Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Dlaczego, ten ostatni plan jest niezły, tylko to górne żeberko skróciłbym i przesunął w prawo, żeby uniknąć podwójnego rozjazdu. Mam jeszcze pomysł na drobną zmianę, ale nie mam teraz czasu, żeby rysować.
Coś nie umiem się tak poukładać... ale to pewnie dlatego, że ciśnienie spadło i łeb mi pęka. Było by fajnie bo wtedy mógłbym zrobić coś przypominające wspomniane Stiege. Piękna stacyjka:
Ten ostatni plan przedstawiony przez p. Andrzeja jest git. Jedyne co bym zmienił, to wywaliłbym to przejście zwrotnicowe przecinające peron.
Mniej znaczy więcej
Tylko wtedy magazyn jest po drugiej stronie i Alexisbad idzie się huśtać
Ja bym to przejście zostawił, nadaje stacyjce swoistego smaczku. Ale oczywiście bez niego układ też jest funkcjonalny. Nie rozumiem, dlaczego magazyn miałby być po drugiej stronie? Nawet bez tego przejścia, cała reszta może być bez zmian. Tyle, że aby wstawić coś na żeberko w prawym dolnym rogu, może być potrzeba wyjazdu daleko za stację z lewej strony.
Zostanę na tą chwilę przy pierwszym z naszych układów z małą przeróbką. Przejazd przez peron też mi się podoba dlatego ułożyłem to tak:
Tak by to się prezentowało w 3D:
Czyli projekt śmiało można nazwać "Wariacja na temat Alexisbad" i tak się zapewne objawi w dziale Relacje. Co prawda chyba niezbytprędko bo same tory bez tych co mam to dobrze ponad 500 złotych więc mam trochę zbierania. Pierwsze już zrobione drzewka na handel idą w związku z tym
Panie Andrzeju, @Kris , @Marqus serdecznie dziękuję za pomoc i inspirację. Koledzy trzymajcie kciuki. W tym wątku będę się jeszcze zapewne pytał o układ izolacji czy sterowania i pokazywał plany zagospodarowania tak zaprojektowanej makiety. ...a teraz do pracy bo trzeba na to wszystko zarobić...
Chyba trzeba byłoby odsunąć nieco to górne żeberko od toru głównego, żeby peron sie tam zmieścił. Przesunąłbym też rozjazd w lewo, dzięki czemu żeberko będzie dłuższe. Może tak będzie lepiej?
Adamie, zrób tak tak jak radzi kolega Andrzej. Od rozjazdu na bocznicę zastosuj odcinek G119 a następnie R9. Wtedy będziesz miał odpowiednią szerokość peronu.
Ale ten długi łuk wyrównawczy na górnym żeberku zastąpiłbym krótszym odcinkiem o mniejszym promieniu, żeby ostatni kawałek prosty (przed kozłem oporowym) był dłuższy - tak, jak było wcześniej.