Witam.
Czy ktoś posiadający wagon PIKO 96650-2 (Bdh 50 51
21-48 634-2) mógłby sprawdzić, czy z obu stron ma poprawne oznaczenia odnośnie dopuszczalnej prędkości i daty rewizji, czy tylko u mnie z jednej strony wagon jest na 140 km/h, a z drugiej na 120 km/h i data rewizji różni się o prawie 7 miesięcy?
Pozdrawiam
A to bardzo ciekawe...
Nie potrafię tego sprawdzić, ponieważ nie mam nic wspólnego z oznakowaniem modelu PIKO 96650-2 (Bdh 50 51
21-48 634-2) i nie mam także tego modelu.
Firma PIKO "opracowała" oznaczenia tego modelu samodzielnie
.
Oczywiście prawidłowa, dopuszczalna prędkość wagonu o numerze 50 51
21-48 634-2, to 140 km/h (co wynika już z samego numeru!), a rzeczywistej daty ostatniej naprawy okresowej tego wagonu z tamtego okresu niestety nie znam.
Mogę tylko podejrzewać, że data naprawy (a także max. prędkość eksploatacyjna) tego wagonu, po jednej stronie modelu 96650-2 pochodzi z pierwszej edycji modelu PIKO 96650, o numerze: 50 51 21-48 632-6 (czyli: V max=140 km/h, REV 8Go 00.07.14), natomiast z drugiej strony, napisy zostały (przez przypadek) powielone z pierwszej edycji modelu PIKO 96651, o numerze wagonu: 50 51 21-18 001-8 serii Bh (a więc już po ograniczeniu prędkości eksploatacyjnej do 120 km/h!), z datą naprawy REV 8Go 00.02.24. ...
Czy moje przypuszczenia są słuszne?
Tak, czy inaczej, zmiana oznakowania modelu wagonu (nawet, jeśli pochodzą one z tego samego okresu) nie powinna ograniczać się do umiejętności obliczenia prawidłowej cyfry samokontroli w numerze wagonu...
.
[DOUBLEPOST=1486684913,1486684114][/DOUBLEPOST]
Cześć. Mam pytanie, które jednocześnie może być ciekawostką. Nie wiem czy ktoś to zauważył i czy już było, ale na wrocławskiej bonanzie na pudle jest oznaczenie "90Pl", tymczasem wystarczy policzyć okna i przypomnieć sobie jak to w środku jest żeby wyszło że normalnych miejsc jest 88. Tyle też jest OIDP na wagonach z Grudziądza.
Czy ktoś pamięta lub po prostu wie gdzie znajdowały się dwa zagadkowe miejsca?
Czy to były takie dodatkowe rozkładane czy jakieś inne?
Czy może na modelu się buchnęli o dwa? - ale w to akurat wątpię.
Pierwotnie, na wagonach typu 120A podawano liczbę miejsc "90Pl", a dopiero później "88Pl".
Wynikało to z faktu, że w wagonach tego typu, pochodzących z późniejszych dostaw, skrzynię wybiorczo-przełączającą ogrzewania elektrycznego przeniesiono z podwozia, do jednego z końcowych przedsionków wagonu wewnątrz wagonu, likwidując tym samym dwa siedzenia odchylne, które się tam znajdowały.
Wspomniane dwa siedzenia odchylne znajdowały się w wagonach z pierwszych lat produkcji tylko w jednym z końcowych przedsionków wagonu, ponieważ w drugim przedsionku, umieszczona była elektryczna tablica rozdzielcza.
Przedsionek, w którym znajdowała się w tych wagonach elektryczna tablica rozdzielcza łatwo poznać nawet z zewnątrz wagonu, ponieważ nad nią, znajduje się na dachu dodatkowy wywietrznik.
Należałoby jeszcze dodać, że w starszych wagonach 120A, posiadających jeszcze skrzynię wybiorczo przełączającą ogrzewania elektrycznego na podwoziu, nie likwidowano oczywiście wspomnianych wyżej dwóch siedzeń odchylnych, znajdujących się w jednym z przedsionków, a mimo to, umieszczano na nich przez wiele ostatnich lat eksploatacji, oznaczenie "88Pl"...
Było także odwrotnie, czyli na wagonach już bez dodatkowych dwóch siedzeń odchylnych, malowano przez dłuższy czas oznaczenie "90Pl"...
Generalnie, nie należy przywiązywać zbyt dużej wagi do tego, co jest napisane na wagonie.
Trzeba po prostu wiedzieć, co w nim jest, jakie ma wymiary podstawowe, liczbę miejsc itd. i wtedy wszysto będzie jasne
.