• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.644 381 7
Na tych zdjęciach to raczej nic nie widać - zwłaszcza w przedziałach. Ktoś trzepnął fotę, która w zasadzie nic nie pokazuje.
Tego "białego" koloru to możemy się raczej domyślać.
A w latach totalnej kowbojszczyzny, kiedy poszczególne wagonownie zaczęły przeprowadzać naprawy wagonów we własnym zakresie - laminat używany do ścian miewał tak różne wzory, że nawet artysta malarz miałby w czym wybierać.
Ponadto ów kształt dachu zawsze taki był od początku konstrukcji wagonu, za wyjątkiem kuszetek gdzie korytarz był pomniejszony o wysokość wykorzystaną dla schowków bagażowych w przedziałach...
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.715 522 30
Domyślam się, że te 111Ag i 112Ag to szczecińskie Y z szarym dachem, a te z epoki IIIc, to "Schuerzen Eilzugwagen", ale pewności nie mam.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.658 443 99
111Ag Bwxzd + 1 kl. 112Ag Awxzd + te dwa z IIIC. Ciezko nadazyc za PIKO, duzo tego.
Te wagony (111 i 112) mają rewizje z końcówki lat 70-tych. A te z IIIc nie pasują do tego składu. Są z innej epoki (lata 50-te).

Jak informuje PIKO Polska na swojej stronie FB (odnośnie zdjęć, które są wklejone przeze mnie na poprzedniej stronie):

Zestaw 2 wagonów pasażerskich: 2 kl. 111Ag Bwxzd + 1 kl. 112Ag Awxzd, St. Szczecin, PKP ep.IVb (obydwa wagony w malowaniu fabrycznym, dachy szare). W tym roku kolejne wagony do składu: 58390 (2 wagony 111Ab Bwxz i 111Ag Bwxzd PKP 2 kl. St. Szczecin), 58391 (2 wagony kuszetka 110Aa Bcwxz, 1/2 kl. 104Af ABwxzd PKP St. Szczecin), 97611 (wagon 113A BJwxz 2. kl. WARS PKP, St. Szczecin). Dedykowana lokomotywa to SU46-050 (52860-2).

I tak powstanie cały skład ze Szczecina z epoki IVb.
 
Ostatnio edytowane:

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
480 5 3
Te wagony (111 i 112) mają rewizje z końcówki lat 70-tych. A te z IIIc nie pasują do tego składu. Są z innej epoki (lata 50-te).
111A i 112A jak już (jeżeli mówimy o rodzinie wagonów). A pytanie było o dostępność modeli, a nie o dopasowanie do składu. Gwoli ścisłości tegoroczne Schürzeneilzugwagen'y mają daty rewizji z 1960 roku.

Faktem jest, że gdyby kolega @mikel nie był leniuszkiem, to zerknąłby na profil producenta na FB lub na stronę któregoś z popularnych sklepów i znalazł tam informacje. Nie trzeba by się było zastanawiać, "co autor miał na myśli".
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.658 443 99
Czy "złote" ramy okienne w drugiej klasie są prawidłowe?
Też miałem w głowie takie pytanie (bo dwójki z Łodzi Fabrycznej z ep. IVc wszystkie mają srebrne). Przypomniały mi się jednak wypusty Herisa 111A. To były dwójki i też chyba miały ramy pochodzące pod 'złote'. Więc może różnie z tym bywało.
 

stranski

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
430 4 0
Do roku 1980 zarówno 2-ki jak i jedynki miały złote okna jak i złote ramy przedziałów - vide zdjęcie mojego Herisa zamieszczone trochę wyżej. W tym wątku jest też mój skan że Świat koleji ż rysunkami wagonów 112 A opracowanym i przez K. Koj. Na pierwszym rysunka jest wagon właśnie że złotymi oknami W malowaniu fabrycznym
 

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.644 381 7
A ja zadam przewrotne pytanie - dlaczego w modelach wagonów 111 i 112 nie ma ram okiennych w drzwiach - na wzór pozostałych okien. A takowe stanowiły przynajmniej połowę stanu jeżdżących jeszcze właśnie na początku lat 80???
A wreszcie - niech to okropne Piko wreszcie wypuści model wagonu osobowego kolei PKP - nie nazywając go w swym anglojęzycznym katalogu cysterną - do którego nie będzie się można przyczepić :oops:;)...
 
Reakcje
1 0 0
Panowie, mam pytanie o prawidłowość oznaczen/rewizji na kremowych Y od Piko. Wcześniej wyszło, że ICC od Piko mają "cofnięte" daty rewizji,
obecnie można złożyć skład z Białegostoku (111A (97601) + 111A (97601-2) + 111A (97608) + 112A (97600) + 112A (97600-2)). Czy ktoś ma wiedzę na temat oznaczeń białostockich wagonów, czy jest ono poprawne?

Dzięki!
 

Podobne wątki