Przypuszczam, że prędzej czy później ukaże się w epoce IVb. W 1:1 było tyle polskich Y, w najrozmaitszych zakątkach kraju, że producenci mogą tą cytrynę wyciskać przez kilkanaście lat co najmniej (byle z sensem).
Koledze nie chodziło czasem o IVc? Jak zauważył też kolega Andrzej Harassek, IVb właśnie ma wyjść z przydziałem szczecińskim z dedykacją do SU46-050.
Ja liczę na takowy ale z drugiej połowy lat 80-tych (IVc) już po zmianie oznaczeń literowych....
Przy okazji nadmienię, że bardzo chciałem kupić też wagon z miejscami do leżenia z tego okresu jaki wydał Robo (110Ac), ale szczerze to nie "kupuję" tego, że w pierwszej edycji z epoki IV (przydział Gdynia był) - w wagonie tym nie ma oznaczeń klasy, a napisy nad linią okien są moim zdaniem "nie tak" jak było to w epoce IVc. Teraz ma wyjść od Robo drugi i to już z poprawionymi oznaczeniami (w sensie, że jest klasa i inny - moim zdaniem prawidłowy - układ napisów nad linią okien), ale niestety z rewizją z 1980 roku i oznaczeniami literowymi jeszcze z epoki IVb.
Pisząc o tym chcę zauważyć, że można by go (tą drugą edycję) także dołączyć do składu ze Szczecina i SU46-050. Bo chyba ma mieć też przydział właśnie ze Szczecina.
Zresztą nie do końca rozumiem, jaki sens ma łączenie wagonów ze Szczecina (z lat 78-79, epoka IVb) z wagonami łódzkimi (z lat 88-89, epoka IVc)?
No właśnie nie ma sensu (w sensie odtwarzania historii) bo samo połączenie to wiadomo, że jest możliwe. Są osoby na forum, które nie zwracają uwagi na oznaczenia i wystarcza, że wagon z grubasza pasuje kolorkami
Można by pomyśleć, że się czepiamy.... ale mi bardziej chodzi też o poznawanie historii poprzez te modele - pewnie stąd ta 'skrupulatność' w gadkach o oznaczeniach literowych wagonów.
Zaryzykuję także teorię, że druga edycja 110Ac od Robo (jest klasa i inne oznaczenia nad linią okien) to wynik gadania o tym na forum
Wagon o którym mowa:
110Ac - Rev. 10.06.80, stacja Szczecin, oznaczenie Bcwxz (moim zdaniem można by go podpiąć do składu od PIKO z epoki IVb dedykowanego do SU46-050). Ma się ukazać na koniec kwietnia 2020. Ale nie jest to jedyny wagon Robo, który może powiększyć wspomniany skład. Zaproponować można też następujące modele Robo także planowane na przełom kwietnia i maja 2020:
Wagon 104Af, 1/2kl
Stacja: Szczecin
Nr. 51 51 39-80 081-4 (ABwxzd)
Rev. 9.05.81
Dwa wagony 111A
Wagony St. Szczecin
Nr 51 51 20-80 050-0 (Bwxz)
Nr 51 51 20-80 109-4 (Bwxz)
dat. Rev. odpowiednio...
05.10.81
17.02.82
Myślę, że połączenie wagonów Robo z PIKO nie sprawi, że skład wybuchnie
a zawsze to kilka nowych numerów wagonów ze Szczecina.