• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.717 523 30
takie błędy zdarzały się na prawdziwych wagonach. Nie można więc wykluczyć, że tak było w przypadku tej konkretnej jedynki.
To prawda, ale podobnie, jak w wypadku oliwkowej kuszetki Robo, lepiej za wzór do modelu wziąć prawidłowy oryginał, a nie wyjątek, potwierdzający regułę.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.661 443 99
Sukcesywnie skład będzie coraz dłuższy. W roku 2020 planowane są kolejne wagony do tego składu ze Szczecina z końcówki lat 70-tych w setach po dwa, w tym jeden oliwkowy Wars.

Podobny pociąg został już wydany z epoki IVc z Łodzi Fabrycznej (dedykowany do ET22-259 z Łodzi Olechów - rev. 1989). Mi brakuje do tego pociągu z Łodzi wagonu barowego Wars. PIKO nie wydało takiego Warsa w epoce IVc, a ten teraz planowany nie pasuje do wspomnianego składu z Łodzi. Nie ta pod-epoka, ale i inne oznaczenia literowe wagonów były stosowane w latach 70-tych niż w drugiej połowie lat 80-tych. Liczę, że taki Warsik będzie jeszcze kiedyś wydany w oznaczeniach z drugiej połowy lat osiemdziesiątych....
 
Ostatnio edytowane:

stranski

Aktywny użytkownik
BGM
Reakcje
430 4 0
Będzie rażące dlatego, że obecne wagony mają oznaczenie literowe z przed 1985 r czyli Awxzd i Bwxzd ( d oznacza automatyczną blokadę drzwi od 1978 ) a te łódzkie mają oznaczenia po roku 1985 więc A oraz B . Od biedy podejdą do dwójek planowanych przez Robo w w oznaczeniu Bwxz
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.661 443 99
Będzie rażące dlatego, że obecne wagony mają oznaczenie literowe z przed 1985 r czyli Awxzd i Bwxzd ( d oznacza automatyczną blokadę drzwi od 1978 ) a te łódzkie mają oznaczenia po roku 1985 więc A oraz B . Od biedy podejdą do dwójek planowanych przez Robo w w oznaczeniu Bwxz
...Ewentualnie do tych obecnych wagonów ze Szczecina z epoki IVb można by podpiąć 120A z epoki IVb (Wrocław, Gdynia - oznaczenie literowe Bwixd) - jeśli chodzi o oznaczenia literowe i rewizje to by pasowało. A co do przydziałów wagonów w składach pociągów to nie wiem, bo nie wiem, czy były tak mieszane (w sensie np. wagony z przydziałem z Wrocławia z wagonami ze Szczecina w jednym składzie).....

A do wyadanego już w 2019 roku składu z Łodzi (epoka IVc po 1985 roku) pasują bardziej 120A z Łodzi Fabrycznej (rew. 1988), nr kat. 96656 i 96657 (oznaczenie Bh). Pamiętam też, że wydany był ryflak z Łodzi Kaliskiej typ 102A klasa 2 (ex. 1 klasa) z oznaczeniem od 1985 roku (też Bh) nr kat Robo 102Aalka016l. (rev. 03.06.1985).
 
Ostatnio edytowane:

Bolutek

Znany użytkownik
Reakcje
1.644 381 7
Będzie rażące dlatego, że obecne wagony mają oznaczenie literowe z przed 1985 r czyli Awxzd i Bwxzd ( d oznacza automatyczną blokadę drzwi od 1978 ) a te łódzkie mają oznaczenia po roku 1985 więc A oraz B . Od biedy podejdą do dwójek planowanych przez Robo w w oznaczeniu Bwxz
Akurat litera "d" oznaczała, że wagon wyposażony jest w przewód zdalnego sterowania umożliwiający zamykanie drzwi przez kierownika pociągu, załączanie oświetlenia w składzie, informację dla pasażerów...
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.312 32 10
Poddano w wątpliwość długość żółtego paska oznaczjącego 1 klasę na modelu 112Ag, w odpowiedzi zostało przez Piko Polska dodane to zdjęcie
@ALA (cytowany) nie wziął wyglądu modelu na poważnie, po czasie okazało się że z powodu rozmieszczenia napisów eksploatacyjnych - zdjęcie rozwiewa również te wątpliwości.

Przy okazji, wygląda na to że przedstawiciel PIKO Polska nie jest już obecny na forum: najwyraźniej nie jesteśmy już traktowani ani jako potencjalni klienci, ani źródło wiedzy w kwestii odwzorowania taboru w modelu.
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
754 35 5
Przy okazji, wygląda na to że przedstawiciel PIKO Polska nie jest już obecny na forum: najwyraźniej nie jesteśmy już traktowani ani jako potencjalni klienci, ani źródło wiedzy w kwestii odwzorowania taboru w modelu.
Przedstawiciel Piko Polska do tej pory nie wypowiedział się na temat zarzutów z cofaniem dat rewizji, jak w przy wagonach PKP IC, także nic nowego. A szkoda.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
480 5 3
Będzie to rażąco wyglądało w połączeniu z wagonami z Łodzi? Moim zdaniem nie powinno.
Jak już koledzy wyżej wspomnieli, będzie to wyglądało średnio. Zresztą nie do końca rozumiem, jaki sens ma łączenie wagonów ze Szczecina (z lat 78-79, epoka IVb) z wagonami łódzkimi (z lat 88-89, epoka IVc)?
Zasadniczo z modeli PIKO można złożyć już sensowny, realny łódzki skład. Do dyspozycji jest już 7 wagonów i pasująca do nich lokomotywa. Poniżej zrzut z bazy kolegi @Hydrus. Ze Szczecina też jest zapowiedziane (w jednym roku!) 7 wagonów, również z pasującą lokomotywą - zestaw po części już materializujący się. SU46+B+B+AB+BJ+A+B+Bc - całkiem sensowny będzie (ciekawe, czy PIKO ma w planach wagon bagażowy typu 209C(a) lub inny).
A przypuszczam, że większości nawet taki 7-wagonowy (jeden czy drugi) skład z lokomotywą nie zmieści się na makiecie, półce czy w gablocie.

ŁF ep. IVc.png
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
480 5 3
Sukcesywnie skład będzie coraz dłuższy. W roku 2020 planowane są kolejne wagony do tego składu ze Szczecina z końcówki lat 70-tych w setach po dwa, w tym jeden oliwkowy Wars.
A konkretnie wagon 2 klasy z przedziałem barowym. Nie było wówczas polskich Y-greków wyłącznie z funkcją gastronomiczną (na forum domyślnie WARS "jadalny" = wagon restauracyjny, w całej swojej przestrzeni).
Podobny pociąg został już wydany z epoki IVc z Łodzi Fabrycznej (dedykowany do ET22-259 z Łodzi Olechów - rev. 1989). Mi brakuje do tego pociągu z Łodzi wagonu barowego Wars.
Założenia zapewne były takie, że modele stanowić mają skład pociągu osobowego, dalekobieżnego, który nie prowadził wagonu z częścią barową. Jeździło takich multum, na forum jeden z kolegów wrzucał nawet wyciąg z dodatku 2B. Poniżej, co prawda z rozkładu 87/88 i z lokomotywą z innego przydziału, przykład zestawienia.
ŁF ob. 1205.png
Liczę, że taki Warsik będzie jeszcze kiedyś wydany w oznaczeniach z drugiej połowy lat osiemdziesiątych....
Przypuszczam, że prędzej czy później ukaże się w epoce IVb. W 1:1 było tyle polskich Y, w najrozmaitszych zakątkach kraju, że producenci mogą tą cytrynę wyciskać przez kilkanaście lat co najmniej (byle z sensem).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.717 523 30
Przypuszczam, że prędzej czy później ukaże się w epoce IVb.
Przyznam, że nie rozumiem. Przecież cały czas jest mowa o takim barowym ze Szczecina, właśnie z epoki IVb. Właśnie o nim pisał kolega J1974H0:
W roku 2020 planowane są kolejne wagony do tego składu ze Szczecina z końcówki lat 70-tych w setach po dwa, w tym jeden oliwkowy Wars.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.661 443 99
Przypuszczam, że prędzej czy później ukaże się w epoce IVb. W 1:1 było tyle polskich Y, w najrozmaitszych zakątkach kraju, że producenci mogą tą cytrynę wyciskać przez kilkanaście lat co najmniej (byle z sensem).
Koledze nie chodziło czasem o IVc? Jak zauważył też kolega Andrzej Harassek, IVb właśnie ma wyjść z przydziałem szczecińskim z dedykacją do SU46-050.
Ja liczę na takowy ale z drugiej połowy lat 80-tych (IVc) już po zmianie oznaczeń literowych....

Przy okazji nadmienię, że bardzo chciałem kupić też wagon z miejscami do leżenia z tego okresu jaki wydał Robo (110Ac), ale szczerze to nie "kupuję" tego, że w pierwszej edycji z epoki IV (przydział Gdynia był) - w wagonie tym nie ma oznaczeń klasy, a napisy nad linią okien są moim zdaniem "nie tak" jak było to w epoce IVc. Teraz ma wyjść od Robo drugi i to już z poprawionymi oznaczeniami (w sensie, że jest klasa i inny - moim zdaniem prawidłowy - układ napisów nad linią okien), ale niestety z rewizją z 1980 roku i oznaczeniami literowymi jeszcze z epoki IVb.

Pisząc o tym chcę zauważyć, że można by go (tą drugą edycję) także dołączyć do składu ze Szczecina i SU46-050. Bo chyba ma mieć też przydział właśnie ze Szczecina.
Zresztą nie do końca rozumiem, jaki sens ma łączenie wagonów ze Szczecina (z lat 78-79, epoka IVb) z wagonami łódzkimi (z lat 88-89, epoka IVc)?
No właśnie nie ma sensu (w sensie odtwarzania historii) bo samo połączenie to wiadomo, że jest możliwe. Są osoby na forum, które nie zwracają uwagi na oznaczenia i wystarcza, że wagon z grubasza pasuje kolorkami :) Można by pomyśleć, że się czepiamy.... ale mi bardziej chodzi też o poznawanie historii poprzez te modele - pewnie stąd ta 'skrupulatność' w gadkach o oznaczeniach literowych wagonów.

Zaryzykuję także teorię, że druga edycja 110Ac od Robo (jest klasa i inne oznaczenia nad linią okien) to wynik gadania o tym na forum :)

Wagon o którym mowa:

110Ac drugi.png


110Ac - Rev. 10.06.80, stacja Szczecin, oznaczenie Bcwxz (moim zdaniem można by go podpiąć do składu od PIKO z epoki IVb dedykowanego do SU46-050). Ma się ukazać na koniec kwietnia 2020. Ale nie jest to jedyny wagon Robo, który może powiększyć wspomniany skład. Zaproponować można też następujące modele Robo także planowane na przełom kwietnia i maja 2020:

Wagon 104Af, 1/2kl
Stacja: Szczecin
Nr. 51 51 39-80 081-4 (ABwxzd)
Rev. 9.05.81

Dwa wagony 111A
Wagony St. Szczecin
Nr 51 51 20-80 050-0 (Bwxz)
Nr 51 51 20-80 109-4 (Bwxz)
dat. Rev. odpowiednio...
05.10.81
17.02.82

Myślę, że połączenie wagonów Robo z PIKO nie sprawi, że skład wybuchnie :) a zawsze to kilka nowych numerów wagonów ze Szczecina.
 
Ostatnio edytowane:

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Gdynia Grabówek, pociąg do Szczecina ok 1986r. Niestety numer nie ustalony (może ktoś kojarzy maszynę z MD Słupsk, która miała numer czołowy na czerwonym tle?). Po odjęciu jednej dwóki, 5 wagonów daje realną szansę aby makieta taki skład przyjęła. Podziękowania dla Adama Goździewicza.
 

Załączniki

Podobne wątki