• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Był taki i prowadziły go SU46 jak jeszcze nie było sieci od Stargardu do Białogardu, jakieś 10-12 wagonów na haku. To była jazda.
10-12 wagonów to był ówczesny standard jeżeli chodzi o zestawienie składów liniach od Szczecina przez Gdynię do Olsztyna/Białegostoku.
Ile można był wziąć na hak - tyle wagonów się dawało.
A teraz - 4-5 wagonowe składy z bezprzedziałowymi stodołami 2. klasy co uświadczyłem niedawno jadąc IC "Albatros" od Gdańska do Szczecina...
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.694 37 4
Są i niestety składy dwu wagonowe w IC i EU07.
Och wzięła się nostalgia, stąd super skład szczeciński ale tylko z popielatymi dachami i do tego jak na razie SU46-039 lub 012. Może będzie kiedyś 050 i WARS sypialny ze Szczecina. Podobny skład jeździł na linii Lublin - Kudowa, też coś pięknego przez Nysę.
Od takie wtrącenie.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
469 5 3
Masz Bolesławie rację. Skład należał do Szczecina, tylko ambulans pocztowy nr 858 do UP Białystok 2 i kursował pomiędzy Białymstokiem i Gdynią.
Pozdrawiam
W okresie, z którego odwzorowywany jest skład, tj. 18204/5//81204/5 alias "Upiór Północy" alias "Włóczęga Północy", późniejszy "Podlasiak" - wagony z miejscami do siedzenia wystawiała st. mac. Białystok, bagażowy Ds(d) też. Ze Szczecina planowo były sypialny, kuszetka i barowy.
Białystok czasami (a może częściej) zamiast wagonu bagażowego (209C) wystawiał "bonanzę". Stąd pewnie taki erzac został uprzednio wypuszczony. Bar czy kuszeta z Gdyni raczej okazjonalnie się pojawiały, lepszym rozwiązaniem byłoby jednak wypuszczenie szczecińskiej kuszety. Możliwe też, że wtedy już ambulans był ze stacji Olsztyn.

Do "kompletu" pozostaje więc wypuszczenie WLAB'a, barowego oraz kolejnych 2 "dwójek". Które lokomotywy pasują? Nie wiem.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Na przełomie lat 80/90 był najbrudniejszy, najochydniejszy skład jak przejeżdżał przez teren byłej Północnej DOKP.
Fakt - wagony do niego bywały różne, później "dwójki - bonanzy" z Białegostoku też się zdarzały.
 

el14

Aktywny użytkownik
Reakcje
139 17 0
Ktoś nabył set z wagonami IC i podzieli się jakimiś przemyśleniami? Czy malowanie normalne, czy jest wierną kopią poprzednich wydań (mając nawet przedział dla palących mimo rewizji w 2013 roku, jak np. trzecie wydanie dwójki) , czy różni się czymkolwiek, choćby odcieniem szarości?
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.634 381 7
Jak dobrze sięgam pamięcią to owe wagony WARS-u po licznych przebudowach a zwłaszcza po likwidacji przedziałów pasażerskich i zabudowie wnętrza w miejsca wyłącznie siedzące przy stolikach, jeździły m.in. w pociągach ekspresowych z Tczewa/Gdańska do Szczecina. Natomiast nie przypominam sobie w ogóle aby Przewozy Regionalne miały na stanie wagony barowe...
Może jakiś lokalny dyrektor tej pożal się boże spółki chciał wyskoczyć przed orkiestrę...
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
Jak dobrze sięgam pamięcią to owe wagony WARS-u po licznych przebudowach a zwłaszcza po likwidacji przedziałów pasażerskich i zabudowie wnętrza w miejsca wyłącznie siedzące przy stolikach, jeździły m.in. w pociągach ekspresowych z Tczewa/Gdańska do Szczecina. Natomiast nie przypominam sobie w ogóle aby Przewozy Regionalne miały na stanie wagony barowe...
Może jakiś lokalny dyrektor tej pożal się boże spółki chciał wyskoczyć przed orkiestrę...
Poszukaj w necie na Yt np. RegioEkspres Warta z "Marlborasami" i takim barem jak na fotce. To było 10 lat temu.
 

Podobne wątki