• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele wagonów krytych typu 401K

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.616 64 3
A przy okazji do tematu modyfikacji wagonów 401Ka. W Tarnowskich Górach ma bazie pociągu ratunkowego znajdują się dwa wagony 401Ka które jeszcze mają drzwi z zsypami starej konstrukcji chociaż poszycie drzwi już jest ze sklejki. Także nie mają pełnej prowadnicy dolnej. Jeśli dobrze kojarzę to te wagony przekazano do celów technicznych w latach 80 tych. I prawdopodobnie zachowały swoje cechy konstrukcyjne z tego okresu za wyjątkiem klap bocznych które zdemontowano.
20200726_130139(1).jpg
20200726_130133(1).jpg
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.219 51 6
Fajnie kolego, ze prezentujesz te wagony, ja kiedyś wstawiłem tu , na forum , swoje zakupy, niestety pojawiły sie negatywne oceny, więc dałem sobie luz, może to i lepiej, skoro ktoś nie potrafi cieszyć sie radością innych, a widzi tylko swoje problemy.
Bo tu o to na tym specyficznym forum właśnie chodzi. Jak się niema do czego przyp...olić, to w zasadzie nie ma czym gadać.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.170 131 19
Co tu dużo pisać... niezłe :podstepny: ...

DSC_1545.3k.JPG

DSC_1553.3.JPG

DSC_1546.3k.JPG


Każdy wagon inny - nie tylko pod kątem numerów :p ... różnic jest naprawdę sporo. Można oglądać i porównywać... "w końcu" jest na co popatrzeć ;) . Nie sposób zrozumieć o_O , dlaczego dopiero "teraz" :eek: , któryś z wielkoseryjnych producentów "wziął na tapetę" rodzinę tych wagonów :niepewny: ... gdybym zaczynał jako producent produkcję modeli typowo polskich wagonów to właśnie "Gagsy" wybrałbym na początek :cool: . Nie mniej "w końcu" są :love: - dostępne dla każdego (y) - prawie w każdym sklepie modelarskim/hobbystycznym w całej Polsce :) - modele naszych pięknych typowo polskich wagonów towarowych. Jest to mój ulubiony kryty wagon polskiej budowy i ogólnie jeden z ulubionych wagonów :gwizd: - absolutna Klasyka przez duże 'K' :D !

Niektóre modele wagonów znajdą zatrudnienie również w miniaturowych składach pociągów naszych zachodnich sąsiadów :podstepny: ...

- źródło: www.flickr.com/photos/137828622@N08/45077561875/
- autor: Jens van der Vorm

''Bergkönigin'' 950045-5 z poc. tow., fot. Jens van der Vorm.jpg

- źródło: railpictures.net
- prawa autorskie: FarRail Tours

1983.12.02. - Löbau - par. 52 8104 oraz 52 8037 z poc. tow. nr 54206 rel. Löbau - Bautzen, k...jpg

- źródło: http://www.zweirad-juergens.de/seitenaltmarkeisenbahn/Oebisfelde-Salzwedel5.html
- autor: J. Hartmann

1984 (prawdopodobnie) - Beetzendorf - ''U-boot'' 119036-2 z poc. tow. rel. xxx - Salzwedel, mi...jpg

- źródło: www.flickr.com/photos/66600931@N03/8059284932
- autor: Jos de Vocht

1986.04. - Jena Süd - parowóz 41 1055-7 z poc. tow. 66460 rel. Göschwitz - Camburg, fot. Jo...jpg

- źródło: www.flickr.com/photos/42309484@N03/15294444132
- autor: Werner & Hansjörg Brutzer

1990.03.31. - Gaschwitz - ''Holzroller'' 242 106-3 z poc. tow., fot. Werner & Hansjörg Brutzer.jpg

- źródło: www.flickr.com/photos/42309484@N03/7505577742
- autor: Werner & Hansjörg Brutzer

1990.04.06. - Engelsdorf - Köf 100 288-3 DR, fot. Werner & Hansjörg Brutzer.jpg

- źródło: www.flickr.com/photos/69400821@N07/8273455790
- autor: K. Henning Kurth

1990.04.18. - Żytawa - Zittau - 118 203-9 DR i 52 8047-4 DR, fot. K. Henning Kurth.jpg
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.482 443 99
Bo tu o to na tym specyficznym forum
Pokaż mi nie specyficzne.
W zasadzie na każdym różnie bywa..... bo różni ludzie i tu - i gdzie indziej... zaglądają..... zawsze znajdzie się taki, od którego się coś zaczyna....
Nie do ogarnięcia. Jedyne co mi przychodzi do głowy to bezwzględne bany. Jest mocny bat, to i chętnych do nadstawiania tyłka nie będzie.
Polityka miłości i dawania szans nie działa. To jak z TV - kto ma pilota, ten ma władzę i korzysta z niej jak chce.
 

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.170 131 19
@Remaj12 Aż dziw, że nikt nie chce produkować polskich wagonów wąskotorowych W60, W62, W69 i innych. Tu podobnie jak w H0 na pewno by się sprzedały.
Nie wiem jak liczne jest grono pasjonatów kolejek wąskotorowych w miniaturze i ile takich modeli wagonów oraz w jakiej perspektywie czasowej musiałoby się sprzedać, aby jakiś producent modeli wąskotorowego taboru zdecydował się na rozpoczęcie ich produkcji, ale jeśli chodzi o wagony typu 401Ka to gwarantowana jest sprzedaż kilkudziesięciu tysięcy modeli w ciągu kilku lat. Mogę tylko domniemać ile wynosiły nakłady wydanych w tym roku modeli, ale gdybym miał "obstawiać" to powiedziałbym, że może to być od 4 do 6 tysięcy wagonów - to tylko moje domniemania. Przyjmując średnią 5 tysięcy modeli rocznie to w ciągu 6 lat producent sprzeda ich 30 000 sztuk. To gwarantuje dosyć szybki zwrot kosztów poniesionych w związku z wprowadzeniem do produkcji całkowicie nowego modelu. Tym bardziej mnie dziwi, że nikt wcześniej "nie wziął się" za produkcję modeli "Gags'ów" - zero ryzyka ekonomicznego.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
Nie wiem jak liczne jest grono pasjonatów kolejek wąskotorowych w miniaturze i ile takich modeli wagonów oraz w jakiej perspektywie czasowej musiałoby się sprzedać, aby jakiś producent modeli wąskotorowego taboru zdecydował się na rozpoczęcie ich produkcji, ale jeśli chodzi o wagony typu 401Ka to gwarantowana jest sprzedaż kilkudziesięciu tysięcy modeli w ciągu kilku lat. Mogę tylko domniemać ile wynosiły nakłady wydanych w tym roku modeli, ale gdybym miał "obstawiać" to powiedziałbym, że może to być od 4 do 6 tysięcy wagonów - to tylko moje domniemania. Przyjmując średnią 5 tysięcy modeli rocznie to w ciągu 6 lat producent sprzeda ich 30 000 sztuk. To gwarantuje dosyć szybki zwrot kosztów poniesionych w związku z wprowadzeniem do produkcji całkowicie nowego modelu. Tym bardziej mnie dziwi, że nikt wcześniej "nie wziął się" za produkcję modeli "Gags'ów" - zero ryzyka ekonomicznego.
No cóż podobnie jak węglarek rodziny 401W i 3/4/11W. Ale to się zmienia ;) . No cóż wielkie firmy nie miały pojęcia i długo odpowiedniego doradztwa odnośnie polskiego taboru. Jednak w końcu wychodzą pewniaki jak 406R [swego czasu proponowane jednej i drugiej firmie] czy 401K.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.390 504 30
Kilka osób, po kilka sztuk na pewno, ale czy sprzedałoby się kilka tysięcy, ja też mam duże wątpliwości. A tylko taka liczba sprzedanych modeli uzasadniałaby podjęcie opracowania i produkcji zupełnie nowego modelu.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.556 60 1
W skali H0e jest pewien problem, którego nie ma w H0 - cena lokomotywy (w tym przypadku Lxd2) oscyluje wokół 1200 zł... No niestety przy tych cenach "wąskotorówki" pozostaną jeszcze długo "na bocznicy", a szkoda.
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
21.202 508 29
I trzeba dodać że lokomotywa Lxd2 raczej pozostaje na marginesie wąskich torów, a gdzie wszelkiej maści parowozy ongiś ciągnące składy wśród pól i łąk naszej ojczyzny, nikt ich nie wyprodukuje, może z wyjątkiem małych manufaktur, no a gdzie wagony motorowe, miłośnicy wąskich torów lekko nie mają.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
@404W co jest zabawnego w tekscie, ze wagony waskotorowe by sie sprzedaly? Moze nie maja takiego przebicia jak 401K ale znalazlo by sie "kilka" osob, ktore kupily by nawet po kilka sztuk
No właśnie "kilka". Więc to nie jest absolutnie temat dla dużych firm, tylko tylko małoseryjnych wytwórców. Tabor wąskotorowy jest bardzo specyficzny. I albo ludziom pasuje w 100%, albo w ogóle. ALBO W OGÓLE machają ręką na to co jeździ.
Zresztą spójrz nawet na tabor PMM od Lewińskiego. Czy ktoś z tego kręgu zwraca uwagę na poprawność tego co puszcza.
Albo co sądzisz o typowych dla Górnego ŚLąska Ziehlach - kupiłbyś?
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
714 30 5
To ja jeszcze pozwolę sobie na małe porównanie dwóch producentów TMF (z lewej) i PIKO (z prawej):
IMG_20200727_164408.jpg


PIKO:
IMG_20200727_165032.jpg


TMF:
IMG_20200727_165055.jpg

Oba wagony czyste, bez skaz, malowanie czyste, oznaczenia czytelne, wyraźne. Uchwyty prawidłowo pomalowane na kolor żółty.
Małe porównanie szczegółów i detali (TMF z lewej Piko z prawej):
IMG_20200727_164642.jpg

W wagonie TMF zdecydowanie bardziej filigranowe poręcze, trawione stopnie, cieńsza drabinka. Dodatkowo krawędzie stopni prawidłowo pomalowane na biało.
Druga strona (TMF z lewej Piko z prawej):
IMG_20200727_164958.jpg

dach (TMF na górze, Piko na dole):
IMG_20200727_164540.jpg

W wagonie Piko zdecydowanie bardziej podobają mi się włazy, TMF ponownie pomost wyglądający bardziej filigranowo.
Nie mniej jednak oba te wagony warte swojej ceny (Piko ~150 zł, TMF ~350 zł) i oba warte polecenia każdemu kolekcjonerowi. Jedyne czego mi brakuje w OBU modelach to brak otwieranych drzwi. Kiedyś kolega @DRACULA pisał, że to było już dawno temu stosowane i ciężko się z tym nie zgodzić, że niestety tego teraz brakuje. Szkoda, bo to drobiazg, ale taki co robi "robotę".
 
Ostatnio edytowane:

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.591 120 86
Mały zestawik rewaloryzacyjny dla 401K PIKO i już będzie jak z manufaktury. Może nawet ktoś pokusi się na zmianę dzrzwi na otwierane ;)
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.591 120 86
No fakt. Przez 'chwilę' mnie nie było i mogłem coś przegapić. czyli potencjał jest.

A tak jeszcze wracając do tematu samych wagonów typu 401 - czy była wersja w szarym malowaniu? Pamiętam, że sporo czasu wakacyjnego spędzałem u mojego wujka w GSach. A tam wagony przychodziły z cementem w workach i ziarnem właśnie w szarym malowaniu. Albo to moje imaginacje? ;)
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
Reakcje
517 21 0
No fakt. Przez 'chwilę' mnie nie było i mogłem coś przegapić. czyli potencjał jest.

A tak jeszcze wracając do tematu samych wagonów typu 401 - czy była wersja w szarym malowaniu? Pamiętam, że sporo czasu wakacyjnego spędzałem u mojego wujka w GSach. A tam wagony przychodziły z cementem w workach i ziarnem właśnie w szarym malowaniu. Albo to moje imaginacje? ;)
Po prostu były tak skurzone od tych ładunków ;) Ja pamiętam takie na bocznicach wręcz białe.
 

daromaro

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.591 120 86
Ech. To byly czasy. Taki wagon 20ton (a moze 40 ton - juz nie pamietam) cementu a tu niedziela. A wagon ma byc rozladowany na poniedzialek bo inaczej wysokie kary beda placone. Wujek jezdzil po wioskach i zbieral ekipe. 5-6 ludka robilo wagon w 'kilka' godzin. Nez sztaplarki. Nosili na plecach i wozili wozkami. GS posiadal wlasna SM3 ale czesto przetaczali wagony traktotem (ciagmeli lina). No byly 'klimaty'.

OK znowu zbaczam z tematu czterysta jedynek K.
 

Podobne wątki