• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU46

KacperWKK

Aktywny użytkownik
Reakcje
322 36 8
Wczoraj i ja stałem się posiadaczem najnowszego wypustu. Mnóstwo detali ta lokomotywa zaczyna przypominać wypsuty Polskiej Firmy. Mam pytanie jak podłączyć kondensator i jakie stosowaliście w swoich SU46?
 

Załączniki

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
1.389 2 1
Tyle, że dwie duże żaluzje, niezależnie od interpretacji kolorystycznej tych mniejszych, były malowane w kolorze pudła, co można stwierdzić na fotografii oryginału, nawet odbarwionej.
Dokładnie. Co więcej, również pozostałe były malowane w kolorze pudła. Ten ciemny kolor to efekt tego, że są stosunkowo cienkie i bardziej widać ciemną przestrzeń przedziału silnikowego niż same żaluzje.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
521 14 1
Dokładnie. Co więcej, również pozostałe były malowane w kolorze pudła. Ten ciemny kolor to efekt tego, że są stosunkowo cienkie i bardziej widać ciemną przestrzeń przedziału silnikowego niż same żaluzje.
Także doszedłem do takich wniosków, ponieważ papiery HCP omawiające malowanie fabryczne lokomotywy określają dokładnie jak ma ona wyglądać i nie ma tam słowa na temat malowania żaluzji...
 

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.867 62 10
Masz zdjęcia SU46 z zasłonkami PKP w kabinie? Nigdy nie spotkałem się z taką wersją na zdjęciach, jak też w rzeczywistości. Ale chętnie zobaczę jak masz takowe:)
Panie Sobczyk, zasłonki dałem, bo chciałem je dać. Zawsze można je ściągnąć, żaden kłopot.
Natomiast żaluzje zrobiłem takie jak na zdjęciu od kolegi @Bodek. Mam nadzieję, że kolega @Bodek nie będzie miał nic przeciwko temu, że wykorzystałem jego zdjęcie. Jeżeli tak to z góry przepraszam.
 

Załączniki

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
521 14 1
Panie Sobczyk, zasłonki dałem, bo chciałem je dać. Zawsze można je ściągnąć, żaden kłopot. Natomiast żaluzje zrobiłem takie jak na zdjęciu od kolegi @Bodek. Mam nadzieję, że kolega @Bodek nie będzie miał nic przeciwko temu, że wykorzystałem jego zdjęcie. Jeżeli tak to z góry przepraszam.
Czuje po tonie obrażenie w głosie, a moje pytanie było całkiem poważne, a wynikało z pewnej specyfiki co kiedyś na lokomotywach "przechodziło", a co nie w oczach ówczesnych kontrolerów/instruktorów (w epoce IVb/c). W każdym razie dziękuję za odpowiedź, w zasadzie, na tą chwilę mnie satysfakcjonuje.
 
Ostatnio edytowane:

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.627 35 0
Masz zdjęcia SU46 z zasłonkami PKP w kabinie? Nigdy nie spotkałem się z taką wersją na zdjęciach, jak też w rzeczywistości. Ale chętnie zobaczę jak masz takowe:)
Absolutnie nie wchodzę w debatę kolegów ale sam zainteresowałem się tymi zasłonkami. To co wygrzebałem to w jednych maszynach były w innych nie. Kilka zdjęć znalazłem w internecie. Sam w moich SU46 montowałem zasłonki i dlatego też postanowiłem poszukać. Co ciekawe miały je też dla szyb czołowych. Szkoda życia i zdrowia na nerwy :)
Opcjonalnie posiadając książkę "Lokomotywy spalinowe SP45, SU46, SP47" autorstwa Pawła Terczyńskiego i Marka Ćwikły na stronie 286 mamy SU46-033 posiadającą zamontowane bardzo widoczne na zdjęciu zasłonki,.
25306.jpg P5034433a.jpg pkpj1539.jpg Su46-033.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
521 14 1
Na pierwszym zdjeciu widac nawet sznurek na ktorym sa zawieszone ;)
Sznurki na bieliznę super(y) Pytanie, czy były w epoce IVb/c? Ja kojarzę na 100% zawieszki klubów sportowych na podobnym sznurku na bieliznę w kabinie SU46. Epoka IVb naturliś;)

Zdjęcie R. Stankiewicza z książki "Lokomotywy Spalinowe serii...". Rok 1977, stacja Gdynia... Przepraszam, jeżli kogoś uraziłem publikacją tego zdjęcia z w/w książki... W razie co proszę moderatora o skasowanie zdjęcia...
 

Załączniki

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.627 35 0
Ja miałem zapisane takie zdjęcie.
Jest podpis posiadacza kolekcji jak rozumiem i data no tutaj też nie jest zaznaczona wyraźnie ale schemat malowania jest klasyczny.
To co zaznaczyłem wydaje się być zasłonkami. Być może się mylę ale szyba z lewej jest wyraźnie zasłonięta a po prawej mamy opadający skośnie materiał. Inicjatywa montowania zasłonek wydaje mi się zabiegiem drużyn danej maszyny bo faktycznie jedne je mają a inne nie. Czasami pewnie i na sznurku ale prowizorka jak zwykle bywa najtrwalsza i rodzi się z potrzeby tutaj uchronienia przed działaniem warunków atmosferycznych. Pewnie firmowo nie były montowane ale poszczególni użytkownicy/obsługa montowała je dla ułatwienia sobie pracy.
image002 - Kopia.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
521 14 1
Ja miałem zapisane takie zdjęcie.
Jest podpis posiadacza kolekcji jak rozumiem i data no tutaj też nie jest zaznaczona wyraźnie ale schemat malowania jest klasyczny.
To co zaznaczyłem wydaje się być zasłonkami. Być może się mylę ale szyba z lewej jest wyraźnie zasłonięta a po prawej mamy opadający skośnie materiał. Inicjatywa montowania zasłonek wydaje mi się zabiegiem drużyn danej maszyny bo faktycznie jedne je mają a inne nie. Czasami pewnie i na sznurku ale prowizorka jak zwykle bywa najtrwalsza i rodzi się z potrzeby tutaj uchronienia przed działaniem warunków atmosferycznych. Pewnie firmowo nie były montowane ale poszczególni użytkownicy/obsługa montowała je dla ułatwienia sobie pracy.
No i to jest merytoryczne zdjęcie, o które prosiłem (w pytaniu dotyczącym dyskusji wyglądu modelu fabrycznej 039), z czasookresu, który chciałem, dziękuje :)
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
478 4 0
Panie Sobczyk, zasłonki dałem, bo chciałem je dać. Zawsze można je ściągnąć, żaden kłopot.
Natomiast żaluzje zrobiłem takie jak na zdjęciu od kolegi @Bodek. Mam nadzieję, że kolega @Bodek nie będzie miał nic przeciwko temu, że wykorzystałem jego zdjęcie. Jeżeli tak to z góry przepraszam.
Nie mam nic przeciwko takiemu, niekomercyjnemu wykorzystaniu moich zdjęć, tym bardziej, gdy wyraźnie zaznaczono że jestem autorem zdjęcia.

Zarówno duże jak i małe żaluzje SU46 malowane były na kolor górnej części pudła (czyli jasno-zielony), natomiast faktem jest, że brudziły się one nierównomiernie.
Z moich obserwacji wynika, że małe, nieruchome "żaluzje" brudziły się szybciej, albo po prostu zwykle nie były myte, natomiast duże, ruchome żaluzje częściej można było spotkać w takim kolorze na jaki były malowane - m.in. dlatego, że były czyszczone lub ropowane (razem z całym pudłem) przez obsadę danej lokomotywy.

Firanki i proporczyki w kabinach SU46 w IV epoce na pewno występowały częściej niż u schyłku eksploatacji tych maszyn choćby dlatego, że w tamtych czasach lokomotywy miały stałe drużyny trakcyjne, które często dbały o sprzęt niemal jak o swój drugi dom.
 

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.867 62 10
Nie mam nic przeciwko takiemu, niekomercyjnemu wykorzystaniu moich zdjęć, tym bardziej, gdy wyraźnie zaznaczono że jestem autorem zdjęcia.

Zarówno duże jak i małe żaluzje SU46 malowane były na kolor górnej części pudła (czyli jasno-zielony), natomiast faktem jest, że brudziły się one nierównomiernie.
Z moich obserwacji wynika, że małe, nieruchome "żaluzje" brudziły się szybciej, albo po prostu zwykle nie były myte, natomiast duże, ruchome żaluzje częściej można było spotkać w takim kolorze na jaki były malowane - m.in. dlatego, że były czyszczone lub ropowane (razem z całym pudłem) przez obsadę danej lokomotywy.

Firanki i proporczyki w kabinach SU46 w IV epoce na pewno występowały częściej niż u schyłku eksploatacji tych maszyn choćby dlatego, że w tamtych czasach lokomotywy miały stałe drużyny trakcyjne, które często dbały o sprzęt niemal jak o swój drugi dom.
I to jest najlepsza odpowiedź jaka mogła mnie spotkać w tym temacie.
Bardzo Panu dziękuję za możliwość wykorzystania Pańskich zdjęć jak również za tak dokładny opis.
Mam nadzieję, że z tej lekcji JA oraz inni uczestnicy tej dyskusji wyciągną odpowiednie wnioski. Każdy z nas miał swoją rację.
 

Podobne wątki