• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów standardu Y - typu 104A/110A/111A/112A/113A

wojtek_

Aktywny użytkownik
Reakcje
174 20 1
Najpierw pojawiło się malowanie "testowe" - oliwkowe wagony z białym szerokim pasem, wagony przedziałowe w poc. kwalifikowanych; później oliwka została zastąpiona trawiasta zielenią. Chyba w Żninie widziałem wagony ryflaki w tym schemacie malowania a mogło to być w ,97 lub 98 r.
 

wojtek_

Aktywny użytkownik
Reakcje
174 20 1
tutej piszom:
W 1988r w COBiRTK opracowano nową koncepcję malowania wagonów, którą wprowadzono w życie w latach 1992-1996. Dla wagonów 2 klasy było to kremowo-zielone malowanie pudła z szarym bądź beżowym dachem i czarnym podwoziem. Układ logotypów i oznaczeń względem schematu z 1968r nie uległ zmianie. Ok. 1995 zmieniono po raz kolejny oznaczenie serii niektórych wagonów wprowadzając znane później 'Adnu', 'Bdu', 'Bcdu' itp.
A tutej znany użytkownik napisał:
W 1988r w COBiRTK opracowano nową koncepcję malowania wagonów, którą wprowadzono w życie w latach 1992-1996. Dla wagonów 2 klasy było to kremowo-zielone malowanie pudła z szarym bądź beżowym dachem i czarnym podwoziem.
także ten #sprawdzonainformacja
:p
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.291 93 9
tutej piszom:
W 1988r w COBiRTK opracowano nową koncepcję malowania wagonów, którą wprowadzono w życie w latach 1992-1996. Dla wagonów 2 klasy było to kremowo-zielone malowanie pudła z szarym bądź beżowym dachem i czarnym podwoziem. Układ logotypów i oznaczeń względem schematu z 1968r nie uległ zmianie. Ok. 1995 zmieniono po raz kolejny oznaczenie serii niektórych wagonów wprowadzając znane później 'Adnu', 'Bdu', 'Bcdu' itp.
A tutej znany użytkownik napisał:
W 1988r w COBiRTK opracowano nową koncepcję malowania wagonów, którą wprowadzono w życie w latach 1992-1996. Dla wagonów 2 klasy było to kremowo-zielone malowanie pudła z szarym bądź beżowym dachem i czarnym podwoziem.
także ten #sprawdzonainformacja
:p
Dziękuje :cool: Za sprostowanie ...
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.351 473 107
Jak już tak sobie rozmawiamy to czy nasze 111A można jeszcze spotkać z prostokątnymi oknami a nie okrągłym? Dzisiaj chciałem trafić w Kołobrzegu taki,ale na 7 pociągów TLK ani jednej sztuki:(
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.486 19 9
Faktycznie zmiana malowania nastąpiła w epoce Va. Pierwsze wagony pojawiły się w tym malowaniu 1991 lub 1992. A na oliwkowy to jeszcze w 1994 były malowane.
Na potwierdzenie tego przywołam moje zdjęcie z 1994r. z innego wątku (http://forum.modelarstwo.info/attachments/ty42-1-6285-jpg.621225/), na którym załapał się kolorystycznie wymieszany skład (oliwka / kremowo-zielony). Z tego, co pamiętam, to w 1993r. jeszcze znaczna część taboru była oliwkowa.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.449 442 99
Na potwierdzenie tego przywołam moje zdjęcie z 1994r. z innego wątku (http://forum.modelarstwo.info/attachments/ty42-1-6285-jpg.621225/), na którym załapał się kolorystycznie wymieszany skład (oliwka / kremowo-zielony). Z tego, co pamiętam, to w 1993r. jeszcze znaczna część taboru była oliwkowa.
OK, czyli jak w życiu.... nie ma nic na cpyknięcie palcem.... nie ma jednego roku, zmiana kolorystyki - można tak założyć- w praktyce trwała kilka lat począwszy już od 1991, a skończywczy na 1994/może 1995... . OK. Dzięki za info.
 

Jack Daniel's

Nowy użytkownik
Reakcje
4 0 0
Jak już tak sobie rozmawiamy to czy nasze 111A można jeszcze spotkać z prostokątnymi oknami a nie okrągłym? Dzisiaj chciałem trafić w Kołobrzegu taki,ale na 7 pociągów TLK ani jednej sztuki:(
Sam chciałbym taki upolować, ale z moich obserwacji wynika, że już od zeszłego roku wszystkie wagony z prostokątnymi oknami zostały odstawione. Ze starych klasycznych 111A/112A można jedynie spotkać te z zaokrąglonymi oknami. Z wagonów z kwadratowymi oknami powinny się ostać 2 lub 3 sztuki 113ALux, które kursują na pociągach EIC między Krakowem, a Warszawą, oraz tak jak ktoś wspomniał w oliwkowym malowaniu pod banderą TURKOL-u. W planowych TLK-ach już ich nie uświadczymy niestety. Podobnie z wagonami 110A (kuszetki) wszystkie z kanciastymi oknami są odstawione.

Nie raz się zastanawiałem, dlaczego PKP IC odstawia te wagony (mówię o 111/112A), skoro często były one z lat 80-tych, a mimo to wszystko zostało odstawione, a te z zaokrąglonymi oknami mimo identycznego wieku, jednak się zachowały i kursują w całkiem sporej ilości.
 

Podobne wątki