• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii Pm2

OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.402 137 19
Chciałem założyć imitację osłon trzonów tłokowych i niestety się nie da bo w cylindrach nie ma otworu. By to zrobić trzeba model rozebrać i takie otwory nawiercić.
Obstawiam, że otwory są, ale w przeciwieństwie do firmy Roco, firma PIKO postanowiła włożyć tam zaślepki, aby nie było widać tych otworów... podczas makietowej eksploatacji - widać to moim zdaniem na poniższym fragmencie zdjęcia:

46627_50680_detail_1.jpg


Widać, że obie zaślepki mają nieco inny kolor niż obudowa cylindra, prawdopodobnie dlatego, że są "z gołego" tworzywa sztucznego (nie malowanego). Widać wyraźnie, że stanowią osobne elementy. Uważam, że producent nie dopracował instrukcji, gdyż o ile jest w niej informacja, że można zamontować elementy typowo do prezentacji modelu w gablocie, o tyle nie pokazano, że należy usunąć wspomniane zaślepki, stąd zarzut niektórych Kolegów, że producent nie przygotował otworów na montaż wspomnianych elementów.

piko_50680_pm2-21_pochwy_tlokowe.png
 
Ostatnio edytowane:

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
788 87 8
Dźwięk parowozu w tym filmie jest koszmarny, nie wierzę, by Piko wypuściło taki bubel (dźwięki silników parowych zupełnie nie są zgrane z ilością obrotów). Nie wiem czy tylko ja mam takie odczucia, ale odnoszę wrażenie, że film Piko był robiony "na szybko" z modelem bez dźwięków, które potem dodano do filmu bez uwagi na szczegóły.
Przeszukuję youtube co jakiś czas w poszukiwaniu filmu z tym modelem, ale chyba jeszcze nikt nie wrzucił - myślę, że taki film rozwieje te wątpliwości.
Silnik parowy jest jeden z dwoma cylindrami. Nie mówimy ilość lecz liczba obrotów.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.874 525 30
Nie dawało mi to spokoju i obejrzałem jeszcze raz bardzo dokładnie cylindry Pm2-21. Muszę pogratulować koledze @Remaj12 wnikliwości i dociekliwości. Ja za pierwszym razem oglądając model na żywo pod lupą nie dostrzegłem tego, co kolega Remek zobaczył na zdjęciach. Chapeau bas dla kolegi Remka, ale chyba także dla Piko za wykonanie tych elementów w taki sposób. Nie będę się rozpisywał, zdjęcia mówią wszystko. Zaślepki są wykonane tak dobrze i są tak dopasowane, że nie dziwię się, że kolega @Ty42-89 też doszedł do, jak się jednak okazuje, fałszywych wniosków:
Chciałem założyć imitację osłon trzonów tłokowych i niestety się nie da bo w cylindrach nie ma otworu. By to zrobić trzeba model rozebrać i takie otwory nawiercić.
Szkoda tylko, że w instrukcji nie ma na ten temat ani słowa...

cylindry 1.jpg

cylindry 2.jpg

cylindry 3.jpg
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.402 137 19
Nie dawało mi to spokoju i obejrzałem jeszcze raz bardzo dokładnie cylindry Pm2-21.
Dziękuję Panu bardzo za potwierdzenie moich przypuszczeń.
Szkoda tylko, że w instrukcji nie ma na ten temat ani słowa...
Tak, to dziwi najbardziej, zwłaszcza, że generalnie instrukcje firmy PIKO są dosyć dobrze przygotowane, a tu taka wtopa... pewnie pośpiech, a pośpiech jak wszyscy wiedzą jest zgubny...

Przy okazji - w końcu zamieszczono zdjęcie gotowego modelu na stronie producenta, ale w sumie już chyba każdy zainteresowany wie jak wygląda. Poniżej wspomniane zdjęcie.

47487_50687_id=34079.jpg


- źródło: piko-shop.de
 

melonowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.584 29 1
Koledzy, no dajcie spokój.
Skoro w instrukcji jest poniższa grafika,
Pm2 cylindry.JPG
to przecież widać, że producent pokazuje części dodatkowe, które są do zamontowania w modelu.
Czy trzeba jeszcze opisywać? Moim zdaniem można by, ale nie trzeba.

Mając na uwadze powyższe, to patrząc na model naprawdę nie wiem jak nie widzieliście tych zaślepek?
Pm2 cylindry 1.jpg

P.S.
Wesołych Świąt !!!
 
Ostatnio edytowane:

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.195 56 1
Koledzy, no dajcie spokój.
Skoro w instrukcji jest poniższa grafika,
Zobacz załącznik 1021625
to przecież widać, że producent pokazuje części dodatkowe, które są do zamontowania w modelu.
Czy trzeba jeszcze opisywać? Moim zdaniem można by, ale nie trzeba.

Mając na uwadze powyższe, to patrząc na model naprwdę nie wiem jak nie widzieliście tych zaślepek?
Zobacz załącznik 1021626

P.S.
Wesołych Świąt !!!
Zwłaszcza, że to tylko opcja dla "gablociarzy".
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.874 525 30
Skoro w instrukcji jest poniższa grafika,

to przecież widać, że producent pokazuje części dodatkowe, które są do zamontowania w modelu.
Czy trzeba jeszcze opisywać? Moim zdaniem można by, ale nie trzeba.
A czy ktoś twierdzi, że nie widać części dodatkowych do zamontowania? Problem nie w tym, że nie widać części do zamontowania, tylko że nie pokazano tych części, które najpierw trzeba wymontować. Wycinek z tej samej instrukcji, dotyczący zastąpienia sprzęgu i skróconych węży hamulcowych pełnymi detalami w modelu do gabloty. Widać wyraźnie co trzeba najpierw wyjąć, a co potem zamontować. W wypadku osłon trzonów tłoków tego nie pokazano.

Instrukcja - wycinek.jpg

patrząc na model naprawdę nie wiem jak nie widzieliście tych zaślepek?
A kolega melonowy patrzył na model na żywo, czy tylko na zdjęcie (nawiasem mówiąc moje, zacytowane bez informacji o autorze)? Rzecz w tym, że ja oglądałem model i też tego nie widziałem, dopiero na zdjęciach to dostrzegłem, po czym spróbowałem te zaślepki wydłubać.
Zwłaszcza, że to tylko opcja dla "gablociarzy".
A jakie znaczenie ma to, dla kogo to jest przeznaczone? Poza tym model z założonymi elementami dodatkowymi jak najbardziej może jeździć, ale po łukach o większym promieniu.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.256 88 0
DCC24 pisali wczoraj ma swoim fb: "Pm2 dotarły do naszego sklepu i rozpoczynamy wysyłki. W związku z ilością zamówień zdecydowaliśmy, że sklep stacjonarny będzie dzisiaj nieczynny. Osoby z odbiorem osobistym zapraszamy w piątek w godzinach 10-16 oraz w sobotę 10-14."

Wygląda jednak, że na zamówioną wersję z ich dekoderem jeszcze poczekam.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
788 87 8
Instrukcja PIKO, to nie jest „wtopa” (jak my lubimy, gdy sąsiadowi powinie noga, cieszy bardziej niż nasz sukces). Model jest w klasie ”Expert”, czyli dla zaawansowanych odbiorców. Nie mówiąc o naszych ekspertach, którzy wiedzą absolutnie wszystko, a nawet więcej.
Dla nieusatysfakcjonowanych, PIKO tech support jest dostępny. Wystarczy zatalefonować, wysłać e-mail, narzekać. Z mojego doświadczenia, zawsze odpowiadają.
Mnie natomiast razi czerwona kropka, zamiast czerwonego światła, za tyle kasy. Z drugiej strony, ciekawy projekcik na długie zimowe wieczory.
 
Ostatnio edytowane:

Lucjan P

Aktywny użytkownik
Reakcje
309 8 0
Mnie natomiast razi czerwona kropka, zamiast czerwonego światła, za tyle kasy. Z drugiej strony, ciekawy projekcik na długie zimowe wieczory.
Można dyskutować o czerwonej kropce, ja to tak widzę, że Piko wprowadziło np. nowy dekoder, z lepszym dźwiękiem i to jest krok do przodu. W SM31 jest ruchomy wentylator i fajne poręcze. Sam Pm2 też ma wiele detali na wyższym niż kiedyś poziomie. Ten proces polepszania jakości trwa i myślę, że kiedyś doczekamy się lamp z lustrami i czerwonym osobnym światłem. Starsi koledzy zapewne pamiętają czasy nie tak dawne, gdy w ogóle była radość, że jest cokolwiek z PKP. Teraz wybór jest taki, że "musimy" dyskutować o jakości, bo modeli PKP jest sporo i każdy znajdzie coś dla siebie.
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.879 15 1
Zwłaszcza, że to tylko opcja dla "gablociarzy".
Po mojej makiecie z założonymi osłonami trzonów śmiga aż miło a rozjazdy mam 15 stopni natomiast najmniejszy łuk R3.

Starsi koledzy zapewne pamiętają czasy nie tak dawne, gdy w ogóle była radość, że jest cokolwiek z PKP. Teraz wybór jest taki, że "musimy" dyskutować o jakości, bo modeli PKP jest sporo i każdy znajdzie coś dla siebie.
Pewnie, że pamiętam. W swojej młodości konwertowało się BR 52 Kondenslok PIKO na Ty2. Model oczywiście do gabloty bo po sprzęgnięciu z tendrem wannowym z blachy już nie miał napędu. Albo z dwóch BR 55 kombinowało się Tw1 :) Jednak to nie powód dlaczego w obecnych czasach nie mielibyśmy być bardziej wymagający. Skoro są odpowiednie technologie to należy z nich korzystać. Naprawdę to nie jest żaden problem wyprodukować seryjnie polski reflektor z dwoma diodami w środku. Problemem może być wyższy koszt takiej produkcji no ale jeśli płacę za niedorobiony model 1800 złotych to zapłacę i 2000 tylko niech on będzie dopracowany jak należy.
 

Podobne wątki