• Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET41

Remaj12

Znany użytkownik
Reakcje
5.686 146 19
Trąbią tu NOWY VARIANT FORMY. Jestem ślepy? Co zmienili oprócz ślizgu na odbieraku, do czego formy nie trzeba ruszać...? :niepewny:

Zobacz załącznik 1143651
Tak to nazywają - form variante / nowy wariant formy. Nie mieli takiego opracowanego, gdy powstawały projekty modeli w 2013 roku. Gdyby mieli wywalone na rynek, zrobiliby taki jak poprzednio - pojedynczy ślizgacz. Specjalnie do tego modelu utworzyli nowy wariant. Dla nich to dodatkowa robota do zrobienia, którą mało kto doceni, a która kosztuje. Jeśli można coś zmienić, aby było dobrze, to to robią. Wiadomo, że chciałoby się więcej (przede wszystkim reflektory), ale dobre i to. Przynajmniej nie trzeba samemu zmieniać ślizgaczy.
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
4.256 487 18
Tak to nazywają - form variante / nowy wariant formy. Nie mieli takiego opracowanego, gdy powstawały projekty modeli w 2013 roku. Gdyby mieli wywalone na rynek, zrobiliby taki jak poprzednio - pojedynczy ślizgacz. Specjalnie do tego modelu utworzyli nowy wariant. Dla nich to dodatkowa robota do zrobienia, którą mało kto doceni, a która kosztuje. Jeśli można coś zmienić, aby było dobrze, to to robią. Wiadomo, że chciałoby się więcej (przede wszystkim reflektory), ale dobre i to. Przynajmniej nie trzeba samemu zmieniać ślizgaczy.
Dla nich? A dla nas (ROBO i SM) nie? To ja bym chyba na co drugiej siódemce musiał pisać nowy wariant formy :ROFL:
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGMK
Reakcje
154 3 0
To ciekawe, że nazywają to "wariantem formy", bardziej wygląda mi to na "wariant akcesoriów". "Wariant formy" brzmi jakby coś z samym pudłem lokomotywy zmieniali. A współczesny ślizgacz pantografu przyda się w jeszcze innych modelach zrobionych na epokę VI: EU07, EN57...
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.085 57 2
Dla nich? A dla nas (ROBO i SM) nie? To ja bym chyba na co drugiej siódemce musiał pisać nowy wariant formy :ROFL:
Coś, ktoś, gdzieś... I komentarze się sypią. A rzeczywistość jest inna, mało komu chce się chwilę pomyśleć czy sięgnąć do źródła - niemieckiej wersji strony Piko.
Na stronie Piko przy tym modelu w języku niemieckim stoi: "Formvariante", w języku angielskim "Shape variant". Nigdzie nie ma słowa "nowy".
W języku polskim ktoś może i napisał "nowy wariant formy", ale znaczy to tylko, że ów osoba lubi "masło maślane", wszak każdy wariant formy, jest co do zasady "nowy" (do momentu wydania kolejnego).
Wymądrzę się ;) jeszcze wspominając, że przy kolejnym wydaniu danego modelu, z kolejnym numerem bocznym czy innym malowaniu, firma Piko dość skrupulatnie trzyma się zasady opisywania takiej pozycji jako "Formvariante". W przypadku zupełnie nowej konstrukcji firma stosuje opis "Formneuheit" czy "Neukonstuktion" :)
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
4.256 487 18
@qwertas żadnego slajdu do formy nie dorobili, nic. Tylko dali nowy ślizg odbieraka, który już był na ET22. Więc ani jednej formy NIE RUSZYLI. Więc mydlą oczy klientom. To nie jest żaden WARIANT formy (czy nowy czy nie), ale dobrze brzmi marketingowo, i ..... grzecznie kupują :p
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.413 30 2
Ale Pan Panie Robercie znając język niemiecki mógłby zwrot Formvariante przetłumaczyć na polski tak jak Piko przetłumaczyło na angielski (model variation) i sporo piany byłoby w tym wątku mniej. To że pudła taboru odlewa się w formach nie oznacza automatycznie, że zwrot Formvariante odnosi się do tej właśnie formy.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.985 64 1
@Robert Reschka Więc nam zaimponuj i zrób swoją wersję ET41. Jakie ku*wa to jest słabe jako producent naśmiewanie się z działania konkurencji, ludzie chcą to kupią jak wolą to mogą czekać jak dla mnie do końca świata na model od Ciebie. Prowokujesz na forum i na Facebooku a potem zdziwienie bo ludzie się denerwują i o rany jak nikt nie rozumie intencji moich wpisów :mad:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
14.233 602 30
Na stronie Piko przy tym modelu w języku niemieckim stoi: "Formvariante", w języku angielskim "Shape variant". Nigdzie nie ma słowa "nowy".
Słowo "Form" w niemieckim oznacza nie tylko formę odlewniczą (czy do wtrysku), ale także "fason", "kształt", "postać" - podobnie zresztą, jak w polskim, gdzie słowo "forma" ma wiele znaczeń. A na potwierdzenie tego, że nie chodzi o formę wtryskową, kolega @qwertas dodał określenie angielskie, w którym użyto słowa "shape", które nie ma nic wspólnego z formą odlewniczą/wtryskową - to ostatnie po angielsku brzmi "mold". Czepianie się określenia "Formvariante" i twierdzenie, że Piko oszukuje, bo niczego nie zmienili w formie odlewniczej, jest nieporozumieniem, żeby użyć najdelikatniejszego określenia i jest po prostu śmieszne.

A przy okazji:
Owa osoba, "ów" to rodzaj męski, a "osoba" jest rodzaju żeńskiego.
 

Robert Reschka

Znany użytkownik
Reakcje
4.256 487 18
To dlaczego ET22, który miał inny ślizg, nie został opisany jako „Formvariante”? :niepewny: Dobra, zostawmy to. Lonty są krótkie, jak widzę :podstepny:

@old_jawa dobra, dobra, już nic nie mówię na Twoje święte czerwone literki – miłego dnia ;)

Ale żeby już zakończyć te wszystkie drobiazgowe dyskusje. W branży modelarskiej UTRWALIŁO SIĘ, że FORMVARIANTE oznacza właśnie modyfikację form wtryskowych. Gdyby chodziło tylko o model, to nazywałoby się to MODELLVARIANTE.
 
Ostatnio edytowane:

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.413 30 2
Bzdura. Utrwaliło się tylko wśród wiecznie niezadowolonych i liczących nity. Przeogromna większość zainteresowanych ma to gdzieś i nawet nie wiedzą, że ciuchcie robi się z formy, więc co miałoby się im utrwalić.
A z tym lontem to samokrytyka jak rozumiem bo jak nie to dejta spokój…
 

jjobs1

Użytkownik
Reakcje
74 7 0
@qwertas żadnego slajdu do formy nie dorobili, nic. Tylko dali nowy ślizg odbieraka, który już był na ET22. Więc ani jednej formy NIE RUSZYLI. Więc mydlą oczy klientom. To nie jest żaden WARIANT formy (czy nowy czy nie), ale dobrze brzmi marketingowo, i ..... grzecznie kupują :p
Panie Robercie, tak - kupujemy, bo na razie nie ma innego. Zawsze chciałem mieć ET 41 w barwach Cargo i gdyby ten model byl już w ofercie SM lub miał być wkrótce dostępny, to oczywiście nie kupowałbym PIKO, które oferuje produkt w standardzie sprzed 10 lat po obecnych cenach.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.985 64 1
To dlaczego ET22, który miał inny ślizg, nie został opisany jako „Formvariante”? :niepewny: Dobra, zostawmy to. Lonty są krótkie, jak widzę :podstepny:

@old_jawa dobra, dobra, już nic nie mówię na Twoje święte czerwone literki – miłego dnia ;)

Ale żeby już zakończyć te wszystkie drobiazgowe dyskusje. W branży modelarskiej UTRWALIŁO SIĘ, że FORMVARIANTE oznacza właśnie modyfikację form wtryskowych. Gdyby chodziło tylko o model, to nazywałoby się to MODELLVARIANTE.
Mam inne świętości w swoim życiu niż PIKO ale Twoim problemem jest to, że nie zauważasz swojego beznadziejnego zachowania a potem tylko słuchać narzekania, że niedobre PIKO znów bije mniejszych producentów. Tylko tak bardzo sobie ukierunkowałeś że świat modelarski (albo to forum) dzieli się na PIKOfanatyków lub SMofilów, że nie dostrzegasz niczego innego.
 

MarcinqPL

Aktywny użytkownik
Reakcje
205 8 0
Badania, badania i jeszcze raz badania. Psychologiczne i psychiatryczne. Aktualne. Czekam na ich opublikowanie do 10 października. Jeśli ich nie będzie to powiadomię wszystkie możliwe urzędy lotnicze. Koniec tej farsy.
Dobrze że można mieć marzenia...
Jak jesteś taki "wpływowy" to zajmij się pierw kierowcami autobusów którzy jeżdżą jakby kartofle wieźli.



Tak to nazywają - form variante / nowy wariant formy. Nie mieli takiego opracowanego, gdy powstawały projekty modeli w 2013 roku. Gdyby mieli wywalone na rynek, zrobiliby taki jak poprzednio - pojedynczy ślizgacz. Specjalnie do tego modelu utworzyli nowy wariant. Dla nich to dodatkowa robota do zrobienia, którą mało kto doceni, a która kosztuje. Jeśli można coś zmienić, aby było dobrze, to to robią. Wiadomo, że chciałoby się więcej (przede wszystkim reflektory), ale dobre i to. Przynajmniej nie trzeba samemu zmieniać ślizgaczy.

Ale mają wywalone, gdyby nie mieli to by zainwestowali i chociaż po łebkach montowali reflektory z nawet ET22 czy SU46.
Ale nie bo PIKO idzie wyłącznie po kasę nie słuchając uwag ze swoim top ego w kieszeni, można powtarzać ile wlezie i jak krew w piach.
SU46-037 też się nie popisali, kolejny chłam wepchnięty na rynek ze źle wymalowanymi odstępami pasów czy grubością, o kolorach nie wspominając.

Pierw podniesie rękę, a potem "Proszę Pani, a on powiedział..."
 

Podobne wątki