W tym roku ukaże się ST44-788 od Piko.
Jest to jedna z jedenastu lokomotyw ST44 z zielonym czołem po naprawie rewizyjnej z lat 2006-2008, którą można odtworzyć w modelu zakładając, że prawdą jest porzucenie przez Piko trójdzielnych żaluzji i nowego typu zgarniaczy znanego z ostatniej partii lokomotyw, czyli M62U.
Osobiście posiadam zdjęcie z listopada 2006, gdzie stoją obok siebie 788 (którą wyda Piko) oraz 1028 (którą wydało Roco). Obie lokomotywy świeżo po ukończeniu napraw rewizyjnych w Pesie oczekują na opornik wodny i dopuszczenie do ruchu.
Warto będzie postawić obok siebie właśnie te dwa modele i dokładnie porównać, "teoretycznie" powinny być jednakowe.
A który będzie lepszy? Czy będzie to tylko kwestią gustu? Czy Roco obroni się mimo nastoletniej konstrukcji? Czy Piko pomimo nowej konstrukcji nie będzie w stanie jednoznacznie "przebić" modelu Roco? Czas pokaże...
Jeżeli chodzi o klasyczne gagariny w barwach Cargo, to nie spodziewałbym się innych numerów niż 615, 717 i 933.