• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SU42/SM42/SP42

Wojciech49

Aktywny użytkownik
Reakcje
263 5 0
Żeby było to bardziej jasne, to na cały przebieg danego pojazdu nie składa się jedna książka, gdyż i ta może być niekompletna. Akurat książka pokładowa pojazdu niewiele tutaj wnosi, ponieważ w niej odpisywane są usterki, aby serwis wiedział co ma zrobić. Zasadniczym dokumentem jest książka spalinowego albo elektrycznego pojazdu trakcyjnego bądź też formularz parowozu wraz z księgą kotłową. Ale i i w tych dokumentach bardzo często się zdarza, że zapisy są niekompletne. Dlatego przy ustalaniu przebiegu służby danego pojazdu trzeba posiłkować się też innymi dokumentami, np. kontrolki bądź wykazy czynności pojazdów w Dziale Trakcji albo sprawozdania miesięcznymi CZT1, w których wszystkie przekazania, delegacje bądź dzierżawy każda lokomotywownia miała obowiązek odnotować. Wszystkie te dokumenty były dokumentami wewnętrznymi PKP i dostęp do nich miały jedynie osoby upoważnione. Aby uzyskać do nich wgląd należało zwrócić się do Naczelnika lokomotywowni bądź Dyrektora właściwej DOKP. Inna sprawa to przechowywanie takich danych - myślę że obecnie jest mało prawdopodobne, że zachowały się takie zapiski z lat 90-tych, że już o wcześniejszych latach nie wspomnę. Po reorganizacji i podziale na różne spółki większość takich materiałów uległo likwidacji. W takim archiwum np. IC raczej nie znajdziemy danych sprzed powstania spółki, to samo dotyczy innych spółek.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.997 114 11
Żeby było to bardziej jasne, to na cały przebieg danego pojazdu nie składa się jedna książka, gdyż i ta może być niekompletna. Akurat książka pokładowa pojazdu niewiele tutaj wnosi, ponieważ w niej odpisywane są usterki, aby serwis wiedział co ma zrobić. Zasadniczym dokumentem jest książka spalinowego albo elektrycznego pojazdu trakcyjnego bądź też formularz parowozu wraz z księgą kotłową. Ale i i w tych dokumentach bardzo często się zdarza, że zapisy są niekompletne. Dlatego przy ustalaniu przebiegu służby danego pojazdu trzeba posiłkować się też innymi dokumentami, np. kontrolki bądź wykazy czynności pojazdów w Dziale Trakcji albo sprawozdania miesięcznymi CZT1, w których wszystkie przekazania, delegacje bądź dzierżawy każda lokomotywownia miała obowiązek odnotować. Wszystkie te dokumenty były dokumentami wewnętrznymi PKP i dostęp do nich miały jedynie osoby upoważnione. Aby uzyskać do nich wgląd należało zwrócić się do Naczelnika lokomotywowni bądź Dyrektora właściwej DOKP. Inna sprawa to przechowywanie takich danych - myślę że obecnie jest mało prawdopodobne, że zachowały się takie zapiski z lat 90-tych, że już o wcześniejszych latach nie wspomnę. Po reorganizacji i podziale na różne spółki większość takich materiałów uległo likwidacji. W takim archiwum np. IC raczej nie znajdziemy danych sprzed powstania spółki, to samo dotyczy innych spółek.
Z tego wynika że zawsze bedzie prawdopodobieństwo błędu chyba że się ma dokumentację zdjęciową danego pojazdu w danym do odzworowania czasie.
 

Piotr_Gk

Użytkownik
Reakcje
114 3 0
Witam wszystkich.
Czy jest dostępna jako część zamienna rama modelu SM42?
Jeśli jest częścią zamienną jaki może mieć numer?
W katalogu nie ma jej wymienionej.
Przy okazji aby nie tworzyć dodatkowych wątków.
Może ma ktoś na zbyciu ten odlew?
Pozdrawiam.
Piotr
 

darwaj

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
Ahoj wszystkim,
Też mam zapytanie - czy może wymienił ktoś koła w wózkach na takie z czerwonymi szprychami ? (malować nie chcę, bo i tak muszę wymienić - stukają o podkłady).
Dzięki z góry za wszelkie namiary.....
Pozdrawiam
Darek
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.627 443 99
Ja też mam pytanie. Czy orientuje się ktoś gdzie można znaleźć plany ukazujące zbiorniki w podwoziu prawdziwej SP42. Generalnie chcę sobie to wykonać poprawnie w modelu SP42 od PIKO. Może też są gdzieś w ofercie jakieś odlewy H0? Jak nie, trzeba będzie kombinować samemu, ale plany by się przydały by nie robić tego na oko...
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.627 443 99
Stonka PKP PLK super się prezentuje. Trochę nie trafiłem z kolorem wagonu, albo stonka za żółta :) Zobacz załącznik 1091991
Czy jeden post wyżej (wpis kolegi @am-70) to ten sam model? Na tych zdjęciach wyraźnie widać inne kolory. Jeśli to ten sam model, to owe zdjęcia są doskonałym przykładem wątpliwości co do rozważań na temat kolorów ze zdjęć.
 

Grzesiek

Nowy użytkownik
Reakcje
5 0 0
Jestem pozytywnie zaskoczony sm42 z zestawu startowego. Czemu to pisze ? Po X latach wracam do hobby i zbieram nowoczesny tabor dosyć aktywnie, niedługo już będę dekodery zakładać. Ku mojemu zdziwieniu startowa sm42 ma metalowe poręcze. Jeszcze za czasów roku 2006 kiedy jeszcze coś tam robiłem, każdy model oprócz np. efc miały plastikowe poręcze. Mogli by bardziej się postarać o wentylator i kratkę wentylatora oraz o tabliczki 3d no ale po to są elementy fototrawione.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.627 443 99
Jestem pozytywnie zaskoczony sm42 z zestawu startowego. Czemu to pisze ? Po X latach wracam do hobby i zbieram nowoczesny tabor dosyć aktywnie, niedługo już będę dekodery zakładać. Ku mojemu zdziwieniu startowa sm42 ma metalowe poręcze. Jeszcze za czasów roku 2006 kiedy jeszcze coś tam robiłem, każdy model oprócz np. efc miały plastikowe poręcze. Mogli by bardziej się postarać o wentylator i kratkę wentylatora oraz o tabliczki 3d no ale po to są elementy fototrawione.
Dokonałeś odkrycia po latach. Tak, chyba wszyscy tu na forum już o tym wiedzą od czasu jak pierwszy model (chyba SP42-064) ukazał się lata temu. Specyfikacja wykonania od tamtej pory do dziś jest ta sama w tym modelu od PIKO (SM42 i SP42).
 

Podobne wątki