• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii SP45/SU45

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.396 26 2
Ja nie miałem smykałki i już mam. Wszystko działa graficznie, intuicyjnie i z otwieranych podmenu. Potrzeba tylko logicznego myślenia użytkownika i trochę wyobraźni.
Wystarczy zacząć się zajmować zagadnieniem na poważnie i po krótkim czasie stajesz się lepszym ekspertem w programowaniu niż większość użytkowników tego forum. To naprawdę ciekawe i otwiera oczy na możliwości dekoderów.
Ale zrobisz jak zechcesz ; )
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.210 47 1
Kupić LokProgrammer Esu.
Koszt nie jest zbyt duży ale nie wystarczy kupić. Trzeba też wiedzieć co z tym robić.
No pewnie, jak się ma 1, czy 2 dekodery ESU, to kupowanie programatora jest nieekonomiczne.
Poza tym, trzeba wiedzieć, co dalej z tym zrobić.
Wystarczy zacząć się zajmować zagadnieniem na poważnie i po krótkim czasie stajesz się lepszym ekspertem w programowaniu niż większość użytkowników tego forum. To naprawdę ciekawe i otwiera oczy na możliwości dekoderów.
To prawda, ale trzeba poświęcić trochę czasu i wykazać chęci...
Po trzecie wyznaczamy sobie przyszłość... Będziemy niejako zmuszeni kupować ESU, bo mamy programator.
A ja nie chcę ESU i co...?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.006 577 30
A ja nie chcę ESU i co...?
No to niech kolega @melonowy nie kupuje ani dekoderów ESU, ani programatora, nikt do tego nie zmusza. Po co cała ta tyrada? Tylko po to, żeby jeszcze raz zademonstrować swoją niechęć do tej firmy i jej wyrobów? To już wszyscy wiedzą...
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.210 47 1
To nie żadna tyrada. Po prostu suche fakty. Jeśli tyczyłoby się to innego producenta dekoderów, napisałbym to samo.
Akurat chodzi o ESU i cała logika postępowania w takim przypadku wydaje się praktyczna.
Dla jasności, nie mam żadnego programatora, w przeciwieństwie do Kolegi.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.396 26 2
Będziemy niejako zmuszeni kupować ESU, bo mamy programator.
A ja nie chcę ESU i co...?
Do niczego nie będziesz zmuszony.
Możesz pozyskać Zimo MXULF, ale jest droższy. Też obsłuży Esu, ale software jest moim zdaniem mniej przyjazny dla użytkownika - nawet z dekoderami Zimo.
Soft Esu jest hiper intuicyjny i nie zgodzę się, że posiadając kilka lokomotyw LokProgrammer się nie opłaca. Poprawiałem parametry wielu lokomotyw, również Roco z dekoderami Zimo. Wiele się przy tym nauczyłem - m.in. tego, że „idealnie” zaprogramowany dekoder z fabryki czy od znanych nam fachowców będzie różnie reagować zależnie od napięcia na torach (tylko teoretycznie powinno być takie samo nawet z takiego samego zasilacza, a nigdy nie jest). I wtedy sprawdza się przyjazny software i niedrogie narzędzie.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.396 26 2
A przypomnij mi bo już nie pomnę - co jest takiego złego w dekoderach ESU, że są do skreślenia do lokomotyw SP45 i innych (że niby w temacie wątku ;-))
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
2.210 47 1
Nie są do skreślenia. To są bardzo dobre dekodery, również do SP45. ;) Choć nie mam ani jednego.:)
Nie wiem dlaczego w oczach niektórych, wyrosłem na głównego oponenta dekoderów ESU.
Kolega @Arekmiz nie może ustawić właściwie przyśpieszenia, bez obsługi CV6 w nowych dekoderach ESU.
W Zimo CV6 jest obsługiwane i za pomocą tegoż, ustawia on żądane przyśpieszenie i zwalnianie.
Dla mnie, Zimo (przy pomocy programu ZCS) są bardziej przyjazne w ręcznej obsłudze, bo nie mam programatora.
 

Arekmiz

Ostrzeżony
Reakcje
2.020 197 0
Potwierdzam, ale częściowo. Nie chodzi o CV6 i przyspieszenie, tylko o zależność pomiędzy ustawieniem suwaka prędkości w apce Z21 a jazdą danego modelu. Żeby ta zależność była liniowa, niezależnie od tego za pomocą jakich CV się ją ustawi (czy 3-punktowa, czy 16-punktowa). W dekoderach Zimo (a mam ich większość) mogę to ustawić bez problemu a w ESU (mam 3 szt.) ni diabła, modele żyją własnym życiem, opisałem to tu:
https://forum.modelarstwo.info/threads/dekodery-zimo-vs-esu-wady-zalety-konfiguracja-problemy.62722/
PS. Jak będę wystawiał moją kolej podłogową w październiku w Brodnicy i w Sokołowie Podlaskim to chętnych zapraszam na pokaz jak rozłączone człony mojej ET41-130, oba wyposażone w napęd i Zimo jadą idealnie z taką samą szybkością przy dowolnym ustawieniu suwaka prędkości. :)
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.055 67 3
Nie mam 100% pewności jak to działało w SU45, ale SU46 kiedy było załączone ogrzewanie to silnik pracował na wyższych obrotach podczas postoju lub jazdy z wybiegu. Nie schodził na obroty biegu jałowego by podtrzymać pracę prądnicy ogrzewania. Podejrzewam że podobnie to zrobiono po przebudowie SP45 na SU45. Natomiast jeśli ogrzewanie nie było załączone to silnik normalnie schodził na obroty biegu jałowego.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
4.396 123 11
Nie mam 100% pewności jak to działało w SU45, ale SU46 kiedy było załączone ogrzewanie to silnik pracował na wyższych obrotach podczas postoju lub jazdy z wybiegu. Nie schodził na obroty biegu jałowego by podtrzymać pracę prądnicy ogrzewania. Podejrzewam że podobnie to zrobiono po przebudowie SP45 na SU45. Natomiast jeśli ogrzewanie nie było załączone to silnik normalnie schodził na obroty biegu jałowego.
Zakładam że taka różnica nie jest odwzorowana w fabrycznych dekoderach PIKO?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
4.055 67 3
To co opisałem to dotyczy skali 1:1. Jak to działa w modelu tego niestety nie wiem bo nie mam w tych modelach dekoderów dźwięku. Jedynie dźwięk mam w SU46 od Wawrica ale tam nie ma funkcji pracy silnika na wyższych obrotach przy załączeniu ogrzewania. W ogóle to ten pakiet dźwięków pozostawia wiele do życzenia.
 

Podobne wątki