• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów typu 120A

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
2.321 162 7
odwrotne zamontowanie wnętrza wagonu
Też uważam, że to najlepsza metoda i najmniej inwazyjna. Ponadto umożliwia wykorzystanie wszystkich zatrzasków. Natomiast decydując się na obrócenie wnętrza i pozostawienie budy w stosunku do podwozia bez zmian, pozostaje jeszcze kwestia czy logo jest namalowane po właściwej stronie, tzn. czy układ skrzyń i zbiorników w podwoziu, który nie jest symetryczny, odpowiada stanowi faktycznymu.
Kolejną kwestią są te nieszczęsne okna. Zamienić na pełne to pewnie nie będzie większy problem, pod warunkiem jeżeli wymiary okien są takie same jak w "ygrekach". Czy ktoś wie? Problemem może być odtworzenie wyświetlacza, który jest przyklejony do okien. Nie sądzę, że da się go oderwać bez uszkodzenia.
Wczoraj zgłębiając temat przeglądałem w necie zdjęcia tych wagonów i na wszystkich zdjęciach które widziałem skrajny asymetryczny wywietrznik był tylko z jednej strony, tej "z akumulatorami"
Ja w tamtym momencie, kiedy temat wyszedł, też przeglądałem wiele zdjęć i też mi to wpadło w oko i zauważyłem symetryczny układ wywietrzników, czyli skłaniałbym się do zdania Kolegi Mateusza, ale o tym już nie pisałem powyżej, gdyż uznałem to za mniejsze "zło". Jak będę miał więcej czasu, to usiądę do tego wagonu, ale niestety kiepsko to u mnie teraz z czasem.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.307 16 0
Oj, chyba nie. Wczoraj zgłębiając temat przeglądałem w necie zdjęcia tych wagonów i na wszystkich zdjęciach które widziałem skrajny asymetryczny wywietrznik był tylko z jednej strony, tej "z akumulatorami". Na zdjęciu tego konkretnie wagonu nie ma go po stronie przeciwnej:
http://img.liczniki.org/20250619/120a_bonanza_polregio_2-1750361394.jpg .
Sugerowałem się poniższym zdjęciem, ale widocznie to inny egzemplarz:
 

map69

Znany użytkownik
Reakcje
112 0 0
...decydując się na obrócenie wnętrza i pozostawienie budy w stosunku do podwozia bez zmian, pozostaje jeszcze kwestia czy logo jest namalowane po właściwej stronie, tzn. czy układ skrzyń i zbiorników w podwoziu, który nie jest symetryczny, odpowiada stanowi faktycznymu.
Ten sposób nie jest poprawny, patrząc na fotografię oryginału od strony skrzyni akumulatorów, przedział rowerowy jest po prawej stronie. Aby model był poprawnie odwzorowany należy obrócić budę wagonu a nie wnętrze. Już o tym pisałem w poście #904.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
8.722 139 1
Ten sposób nie jest poprawny, patrząc na fotografię oryginału od strony skrzyni akumulatorów, przedział rowerowy jest po prawej stronie. Aby model był poprawnie odwzorowany należy obrócić budę wagonu a nie wnętrze. Już o tym pisałem w poście #904.
Pełna zgoda. Tylko, po takim odwróceniu, nie będziemy mieć we właściwym położeniu skrajnego kominka na dachu.
Moim zdaniem, PIKO popełniło ewidentny błąd umieszcająć w niewłaściwym miejscu piktogramy przedziału rowerowego:( Każda zmiana będzie miała w dalszym ciągu mniejszy lub większy błąd.
 

WrocT

Znany użytkownik
Reakcje
403 62 1
[QUOTE="Kamilb, post: 1201680, member: 12305" klisze.
[/QUOTE] Ten przejazd do Złotego Stoku wygląda na nagrywany kamerą VHS a kolory tam lubiły czasem chwilowo odlecieć.
 

browar łódź

Aktywny użytkownik
Reakcje
313 13 9
Różnica w kolorach wyniknęło prawdopodobnie z prostego powodu rozcieńczenia farby. Komuś w ZNTK coś nie wyszło, farbę może ktoś potrzebował do pomalowania dzialki, płotu etc.
Wagon trzeba było pomalować i taki odcień wyszedł gdy brakło beczki lub kilku litrow
 

Podobne wątki