nie byłyby tak blisko innej linii, a poza tym pociąg jechałby trochę dłużej. Spróbuję to naszkicować.
Planuje nad tunelami w łuku (lewy róg) zrobić makietę Śnieżki. Zastanawiałem się czy nie wynieść tej lini do Karpacza (sama stacja byłaby w wąwozie) wyżej tak by dołożyć na trasie most.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#9
Naszkicowałem swój pomysł z pętlą w tunelu. Jednocześnie zmieniłem Karpacz na bardziej zbliżony do oryginału. A z tą Śnieżką to bym sobie odpuścił, za dużo będzie tego wszystkiego i zrobi się trochę jarmarcznie. Mały mostek nad strumykiem dorysowałem.

makieta karpacz jelenia 1.jpg
 

KrotVikinG

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
553 5 0
#10
Podejrzewam że planowanie w PAINT-cie jest trochę uciążliwe i męczące. Sam jak zacząłem projektować w SCARM-ie to zastanawiałem się nad wykupem licencji, ale zapłacenie 160 zł przy pozostałych wydatkach związanych z budową makiety wydało się błahostką. Tyle już wersji stworzyłem i teraz myślałem że już to mam i znowu trzeba zmienić plany i od nowa rysować
 

Podobne wątki