• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii ET41

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
A jeszcze uściślijmy:
Rozpinając sprzęg mechaniczny pomiędzy członami 41'ki rozpinamy też je elektrycznie ?
Czyli - kinematyka nie tylko sprzęga mechanicznie ale i elektrycznie.
Tak jest ?
Czy połączenie elektryczne musimy rozpiąć po rozpięciu kinematyki (oddzielne złącze elektryczne i mechaniczne) ?

Masz może fotki ?
W zasadzie już odpowiedź padła ale doprecyzuję.
Rozpinając sprzęg tym prostym ruchem powodujesz rozpięcie i elektryczne i mechaniczne. Sam sprzęg w środku posiada miedziane (???) Blaszki które po połączeniu sprzęgu przewodzą prąd do drugiego członu. Kable nie są za bardzo widoczne ale przez szparę w kinematyce wychylenia podejrzałem że wychodzą z pod pudła prosto w (nie wiem jak to nazwać) dyszel gniazda.Z zewnątrz są prawie nie widoczne, trzeba się ostro wpatrywać.
Podczas jazdy w analogu nie dostrzegłem jakiś strat prądu w postaci migania czy przygasania lamp wieć wygląda na to że jest to mądrze zrobione. Zobaczymy w eksploatacji ale całe to gniazdo naprawdę budzi zaufanie jak się na to patrzy.

Fotek niestety więcej nie mam. Wrzuciłem tu wszystkie jakie udało mi się zrobić... czy wyraźne czy nie.
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
Nie tylko zauważył, ale do tego jeszcze się zakochał:love: To na nią czekałem:rolleyes:
Oj to prawda... można się zakochać. Ja jeszcze dodatkowo zakochałem się w tym Bolku i Lolku I od razu go zamówiłem.
No świetnie to brzmi.... zakochałem się w Bolku i Lolku... dobrze że moja żona tu nie zagląda bo po tych wpisach jeszcze by mnie zaczęła podejrzewać o jakieś gejowskie skłonności...:ROFL:
 
Ostatnio edytowane:

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
Nie marudź.
Bycie "trendi" jest na topie - a my Cię wytłumaczymy przed Połowicą ;)
A tak na poważnie - do czasu, aż nie dotKniemy - nie zakochujmy się bezgranicznie - do tej pory PIKO na cenę zarobiło.
Jeszcze" zielona" i 41'ka a zarobią na Pochwałę Prezesa. Czegoś tam ;)

Tego typu sprzęg mech/el - w rzeczy samej z kinematyką - ma rację bytu i jest ze wszech miar pożądany !!
 

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
124 0 0
Panowie...
Dzisiaj miałem okazję poznać co czuje glonojad w akwarium, który nie może odkleić się od szyby...
Dlaczego? Sami zobaczcie...
Dla mnie...BOMBA!

Jak trochę ochłonę i wrócę do domu, napiszę coś więcej

Sorry za jakość ale zrobiłem na szybko ukradkiem z partyzanta... Swoją drogą przekonałem się że do KGB się nie nadaję..[/QUO
Piękna ta ET41.
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
446 2 3
Dzisiaj pierwsze jazdy ET41 po makiecie NZP zaliczone. W regularnej jeździe ciągnęła 28 węglarek bo więcej się nie mieściło w ukresach stacyjnych. Podpięliśmy maksymalnie 40 węglarek i jechała bez problemu. Jutro damy jej maksymalne obciążenie 50 węglarek. Zalicza bez kłopotu bardzo ostre łuki. Napychanie składu też nie stanowi problemu. Pzdr, Piotr
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
4.492 31 1
No to może najwyższy czas by Kolega spróbował....
Tak wsypać np. produkt ASOA z lekkim czubkiem....
Zgoda nie będę się tu upierał:)
Zazwyczaj robi się to na jakimś styropianie imitując "górki węgla"
I przyznam się nie widziałem jeszcze tak nasypanego wagonu jak kolega opisuje:oops:
No można i tak,ale jak to technicznie jest rozwiązane? ta imitacja węgla jest luźno na wagonie?
Można zawsze tak zrobić dla celów obciążeniowych(y)
 

Podobne wątki