• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EU06/EU07/EP07/EP08

śledź

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.781 61 10
Dziś otworzyłem nową EU07 Cargo w celu zamontowania kondensatora i ku mojemu zdziwieniu na płytce był już wlutowany opornik oraz dioda potrzebna do UPS-a. Brakowało tylko zworki no i oczywiście kondensatora.
 

dec87

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
325 5 0
Dziś otworzyłem nową EU07 Cargo w celu zamontowania kondensatora i ku mojemu zdziwieniu na płytce był już wlutowany opornik oraz dioda potrzebna do UPS-a. Brakowało tylko zworki no i oczywiście kondensatora.
Potwierdzam, dodatkowo sprawdziłem w EP08-013 i tu również dioda i rezystor już zamontowany :D
 

dec87

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
325 5 0
Poproszę o krótki opis ze zdjęciem płytki jak taki kondensator dołożyć. Nie jestem elektronikiem, ale widząc instrukcję sobie poradzę. Z góry dziękuję.
R7 - mostkujesz
C+ i C- lutujesz kondensator, ma on z jednej strony przeważnie taki "PAS" z symbolem minusa, i tą stroną lutujemy do C-

Największy jaki udało mi się wlutować kondensator do "siódemki" to 1000µF, niestety jest mało miejsca
1637138361455.png
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.257 88 0
Bywają kondensatory o tej samej pojemności i różnych wymiarach - np. krótsze vs. grubsze. Kojarzę, że w płytkach PIKO (ET22) udawało się dobrać 2200 µF. Jakie są wymiary miejsca pod kondensator w tym modelu? Poszukałbym czegoś odpowiedniego.
 

pociąg

Aktywny użytkownik
Reakcje
125 1 0

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.257 88 0
Faktycznie, grubas nie wchodzi. Trzeba poczekać parę lat, aż zaczną robić mniejsze ;)

Tymczasem, kupiłem woreczek kondensatorów 470uF 8X12 35V, bo mieszczą się w kibelkach wagonów, a napięcie mają zgodne z wymaganiami listw ESU. Czy czasem takie, lub podobne, nie zmieściłyby się w zakamarkach modelu, żeby łącząc je równolegle z tym 1000 µF, mieć większą pojemność?
 
Ostatnio edytowane:

dec87

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
ŁKMK
Reakcje
325 5 0
Faktycznie, grubas nie wchodzi. Trzeba poczekać parę lat, aż zaczną robić mniejsze ;)

Tymczasem, kupiłem woreczek kondensatorów 470uF 8X12 35V, bo mieszczą się w kibelkach wagonów, a napięcie mają zgodne z wymaganiami listw ESU. Czy czasem takie, lub podobne, nie zmieściłyby się w zakamarkach modelu, żeby łącząc je równolegle z tym 1000 µF, mieć większą pojemność?
Nie bardzo, ten otwór jest jedynym miejscem, gdzie da się upchnąć kondensator. Pozostałe wydawać by się mogło większe wolne miejsca wypełnia kabina. Można jeszcze kombinować z serią połączonych kondensatorów tantalowych po całej lokomotywie, ale koszt rośnie już dość znacząco, to już chyba lepiej pokombinować z superkondensatorem 1F ;)
 

Podobne wątki