• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.436 481 107
Nie przesadzajcie. Logo nie jest takie złe. Nie rozumiem tych ciągłych złośliwości typu ICCCCCCC itp. Ludzie pisząc ICCC (ci nie złośliwi) pokazują tylko jak przerażająca jest ich niewiedza/ignorancja w zakresie wiedzy im potrzebnej. IC = InterCity. To jest widome. Bardzo jestem ciekaw, co według piszących (nie złośliwych) może oznaczać skrót ICC lub ICCC...:niepewny::confused:. Niestety chyba określanie VI epokowców (do których należy 20% mojego jestestwa) gimbaza jest adekwatne :ostrozny:
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.312 32 10
Ludzie pisząc ICCC (ci nie złośliwi) pokazują tylko jak przerażająca jest ich niewiedza/ignorancja w zakresie wiedzy im potrzebnej. IC = InterCity. To jest widome.
To idąc tym tokiem myślenia wytłumacz, co miał na myśli autor logotypu, projektując wyraźnie widoczne 'iCCC' oraz osoby zatwierdzające ten projekt. Bo mi dokładnie podchodzi przerażająca niewiedza i ignorancja...
 

Magic

Znany użytkownik
Reakcje
5.984 37 4
Ktoś wie kiedy to logo powstawało? To sporo czasu wstecz i trendy designerskie, czy też wytyczne były zupełnie inne niż dzisiaj. Toteż domyślam się, że stawiano na widoczność loga i wyrazistość poprzez zastosowanie krycia farby 100%. Robiąc cieńsze ostatnie CC chciano dać iluzję ruchu co poniekąd się udało. Dziś by zastosowano w tych CC krycie na poziomie 50% i dajmy 20%. Iluzja ruchu wyszła by bardziej realna. Ale dziś to jest dziś, a kiedyś to....
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.644 381 7
Dla mnie logo przewoźnika powinno być jednoznaczne, a nie budzić wątpliwości. Jakoś nie widziałem oznaczeń w stylu DBBBB czy SNCFFF,
A tu bach! Nasz tzw. Narodowy Przewoźnik, nie dość że robi tragiczną malaturę to jeszcze tworzy logo ni w pięć ni w 9. Posłano w diabły logo PKP, jakby to komuś przeszkadzało. Co z tą naszą narodową dumą tak mocno akcentowaną w mediach narodowych?...
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.436 481 107
Przewoźnika narodowy? Już chyba takiego nie mamy...To jest firma przewozowa, działająca na zasadach wolnorynkowych. Takie logo sobie wymyślili i już. Skoro obowiązuje już prawie dwie dekady, tak jak i to obecne malowanie, to chyba ten wizerunek w badaniach opinii publicznej wypada dobrze.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
476 4 0
Z tego co pamiętam, takie łukowe sklepienie w korytarzach miały tylko wagony z Pafawagu, a wagony z HCP miały płaski i nieco niżej zawieszony sufit.
Dla wagonów z Pafawagu charakterystyczny był również kształt lampki informującej o zajętości przedziału WC - widoczny na załączonym przez Ciebie zdjęciu. W wagonach z HCP lampki te miały kształt klasycznego prostokąta.
Inną cechą różniącą wypusty obu producentów - przynajmniej jeśli chodzi o lata 80 były laminaty na ścianach. Pafawag montował właśnie takie biało szarawe, czyli w drobniutką kratkę, natomiast Cegielski laminaty brązowe drewnopodobne. Dotyczy to zarówno ścian w przedziałach i korytarzach oraz wypełnienia drzwi do przedziałów i drzwi przejściowych między wagonami.
Podsumowując, załączone przez Ciebie zdjęcie pokazuje korytarz wagonu z Pafawagu - najpewniej typu 111Ah.

A ja zadam przewrotne pytanie - dlaczego w modelach wagonów 111 i 112 nie ma ram okiennych w drzwiach - na wzór pozostałych okien. A takowe stanowiły przynajmniej połowę stanu jeżdżących jeszcze właśnie na początku lat 80???
Jedynki typu 112Ag fabrycznie nie miały już umieszczonych w aluminiowych ramach, okien otwieralnych w drzwiach. Nie mam natomiast takiej pewności co do wagonów 2 klasy typu 111Ag, ale możliwe, że także już fabrycznie ich nie miały, bo to wagony z połowy lat 70., czyli okresu wprowadzania wielu uproszczeń i eliminacji rozwiązań niepraktycznych.
Jeszcze pod koniec lat 80. można było spotkać wagony z oknami otwieralnymi (w aluminiowych ramach) w drzwiach, ale znaczna ich część była zablokowana na stałe w pozycji zamkniętej, więc być może już w połowie lat 70. zrezygnowano z montażu takich okien fabrycznie w wagonach dla PKP.
 
Ostatnio edytowane:

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.287 21 0
W IV epoce nie mieli takich problemów jak teraz. IC czy ICCC....
Teraz też niema. To, że niektórzy dopisują po kilka lub kilkanaście "C" to jest zależne może od ich poczucia humoru lub żartu, lub może pogody.
Nie można przecież mylić nazwy firmy i jej oznaczeń z logiem -reklamą, która spełnia zupełnie inną funkcję na burcie wagonu. Logo ma być wyraziste, rzucające się w oko, łatwe do zapamiętania i zapadające w pamięć, może ma nawet działać podprogowo (może powtórzone kolejne ICCC ma pokazać dynamizm firmy, jej szybkość ... ).
Każdy kto się interesuje koleją wie, że przewoźnik nazywa się PKP Intercity i jest spółką akcyjną, że identyfikator przewoźnika to PKPIC, a kod to 1251, itd.
Ale rzeczywiście, kiedyś PKP było logiem, oznaczeniem i nazwą firmy. I to też było piękne, bo proste.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.436 481 107
Nie przesadzajcie. Logo nie jest takie złe. Nie rozumiem tych ciągłych złośliwości typu ICCCCCCC itp. Ludzie pisząc ICCC (ci nie złośliwi) pokazują tylko jak przerażająca jest ich niewiedza/ignorancja w zakresie wiedzy im potrzebnej. IC = InterCity. To jest widome. Bardzo jestem ciekaw, co według piszących (nie złośliwych) może oznaczać skrót ICC lub ICCC...:niepewny::confused:. Niestety chyba określanie VI epokowców (do których należy 20% mojego jestestwa) gimbaza jest adekwatne :ostrozny:
No to jest to o czym pisałem. VI epokowiec inaczej pojmuje oznaczenia. Dla VI epokowca wagon jest serii EN Jan Kiepura. No a Jan Kiepura Polak był. No to wagon jest polski przecie ;)
 

Hydrus

Aktywny użytkownik
Reakcje
147 0 0
Ktoś wie lub dysponuje dokumentacją zdjęciową pozwalającą na ustalenie jak w wagonach 111 Ag, 112 Ag w latach 1977-1980 wyglądały korytarze
Może te kadry z 2. odcinka "Tulipana" (1986) coś wniosą:
112a_0.jpg
111a_2.jpg
111a_1.jpg


Chociaż wysiadka już z innego wagonu - okno w drzwiach całe i laminat drewnopodobny:
112a_10.jpg

W tymże odcinku są także wnętrza wagonu barowego (14:00 - 14:55).

Źródło: https://cyfrowa.tvp.pl/video/tulipan,odc-2,44045307
 

Hydrus

Aktywny użytkownik
Reakcje
147 0 0
Widzę, że dobrze pamiętałem... Korytarz nie miał drewnopodobnego laminatu. :)
Tylko zobacz, że Tulipan wysiada z wagonu o drzwiach w drewnopodobnym laminacie i raczej całe wnętrze było takie. Zatem zapewne były dwa fabryczne laminaty - jasnokremowy (lub biały) i drewnopodobny. Może wagony produkowane we Wrocławiu miały tak, a te z Poznania - miały siak? Nie wiem...
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.644 381 7
A czy nikt nie wziął pod uwagę że PKP do filmu udostępniła wagon, wagony, które gdzieś miała w oczekiwaniu na rewizję?
Przecież motywów filmowych, w którym pojawia się tabor pasażerski PKP są setki...
Można założyć odrębny wątek...
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.654 443 99
Tylko zobacz, że Tulipan wysiada z wagonu o drzwiach w drewnopodobnym laminacie i raczej całe wnętrze było takie. Zatem zapewne były dwa fabryczne laminaty - jasnokremowy (lub biały) i drewnopodobny. Może wagony produkowane we Wrocławiu miały tak, a te z Poznania - miały siak? Nie wiem...
Mogło tak być.... poniżej dwa ujęcia z różnych wagonów z filmu 07 zgłoś się...

Na pierwszym Bogusław Kozień na tle drewnopodobnego laminowanego wnętrza, a na drugim ujęciu widać korytarz z białym laminatem... jak na TYM zdjęciu wyżej zamieszczonym z "Tulipana".

07-zglos-sie22.jpg


07-zglos-sie49.jpg
 

Podobne wątki