Z wypuszczonych przez Piko wagonów z przydziałem Łódź Fabryczna, jak najbardziej da się zestawić konkretne składy poruszające się po naszych torach (sprawdzone w dodatkach 2c z 1988 i 1990 roku):
12135 Łódź Fabr. - Radom i 21136 Radom - Łódź Fabr., zestawienie wagonów B+A+B+B
88013 Łódź Fabr. - Terespol i 88016 Terespol - Łódź Fabr., zestawienie B+B+A+B+B.
Prowadziły je lokomotywy elektryczne z lokomotywowni Łódź Olechów. W dodatek wpisane były EU07, ale pewnie ET22 też się zdarzały.
Dodatek 2c nie rozróżniał wówczas wagonów przedziałowych i bezprzedziałowych.
Z wagonów tych można tworzyć nie tylko realne składy z centralnej Polski, ale także z Białostocczyzny, Suwalszczyzny i krańca Mazur. Pod koniec lat 80. jeździł pociąg Łódź Fabryczna - Suwałki/Gołdap, dzielony w Białymstoku (rzecz jasna stacja mac. Łódź Fabryczna). Do Gołdapi wyruszały 4 wagony (B+AB+A+B) ciągnięte przez SP45 (MD Białystok). W Gołdapi nie stały bezczynie, tylko robiły kółka (2 lub 3 zależnie od roku) Gołdap-Olecko z ełcką Ol49 , a wieczorem znów ruszały z Gołdapi do Białegostoku, by zostać włączone w poc. Suwałki-Łódź Fabryczna.
Z powyższych wpisów wynika, że po wydaniu dwóch zapowiadanych wagonów z przydziałem Łódź Fabr., będziemy mogli zestawić kilka ciekawych pociągów. Jedynym zmartwieniem mogą być lokomotywy do nich.
Do igreków ze st.mac. Białystok podpiąć można SU45-165 lub EU07-345 wydane przez Piko. Przymykając oko na rewizje, wagony te można połączyć z bohunami z Czeremchy. Opisywałem już kiedyś obiegi czeremszańske z rozkładu 2002/03 (post #122 w temacie PIKO - modele wagonów piętrowych typu Gorlitz 88). Widać tam, że igreki ze stacji Białystok są często dopełnieniem składów z piętrusami.
Poza tym wagony z Białegostoku tworzyły obiegi Białystok-Siedlce (i Siedlce-Hajnówka) oraz pociąg 15831/0 i 51830/1 Białystok-Olsztyn i powrotny.