• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SP45/SU45

muminek

Znany użytkownik
Reakcje
396 44 1
#21
Na stronie piko pisze że gniazdo do dekodera to Plux22 a na stronie MM
"złącze dekodera: złącze w standardzie PluX16 (16-pin)"
a także że SP45-204 będzie w sprzedaży od 15 marca 2016
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
25.403 387 20
#24
Normalnie przy tych nowościach to czuję się jak w końcówce PRL-u. Jakieś zapisy, przedsprzedaże, normalnie niedługo firmy wydadzą "kartki" na lokomotywy lub też utworzy się komitet kolejkowy. :ROFL::ROFL::ROFL:
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#27
Normalnie przy tych nowościach to czuję się jak w końcówce PRL-u. Jakieś zapisy, przedsprzedaże, normalnie niedługo firmy wydadzą "kartki" na lokomotywy lub też utworzy się komitet kolejkowy. :ROFL::ROFL::ROFL:
Nie ma powodu bo jak ktoś zainwestował w tę formę to trochę serii wypuści ....no chyba że ktoś akurat pragnął tę konkretną lokomotywę .Myślę że z historii modelu SM42 każdy ma jakieś przemyślenia
 

Spacerowicz

Znany użytkownik
Reakcje
3.161 98 2
#28
Bez obaw, każdy model SP42/SM42 można dzisiaj zakupić w drugiej ręki (plus to co w sklepach)- kwestia cierpliwości i czasami ceny.
Myślę, że po pierwszej "fali uderzeniowej" z SU45 będzie podobnie- a nawet łagodniej, bo przecież firma SM, również planuje wypuszczenie tych modeli na rynek. Np. SU45-079 :) Jeden model, dwaj różni producenci :)
 

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
#29
No ja EU07 od PIKO odpuściłem, gdyż była zapowiedź lepszej (jeśli chodzi o dokładność detali) od Schliesenmodelle.
Podejrzewam, że podobnie będzie z SU45, tym bardziej, jeśli faktycznie ze sprzęgiem wychylany będzie zgarniacz. Wolałbym już kompromis jak przy EU07 typu 303E - z wycięciem w zgarniaczu na sprzęg i jego wychylenia.
 

14D40

Ostrzeżony
Producent
Reakcje
305 10 1
#30
Tak zerkam tylko na te wątki na forum i czytam pobożne życzenia mieszane z wylewanymi żalami. Cieszmy się że w ogóle dostępne będą modele tych lokomotyw w produkcji seryjnej! Mi tam pasuje i PIKO i Schlesienmodelle, cieszy fakt że obaj producenci podjęli temat, nie ma co grymasić jak co poniektórzy, a to detali za mało a to tamto i siamto. Przypomnijmy sobie czasy kiedy pomarzyć można było o najpopularniejszych seriach lokomotyw w modelu w cenie 500-700 zł.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.445 442 99
#31
bo przecież firma SM, również planuje wypuszczenie tych modeli na rynek. Np. SU45-079 :) Jeden model, dwaj różni producenci :)
...OK, tylko kiedy to będzie? Jeszcze nie wyszły zapowiadane przez SM wersje 303E (choćby 400 z IVc), 4E i ET41 o czym wspomniałem w temacie o SU45 z SM. Może i wyjdzie ta SU45 ale nieprędko, chyba że SM coś planuje przed premierą wspomnianych zaległych modeli... ale to byłaby duuuża niespodzianka, a ja nie bardzo w takie coś wierzę mając na uwadze dotychczasowe poślizgi w kontekście terminów wyświetlanych niegdyś w sklepach modelarskich, a obecnie zamienionych na "brak informacji o dostępności produktu". Nie krytykuje tego, zauważam tylko, że są. Pewnie dlatego SM teraz nie podaje terminów.

SM pokazując właśnie teraz swoją SU45 chce raczej zaakcentować w momencie premiery PIKO swoją alternatywę. Ale jak napisałem - nie spodziewałbym się jej za szybko. Wydaje mi się, że wierni SM modelarze czekający na ten model (a nie PIKO) będą musieli więc uzbroić się w jeszcze większą cierpliwość niż w przypadku EU07. Zresztą - modelarstwo wymaga cierpliwości :podstepny: o czym wspomniałem też w temacie SU45 od SM.
 
Ostatnio edytowane:

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.680 15 0
#32
W instrukcji widać, że z płytki oświetleniowej wychodzą tylko 4 kabelki (tak jak w przypadku EU07), więc chyba nie ma co liczyć E1 :(
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#35
W takim razie, z którego roku stan reprezentuje model? Od najwcześniej 88 (żółte czoło) do 93 (SP-->SU)?
 
Ostatnio edytowane:

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.680 15 0
#36
Nigdzie tego nie podali, możliwe że się nie dowiemy (tak samo jak w przypadku ST44-985, ST44-895).
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
#37
Na zdjęciu prawdziwej lokomotywy jest napisane "PDOKP GDAŃSK | MT. BYDGOSZCZ".
A co do daty rewizji, nie mam jej na lokomotywie, więc na modelu również jej nie powinno być :)
W takim razie, z którego roku stan reprezentuje model?
Generalnie od 1975 obowiązywał wzór lok.... DOKP.... ale zdarzało się niejednokrotnie że zamiast lok....opisywano skrótami służbowymi MD,MT.Nierzadko pojawiało się nazwisko maszynisty instruktora.Te odstępstwa od reguł jak przypuszczam były dziełem poszczególnych lokomotywowni a nie ZNTK .
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.124 503 30
#38
jeśli faktycznie ze sprzęgiem wychylany będzie zgarniacz. Wolałbym już kompromis jak przy EU07 typu 303E - z wycięciem w zgarniaczu na sprzęg i jego wychylenia.
Oba rozwiązania mają swoje zalety i wady. Przy wychylającym się całym zgarniaczu lepiej to wygląda od czoła, gdy do lokomotywy nic nie jest przypięte. Zgarniacz zostaje w prawidłowej pozycji także na łukach, a nie ma dziury - warunkiem jest staranne wykonanie zgarniacza tak, by szczelina między pudłem a ruchomą częścią nie była zbyt widoczna. W wypadku SP/SU45 wydaje się to stosunkowo łatwe, bo zgarniacz jest w rzeczywistości oddzielnym elementem w stosunku do pudła. Wychylający się zgarniacz z tyłu (od strony składu) nie razi aż tak bardzo. Takie rozwiązanie jest też w V200 DB Piko i działa i wygląda to całkiem dobrze, mimo, że tu dolna (wychylająca się) część jest w oryginale integralną częścią pudła. Zgarniacz z otworem na sprzęg wygląda gorzej. Oczywiście, zwykle można zastąpić go pełnym zgarniaczem, ale z uszczerbkiem dla funkcjonalności modelu. Tu rozwiązaniem może być sprzęg hakowy (określany jako sprzęg Weinerta). Ale to wszystko jest kwestia indywidualnych potrzeb i odczuć.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.445 442 99
#39
W takim razie, z którego roku stan reprezentuje model? Od najwcześniej 88 (żółte czoło) do 93 (SP-->SU)?
Moim zdaniem rewizja będą to wczesne lata 90-te. Coś a'la jak na SM42-1083.
[DOUBLEPOST=1452164112,1452163582][/DOUBLEPOST]
Nigdzie tego nie podali, możliwe że się nie dowiemy (tak samo jak w przypadku ST44-985, ST44-895).
ST44-985 Roco na pewno przedstawia fabryczną lokomotywę, więc rok 1980 (co najmniej wczesne lata 80-te - bo tak wyglądała do pierwszej rewizji), a 895 od 2007 roku na pewno. Do 2006 miała żółte czoło.
 
Ostatnio edytowane:

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.680 15 0
#40
Już była o tym dyskusja: http://forum.modelarstwo.info/threads/st44-008-st44-013-st44-985-zdjęcia-oryginałów.18939 :)
[DOUBLEPOST=1452165658,1452165123][/DOUBLEPOST]
Myślę, że ukłąd napędowy będzie bardzo zbliżony, chociaż podobno ma być silnik 5-biegunowy, ale to jeszcze nie potwierdzona informacja.
Wrócę jeszcze na chwilę do silnika.
Sprawdziłem wszystkie dostępne lokomotywy EU07/ET41 na stronie Piko.
Według listy części zamiennych, do wszystkich montowany jest silnik z nr kat. ET51510-160
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=18512

Natomiast SP45/SU45 będzie miała ET96300-26
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=21659

Cena za sam silnik jest dużo większa.
 

Podobne wątki