• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ST44-008, ST44-013, ST44-985 Zdjęcia oryginałów

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#1
Czy ma ktoś może zdjęcia oryginałów odzwierciedlonych przez ROCO w swoich modelach? Chodzi mi o fotki egzemplarzy w wykonaniu, w jakim odwzorowano je w modelach.
Chodzi mi o egzemplarze maszyn z numerami bocznymi 008 i 013 bez tłumika, z listwą ozdobną i wiadrami, a także 985 z tłumikiem, listwą ozdobną i wiadrami. Wszystkie zielone. Fotki egzemplarza z numerem 199 z żółtym czołem łatwo znaleźć w necie, ale tych wymienionych w tytule tematu znaleźć nie mogę. Może ma ktoś takie fotki do obejrzenia? Jak nie ma to trudno... :) Zapytać nie zaszkodzi.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
J

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#4
Co prawda na razie piszę sam ze sobą :LOL: ale może w końcu ktoś sprzeda jakieś wartościowe info. Wolny czas świąteczny sprawia, że człowiek zabija go w necie :)

Piszę mianowicie bo nasunęły mi się (z braku fotek) następujące wątpliwości co do prawidłowości wykonania modelu ST44-985 przez Roco: Zauważyłem, że zbliżone numery maszyn poniżej 985 (np. ST44-984, czy 981) jak i powyżej (np. 992) mają jedną kratkę wentylacyjną nad podwójnymi żaluzjami. Ten egzemplarz ma w modelu dwie (małe w dachu) kratki. Druga sprawa, to fakt, że lokomotywa ta wyprodukowana była w 1980 roku została wykonana w malowaniu bez żółtego czoła. To oznacza że odzwierciedla okres 1980-1989. Teraz pytanie - po jakim czasie umieszczano anteny radiotelefonu (na dachu) w ST44 po wpisaniu na inwentarz PKP? Ten model bowiem posiada antenę.

W KMiD nr 1(3)/2001 (styczeń) jest na stronie 66 jedna fotka tego egzemplarza na Ostbahnie (ponoć 985), ale z przodu i g... na niej widać. Jest też tam rysunek ST44-985 (ale niestety nie zdjęcie) gdzie układ tych kratek jest z kolei taki jak w modelu. Nie wiem, czy numer 985 to w przypadku tego rysunku nie wyobraźnia autora i czy szkicując go wzorował się konkretnie na tym egzemplarzu. Rysunek ten przedstawia ST44 z V epoki a więc z żółtym czołem i już bez listwy ozdobnej.
 
Ostatnio edytowane:

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
#6
Przyłączam się do prośby.
Czy ST44-985 jest lokomotywą widmo? Rozumiem 008 i 013. To niskie numery, już ich nie ma w inwentarzu PKP, więc mogą być problemy ze zdjęciami. Ale 985?
Mam wrażenie, że wszystko co jest na PKP zostało już obfocone, oprócz tego egzemplarza. A przecież jest w inwentarzu PKP :)

Czyli jest szansa, że 985 z żółtym czołem przedstawiony w KMiD 1(3)/2001 to może 508 :) ? No ale wtedy winien mieć rombową tabliczkę... a ma małą owalną. Chyba nie dojdzie jak z tym było...
http://www.kolejowaklatka.org/tabor/
Tutaj jest informacja ze w 1991 roku 985 trafiła do Krzyża. Ale co wcześniej z nią się działo tego nie wiadomo.
Ciekawi mnie brak informacji o rewizji na modelu.
 
Ostatnio edytowane:

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
344 1 1
#7
ST44-985 został skasowany 15.12.1998, tak więc na inwentarzu PKP nie ma go już od ponad 15 lat, stąd i ze zdjęciami może być problem.
A brak rewizji na modelu - zapewne model przedstawia stan fabryczny i nie może być daty rewizji, bo po prostu takiej jeszcze nie było.
 
OP
OP
J

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#9
A brak rewizji na modelu - zapewne model przedstawia stan fabryczny i nie może być daty rewizji, bo po prostu takiej jeszcze nie było.
Z fabryki na pewno nie wyjechał z dwoma małymi żaluzjami w bocznej części dachu nad główną żaluzją jako numer 985. Z tym numerem musiał mieć jedną małą żaluzję. Przejżyjcie sobie zdjęcia w sieci - ja tak zrobiłem. Wszystkie numery do 969 włącznie miały 2 małe żaluzje i rombowe tabliczki, a od 970 w górę - jedną małą żaluzję dachową i małe owalne tabliczki. Tutaj mamy 985 z dwoma małymi żaluzjami i owalną małą tabliczką. Żaluzje nie pasują.

np: ST44-968 (ta pierwsza z przodu)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3f/12.09.95_Ostrołęka_MPD_ST44-968_(6483876109).jpg/800px-12.09.95_Ostrołęka_MPD_ST44-968_(6483876109).jpg

a tutaj ST44-970:
http://www.wrphoto.eu/data/media/40/st44_0970.jpg

Ja doszedłem do wniosku, że 985 przenumeruję na numer niższy i dam rombową trawiona tabliczkę na bok i będzie gitara.
 
Ostatnio edytowane:

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
#10
Ta 985 ma bardzo ładne malowanie. Ten zielony bardzo mi się podoba.
Za to zdjęć prawdziwej 895 w sieci jest od cholery. Chyba ze 100 zdjęć mam zapisanych, z różnych okresów - jak jeszcze miała żółte czoła, itd. A tej za cholerę...
Zastanawiam się czy w książce o ST44 nie ma jakiegoś zdjęcia tego egzemplarza.
 
OP
OP
J

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#11
Mam tą książkę. Nie ma.
1-na fotka jest w KMiD - potem sprawdzę w którym, bo nie pamiętam. W każdym razie opis fotki mówi, że to 985 - jednak zdjęcie bardzo małe i z przodu, więc boku lokomotywy i tak nie widać. Poza tym zdjęcie ukazuje ją po naprawach i modernizacjach - z żółtym czołem i barierką zamiast listwy ozdobnej. Zdjęcie zrobiono na Ostbahnie.
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
344 1 1
#12
Nie jestem specem od ST44, stąd napisałem "zapewne" :)
Układy żaluzji czy też loga firmowe mogły się teoretycznie zmieniać podczas napraw, a brak rewizji jednak wskazuje na malowanie fabryczne.
 
OP
OP
J

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#15
Dodam, że ta fotka 985 w KMiD to może być 508-ka przeznakowana na 985 jeśli są dwie kratki nad główną żaluzją (słabo widać na fotce).
Niestety na fotce widać, że loka nie ma tabliczki bocznej. Gdyby była rombowa, to mogłoby potwierdzać fakt, który cytowałem w załączniku w moim 5-tym poście (to co pisał kol. Paweł Winnicki o przeznakowaniu Krzyżowskiej 508 na 985 w połowie lat 90-tych).

508: http://wrphoto.eu/details.php?image_id=12885&sessionid=8921a995d98ab6a3ccb8f17d5a56ff0b

No, ale wówczas przy założeniu, że prawdą jest iż numery do 969 włącznie miały tabliczki rombowe i podwójne kraty nad główną żaluzją) to w malowaniu z lat 80-tych odwzorowanym w modelu loka z numerem 985 nie mogła mieć dwóch kratek wentylacyjnych nad główną żaluzją więc upieram się, że w modelu to jest źle. Tabliczka owalna mała - OK, ale to nie.

Gdyby nawet założyć że model przedstawia egzemplarz przeznakowany, to znowu nie powinien mieć tabliczki owalnej... bo loki z dwoma kratkami nie miały owalnych małych...
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 5
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 6
Tabor 36

Podobne wątki