no w pewnym sencie tak, np. jak taki wagon Gags PKP ze znakiem OPW trafił na kolej DR to kolej DR mogła o użykować jako swój wagon. Więc mogło się zdarzyć że dopóki nie trafil sie w nim ładunek do Polski to kursował w Niemczech lub do innych krajów. No naprzykład w NRD załadowano go wraz z inymy krytymi DR ładunkiem do RFNu lub Francji, wiec tam pojechał i po wyładunku został zwrócony znów na kolej DR, gdzie dalej był traktowany jako wagon w dyspozycji kolei DR, potem np załadowano go i przewóz ładunek z Drezna do Berlina i po wyładunku dalej był w dyspozycji kolei DR. A potem np. załadowano go w ładunek do Czechosławacji, która tez nalezała do OPW wiec wagon po wyładunku został w dyspozycji kolei CSD i itp
ponadto na wagonach PKP był też znak MC , który oznaczał, że wagon miał dopuszczenie tylko w niektórych krajach - należących do RWPG (umowa SMGS).
Ogólnie wagony hadlowe towarowe PKP mogły mieć taka przydatnośc przewozową ::
- że były tylko do rychu wewnątrznego (bez znaków RIV i MC)
- że były do ruchu miedzynarodowego w ramach porozumienia SMGS (znak MC)
- że były do ruchu międzynarodowego bez ograniczeń w ramach porozumienia UIC (znak RIV)
- że były do ruchu międzynarodowego włączone do wspólnego parku wagonów (dodatkowy znak OPW)
ponadto na wagonach PKP był też znak MC , który oznaczał, że wagon miał dopuszczenie tylko w niektórych krajach - należących do RWPG (umowa SMGS).
Ogólnie wagony hadlowe towarowe PKP mogły mieć taka przydatnośc przewozową ::
- że były tylko do rychu wewnątrznego (bez znaków RIV i MC)
- że były do ruchu miedzynarodowego w ramach porozumienia SMGS (znak MC)
- że były do ruchu międzynarodowego bez ograniczeń w ramach porozumienia UIC (znak RIV)
- że były do ruchu międzynarodowego włączone do wspólnego parku wagonów (dodatkowy znak OPW)
- 4
- 3
- Pokaż wszystkie