Trochę ta dyskusja nie w temacie, ale skoro akurat wiem, to się wypowiem
Jeśli zbyt mocno odstaje, niech mod przeniesie to np. do wątku o zestawieniach pociągów.
Jasne że były gdyńskie byki w epoce IVc! Wtedy w Gdyni stacjonowały m.in. 855, 1120 i 1155. Te dwa ostatnie trafiły do Gdyni prosto z Pafawagu jako nówki, a 855 chyba z drugiej ręki z Iławy. Co ciekawe, wszystkie te maszyny pracowały w Gdyni w ruchu pasażerskim, a nie towarowym. Rozkładowo (mam 100% pewności) prowadziły pociąg osobowy Gdynia - Lublin przez Olsztyn, Ostrołękę, Małkinię, Siedlce, Łuków (Włóczęga Północy) - odjeżdżający z Gdyni około godz. 18:00. Wtedy jeszcze nie było elektryfikacji na odc. Malbork - Olsztyn, więc obsługa trakcją elektryczną tego pociągu ograniczała się jedynie do odcinka Gdynia - Malbork.
Poza tym gdyńskie ET22 w sezonie letnim prowadziły Ex. Neptun, który latem prowadził skład 14 wagonów z Gdyni i Helu do Wawy (i z powrotem). Zamiennie zapinano do niego także dwie siódemki połączone kablami, ale to tylko w sezonie.
Edit: Z ciekawości popatrzyłem w dane ww. lokomotyw w ilostanie poj. trakcyjnych, żeby samemu sobie potwierdzić powyższe dywagacje. No i zgadza się, tyle że wg ilostanu byki 1120 i 1155 trafiły do Gdyni w latach 1988-89, czyli już na przełomie epok
Byk 855 w ilostanu w Gdyni pojawił się po 1990 roku. Moim zdaniem było to wcześniej, myślę że około 1988 r., bo pamiętam, że pracował w ruchu pasażerskim razem z wcześniej wymienionymi ET22.