Dawno i nieprawda. Tak było za czasów dystrybucji modeli PKP przez SK Model. Obecnie nakłady polskich nowości są dużo wyższe.
Jak Hrabia sobie wyobraża nakład 500 szt. modelu SU46 razem w wersji analog i dcc??? To całość wykupiły by trzy poznańskie sklepy plus może jeszcze jedno miasto. A gdzie reszta Europy? Wiele sklepów niemieckich oferuje na bieżąco modele PKP i cieszą się one zainteresowaniem klientów.
Piko dokładnie wie, ile egzemplarzy danego modelu jest zamówionych przez każdy sklep (z którym ma umowę dystrybucji i sprzedaży modeli) od początku pojawienia się możliwości jego zakupu (tj. np. od czasu pojawienia się katalogu nowości oraz danej pozycji w piko-shop). Może zatem kształtować ilość nakładu na różnych poziomach, aż do momentu rozpoczęcia jego produkcji.
Przy okazji kilka fotek ST44-859 z przydziałem Zakład Taboru w Lublinie.
Zobacz załącznik 660860 Zobacz załącznik 660861 Zobacz załącznik 660862 Zobacz załącznik 660863 Zobacz załącznik 660864 Zobacz załącznik 660865
Jak Hrabia sobie wyobraża nakład 500 szt. modelu SU46 razem w wersji analog i dcc??? To całość wykupiły by trzy poznańskie sklepy plus może jeszcze jedno miasto. A gdzie reszta Europy? Wiele sklepów niemieckich oferuje na bieżąco modele PKP i cieszą się one zainteresowaniem klientów.
Piko dokładnie wie, ile egzemplarzy danego modelu jest zamówionych przez każdy sklep (z którym ma umowę dystrybucji i sprzedaży modeli) od początku pojawienia się możliwości jego zakupu (tj. np. od czasu pojawienia się katalogu nowości oraz danej pozycji w piko-shop). Może zatem kształtować ilość nakładu na różnych poziomach, aż do momentu rozpoczęcia jego produkcji.
Przy okazji kilka fotek ST44-859 z przydziałem Zakład Taboru w Lublinie.
Zobacz załącznik 660860 Zobacz załącznik 660861 Zobacz załącznik 660862 Zobacz załącznik 660863 Zobacz załącznik 660864 Zobacz załącznik 660865
Wg. danych na podstawie sprzedaży ( ominę nazwę firm ) jest REGULARNIE KUPUJĄCYCH w kraju + "polonia" :
- ca. 350 osób kupujących epokę Vb i VI czyli PKP i Cargo po 2000r
- ca.300 osób kupujacych epokę IVc - Va czyli lata 80 i 90
- ca. 200 osób kupujących epokę IVa i b czyli lata 70
- ca. 200 osób kupujących epokę III lata 50 i 60
Łącznie STATYSTYCZNIE troszkę ponad 1000 osób w tym "polonia" w UE i USA .
Ale nie oznacza to że taka jest liczba rzeczywista !
Otóż są tacy którzy są w ... 2 grupach . Stąd ca.750 regularnie kupujących jest liczbą rzeczywistą nie statystyczną .
Przykładowa ja - kupuję regularnie epokę III i IVa/b robiąc za STATYSTYCZNIE 2 osoby ...
Dochodzi do tego oczywiście okazjonalny klient + zwolennik innej epoki który akurat zmiękł na widok modelu i kupił zasadniczo nie swoją epokę.
Oczywiście ta "armia" ca. 1 tys kupujących wspomagana jest w większym lub mniejszym stopniu w zależności od popularności modelu klientem obcym ( obcokrajowiec ) ... co daje możliwość upłynnienia dodatkowych parudziesięciu egzemplarzy.
To daje możliwość upłynnienia 500 egzemplarzy natychmiast ( ST44 Cargo , SP45 w IVb ) lub skutecznego ostatecznie upłynniania go
w 2 - 3 lata ... - patrz 3 wagony towarowe PKP z orłem firmy Brawa dla Loko Model .
Oczywiście zdarzają się zdublowane edycje 2 x 500szt jak to miało miejsce z pierwszymi edycjami SM/SP42 czy aktualnie z cysterną 406R Piko w epoce IVc ...
Warto dodać że mamy do czynienia z baaardzo ! specyficznym klientem ...
Otóż jest to klient - kolekcjoner . Kupujący kolejne malowanie , kolejny numer ...kolejny , kolejny , kolejny raz .
Oczywiście są tacy którzy liczą "nas" na tysiące w Polsce i zagranicą . Jak Baron który szacuje sam Poznań + jakieś jedno miasto na pół tys kupujących fanów... !
A ja zaręczam Barona że więcej jest praktykujących wyznawców diabła w Polsce niż kupujących modele kolejowe ...
A fanów niemieckich na dziesiątki tysięcy ( ca.100-150 tys - patrz wynik odwiedzin wielkich festiwali modelarskich w Niemczech )
W rzeczywistości "nas"regularnie kupujących jest ca.750 z tendencją jak na razie stałą/minimalnie zwyżkową.
A "ich"( niemieckich fanów ) statystycznie ca. 12 tyś . ... z wyraźną tendencją spadkową .
Nakłady poszczególnych emisji w DB rzędu 3000 -4500 szt to maxymalne osiągi !
Cała nadzieja na utrzymanie gwałtownie starzejącego się rynku ...
W wysoko ucywilizowanych i z natury wrażliwych na piękno - w tym europejskich kolei w modelu ... imigrantach z Azji i Afryki !
Ostatnio edytowane: