• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ST44

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.454 18 1
Wagony są, ale trzeba je sprowadzać ze wschodu i to nie są tanie rzeczy ;)
Ja kiedyś nabyłem kilka cystern i węglarek na https://miniaturmodelle.net/en
Teraz są dostępne jakieś pojedyncze cysterny, ale nie produkcji Eurotrain, które były dużo tańsze, tylko Onega, a to już ceny z kosmosu

1686782908939.png

1686782991535.png


Jeśli nie na temat, proszę o usunięcie
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.470 147 0
A może by tak porównać szerokotorowe lokomotywy ST44 LHS, a nie lokomotywy kolei wschodnich? Wózki polskich szerokotorowych ST44 wyglądają podobnie, jak wózki normalnotorowych ST44. Żaluzje są podzielone na dwie części, ale takie są też niektóre ST44 na normalnym torze. Takich żaluzji, jak na zdjęciu M62-1564 wyżej, nie widziałem na żadnej lokomotywie PKP ani LHS. Więc wysuwanie wniosków, że "kichowato" jest chyba nieco przesadzone. ;)

A czy w modelu ST44 normalnotorowego sprzęg jest taki jak prawdziwy, czyli śrubowy? Co to w ogóle za argument? Zderzaki to najmniejszy problem, bo w oryginale miejsca na zderzaki też są, więc wystarczy wyjąć same zderzaki.

Ale to wszystko nie zmienia mojego zdania, że na fabryczny wielkoseryjny model szerokotorowej ST44 raczej nie ma co liczyć.
A może by Pan zaczął czytać uważnie posty innych? Kichowato powiedziałem o modelu Piko lokomotywy M62-1564. Model Piko ma na wózkach 2 cylindry a rzeczywisty - 1 cylinder. Model Piko ma żaluzje jak polskie ST44 a rzeczywisty ma inne żaluzje. Tyle i tylko tyle w tym temacie...
 

Tomek M.

Znany użytkownik
Reakcje
10.008 68 0

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.381 504 30
Kichowato powiedziałem o modelu Piko lokomotywy M62-1564.
Ale tego wprost kolega @Arekmiz nie napisał jasno. Cała dyskusja dotyczy ewentualnych modeli ST44 LHS, dlatego zrozumiałem ten wpis jako ocenę modelu Piko jako bazy na wersję LHS, a nie ocenę modelu M62-1564. Po wyjaśnieniu nieporozumienia wycofałem ocenę "nie zgadzam się".
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
807 89 3

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.170 131 19
Tak na marginesie, te wschodnie Gagary też mają swój urok:
Zobacz załącznik 982992
A tak wygląda miniatura w wykonaniu Piko:
Zobacz załącznik 982993
Czyli kichowato, bo wózki szerokotorowe mają jeden cylinder hamulcowy no i żaluzja chłodzenia silnika jest inna...
...sprzęg też jest inny, a powinien być SA-3. Zderzaki trzeba zdemontować ;)
A może by Pan zaczął czytać uważnie posty innych? Kichowato powiedziałem o modelu Piko lokomotywy M62-1564. Model Piko ma na wózkach 2 cylindry a rzeczywisty - 1 cylinder. Model Piko ma żaluzje jak polskie ST44 a rzeczywisty ma inne żaluzje. Tyle i tylko tyle w tym temacie...
Ów model firmy PIKO to miniatura oferowana w zestawie startowym :oops: (PIKO 97940)...

37297_97940_id=30357.jpg


...a po tej - moim zdaniem :cenzura: - niestety nie należy się spodziewać wiernego odwzorowania pierwowzoru :( . W pewnym sensie to tylko "zabawka"... adresowana do młodych pasjonatów zainteresowanych "wschodnim taborem". Samodzielnego modelu wschodniej maszyny PIKO nie oferowało i zapewne nie zaoferuje (podobnie jak ST44 LHS) - widocznie już na etapie opracowywania modeli lokomotyw z tej rodziny, zrezygnowali z oferowania miniatur szerokotorowej odmiany "Gagarina", oddając tę część rynku konkurencji (Roco).
 

Bronco_Billy

Znany użytkownik
Reakcje
1.454 18 1

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
807 89 3
Mam dwa zestawy cystern (2 razy po dwie sztuki) Eurotrain 0011 i 0012
I 5 węglarek od R-Land numery katalogowe: 20208, 20205, 20302, 20601, 20603. Ich zdjęcia są tu:
https://forum.modelarstwo.info/threads/bronco_billy.40915/post-775909

Więcej zdjęć cystern z zestawu Eurotrain 0012 tu:
https://forum.modelarstwo.info/threads/bronco_billy.40915/post-674915
Fajnie wiedzieć, że są wśród nas inni zbieracze kolei 1520.
Wiesz, że jedna z tych węglarek jest tylko do ruchu wewnętrznego?
Z kolei te cysterny wg mnie powinny być MC-l zamiast MC, od razu widać nie ten gabaryt.
 

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
807 89 3
Ów model firmy PIKO to miniatura oferowana w zestawie startowym :oops: (PIKO 97940)...

Zobacz załącznik 983138

...a po tej - moim zdaniem :cenzura: - niestety nie należy się spodziewać wiernego odwzorowania pierwowzoru :( . W pewnym sensie to tylko "zabawka"... adresowana do młodych pasjonatów zainteresowanych "wschodnim taborem". Samodzielnego modelu wschodniej maszyny PIKO nie oferowało i zapewne nie zaoferuje (podobnie jak ST44 LHS) - widocznie już na etapie opracowywania modeli lokomotyw z tej rodziny, zrezygnowali z oferowania miniatur szerokotorowej odmiany "Gagarina", oddając tę część rynku konkurencji (Roco).
PIKO wydało moskiewską CzME3, która jak za tamtą cenę była wykonana nad wyraz dobrze!
Liczyłem na lokomotywę białoruską albo ukraińską, ponieważ Kolej Kaliningradzka nie posiada CzME3, ale jednak się nie doczekałem i mam chociaż MCK.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.480 443 99
Kolejne zdjęcie z giełdy w Sosnowcu gdzie PIKO Polska zaprezentowało nowości. Ponoć /takie było info/ wersje DCC i analog wjadą równolegle - dotyczy to nowości z ostatniej ulotki.

FB_IMG_1686889462470.jpg

PIKO Polska Facebook.
 

Podobne wątki