• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.747 41 4
No i jaka to różnica? Mnie to nie przeszkadza. A może jakaś nie miała? EU07-348 otrzymała żółte czoło dopiero 26 kwietnia 1990, więc późno. Bohuny już były w Poznaniu, więc Bramosy pasują nie patrząc na datę rewizji, bo są ciemno niebieskie i są z normalnym logiem PKP a nie trumienką.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.680 443 99
No i jaka to różnica? Mnie to nie przeszkadza. A może jakaś nie miała? EU07-348 otrzymała żółte czoło dopiero 26 kwietnia 1990, więc późno. Bohuny już były w Poznaniu, więc Bramosy pasują nie patrząc na datę rewizji, bo są ciemno niebieskie i są z normalnym logiem PKP a nie trumienką.
Ja myślę o czymś innym. EU07-348 weszła na stan lokomotywowni POZNAŃ FRANOWO chyba w ostatnim dniu grudnia 1984 roku (nowa lokomotywa - rok. prod. 1984). Od 1985 roku weszło nowe oznakowanie serii wagonów osobowych, gdzie np. druga klasa typu 111A miała nazwę serii nie Bwxz ale B. Pytanie czy wagony z taką długą nazwą serii mogły śmigać z tą lokomotywą w 1985 roku.... można chyba założyć, że oznakowania serii nie zmieniona tak na hop-siup.... i jakiś czas w 1985 roku mogły takie wagony ze starą nazwą serii jeździć....

Tak, to tylko zabawa. Wszystko ze wszystkim można podpiąć - jasna sprawa. Ja jednak chciałbym zestawić w miarę realny skład.
Czytam waszą rozmowę gdzie mowa o żółtym czole na EU07-348. To raczej już od 1989 roku i lata 90-te. Wtedy to te wagony na bank miały krótką (nową) nazwę serii. Myśląc o doczepieniu do niej składu "szczecińskich" Y-eków Robo... to mowa raczej o okresie roku 1985 jak już....

OK... nie ważne. Dzięki za odzew.
 
Ostatnio edytowane:

@Majki

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Mój problem został rozwiązany! :) Otóż przy digitalnej szynie ale bez zastosowania dekodera kondensatory należy przylutować w miejsca wskazane na zdjęciu:

Zobacz załącznik 629025

Ponadto należy zmostkować poniższy pin:

Zobacz załącznik 629026
I wszystko działa jak należy. W przeznaczone dla nich miejsce idealnie pasują kondensatory 470uF/25V rozmiaru 8x12,5mm.
Witam,
Mam problem z tą płytką. Mam ją podłączoną bez kondensatorów i dekodera bo chciałem sprawdzić czy ona w ogóle działa. Przewód czarny do WR/A a przewód czerwony do WL/A no i niestety nie chce świecić. Zasilanie torów DCC. Niestety broszurka to jakaś kpina.... coś jeszcze trzeba przy tej listwie robić?

EDIT:
Wsadziłem jeden kondensator oraz zwarłem tą zworę i listwa ożyła ;) Niestety mruga przy jednym kondensatorze i trzeba szukać miejsca dla drugiego ;)
 
Ostatnio edytowane:

@Majki

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Są miejsca na 3 kondensatory. Polutowane, działa ;)
Nie wiecie może czy z tej płytki są gdzieś wyjścia na oświetlenie końca pociągu? Czy ta funkcja tylko z dekoderem?
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
787 87 8
To mogą być tylne światła, dwie pary na skraju płytki TL/K TL/A (Taillight, katoda, anoda) z tym że ”K” to nie byłaby angielska pisownia (cathode, anode). Te dwa punkty lutownicze we w środku, na dodatkowe trzecie lub czwarte światło wagonów rosyjskich. Ale z mojej strony to czysta spekulacja. Pomoc techniczna Piko to dobre źródło informacji, trochę im to zabiera, ale odpowiadają.
 

Załączniki

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.439 481 107
Wiem, że to jeszcze 3 miesiące, ale czy wiadomo jużcoś bliżej o dwóch zestawach nr kat. 973002 i 97303 ? Wg katalogu ma to być epoka 6, ale oznaczenie jeszcze stare PKP (kuszetka ma już trumienkę). Jakie będą rewizje na tych wagonach i przydziały ?
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
658 35 1
W zestawie PIKO 97303 oznaczenie jest PL- PKPIC czy PL-PKPC? Bo na zdjęciu ze strony Piko trudno to stwierdzić - to "I" jest bardzo małe, o ile w ogóle jest.
 
Ostatnio edytowane:

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 2 1
w Łodzi były dwie wagonownie: Wagonownia Pozaklasowa Łódź-Widzew i Wagonownia II klasy Łódź-Kaliska. Taki stan rzeczy trwał od 1 stycznia 1956 roku do 1 stycznia 1989 roku, kiedy połączono te jednostki w jedną Wagonownię Łódź
1. W sieci można znaleźć wpisy, w których występuje nazwa "Wagonownia Łódź Fabryczna" - pewnie wynika to z faktu, że na wielu wagonach był napis "stacja macierzysta Łódź Fabryczna". Mam w związku z tym pytanie, czy w języku potocznym na terenie Łodzi nie używano nazwy "Wagonownia Łódź Fabryczna" w stosunku np. do Wagonowni Łódź?

2. 1 lipca 1997 r. rozpoczął się proces włączania wagonowni PKP w struktury nowo-powstałych zakładów taboru. Jaki był los Wagonowni Łódź? Kiedy i gdzie zostały przekazane wagony osobowe z tej wagonowni? Wiem, że cześć wagonów osobowych została przekazana do Szczęśliwic, gdzie wiele z nich zezłomowano. Ze Szczęśliwic przekazano wagony, które pozostały na Grochów, gdzie kontynuowano proces złomowania.
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.664 392 7
Szkoda że kuszetka nie jest z Białegostoku do kompletu z wagonami z tym przydziałem.
Natomiast na stronie Piko Polska jest, że ten zestaw stanowi uzupełnienie do wagonów pociągu Białystok- Szczecin. Cóż to za pociągu jest dokładnie?
Białystok jako stacja nigdy nie miał na stanie kuszetek i sypialnych - te podlegały pod oddział WARS w Warszawie. Co do pociągu - to długo jeździł pospieszny nocny ze Szczecina przez Koszalin, Gdynię, Malbork, Morąg, Olsztyn, Korsze do Białegostoku. Kuszetka i sypialny podlegały /chyba?/ pod WARS Szczecin...
 

MariuszU

Aktywny użytkownik
Reakcje
308 2 0
Białystok jako stacja nigdy nie miał na stanie kuszetek i sypialnych - te podlegały pod oddział WARS w Warszawie. Co do pociągu - to długo jeździł pospieszny nocny ze Szczecina przez Koszalin, Gdynię, Malbork, Morąg, Olsztyn, Korsze do Białegostoku. Kuszetka i sypialny podlegały /chyba?/ pod WARS Szczecin...
Masz Bolesławie rację. Skład należał do Szczecina, tylko ambulans pocztowy nr 858 do UP Białystok 2 i kursował pomiędzy Białymstokiem i Gdynią.
Pozdrawiam
 

Podobne wątki