• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii ET41

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
697 54 1
Z tym, że chętnie, a wręcz bardzo chętnie oczekiwałbym na siódemeczki z Katowic i Gdyni. (y)
Najlepiej po jednej (Katowickiej i Gdyńskiej) z niskimi numerami (4E) i po jednej (Katowickiej i Gdyńskiej) z wysokimi numerami (303E)...;)
[DOUBLEPOST=1420836887][/DOUBLEPOST]A, że temat jest o ET41 to nie obraziłbym się o Czechowickiego łamańca...
 

KAROLeski2

Aktywny użytkownik
Reakcje
274 3 1
Dobra Panowie...

To co zaobserwowałem...
ET41:
Czoła, wózki i wiele innych detali odtworzone podobnie jak w modelu 303E (oczywiście z uwzględnieniem różnic w oryginalnych lokach) . Natomiast pudło od strony sprzęgu jest bardzo ciekawie wykonane.
Bardzo ładnie odtworzone są światła czerwone (wyglądało to mi na tampodruk, ale z głową) gumowe wałki nad przejściem, drzwi z wszelkimi przetłoczeniami, pomost nad sprzęgiem (w pozycji złożonej) i gniazda sterowania wielokrotnego.
Sprzęg pomiędzy członami jest to sprzęg elektryczny, ale kable idące do niego są dobrze upchnięte i nie rzucają się tak w oczy, myślałem, że będzie tu gorzej.
Sprzęg trzyma mocno, bez luzów, oczywiście z pełną kinematyką. Rozprzęganie go też jest bardzo proste. Wystarczy złapać za dwa pudła lokomotywy i pociągnąć. Nic nie trzeba podważać. W pudełku będzie prawdopodonie jako połączony zestaw, bo samo pudło jest długie. Oczywiście takie pierółki jak imitacja sprzęgu śrubowego czy przewodów jak do tej pory.
Człon bez silnika choć jest lżejszy od silnikowego to jest jednak dobrze dociążony.
Różnica pomiędzy członami to ok 50g (tak! Ważyliśmy ją) więc nie jest duża, choć w rękach odczuwalna.
Na kołach naliczyłem 4 nakładki antypoślizgowe więc wygląda na to że będzie się ogarniać z długimi składami.
Co dalej...
Jeździ jak Pikowska "siódemka", żadnych szarpnięć czy dziwnych zachowań nie zauważyłem. Sprzęg trzyma sztywno człony oba ruszają elegancko i równo z miejsca. Nie ma czegoś takiego jak widziałem w Rocowskim VT628 mojego dobrego kolegi, że najpierw rusza jeden a 1-2mm za nim rusza drugi.
Światła w obu członach świecą jak w "siódemce" w członie bez silnika nie ma żadnych migań czy jaśniejszego świecenia.
Właśnie światła...
Oba modele i ET41 i EU07-171 mają już na srebrno pomalowane gniazda światłowodów, więc wygląda na to, że skończą się czasy tego białego shit-u rażącego po oczach...

Teraz EU07-171
Kolor budy delikatnie wpadający w niebieski i zdecydowanie różni się od koloru Żurawickiej. Co ciekawe, fajnie producent odtworzył wzmocnienia szkła reflektorów (chodzi mi o te pionowe prążki) Na modelu wygląda to świetnie. Oczywiście wkłady światłowodów też są srebrne. Wyglądają identycznie jak w 303E. Reszta... wygląda jak w Żurawickiej. Więcej różnic takich znaczących sobie nie przypominam.

Mi osobiście oba modele bardzo się spodobały i nie mogę się ich doczekać.
Dla mnie naprawdę rewelacja Panowie...

@14D40 Podobno to już nie jest prototyp. Dkładnie tak ma wyglądać produkt finalny.
Podejrzewam, że było to trochę jak z Żurawicką, że sklepy dostały pokazówkę dla klientów.
Co do miejsca zdjęć to sorry ale na ogólnym Ci nie napisze :)

@corwin Ja tego nie mówiłem... ale domyślacie się...:D
 
Ostatnio edytowane:

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
A jeszcze uściślijmy:
Rozpinając sprzęg mechaniczny pomiędzy członami 41'ki rozpinamy też je elektrycznie ?
Czyli - kinematyka nie tylko sprzęga mechanicznie ale i elektrycznie.
Tak jest ?
Czy połączenie elektryczne musimy rozpiąć po rozpięciu kinematyki (oddzielne złącze elektryczne i mechaniczne) ?

Masz może fotki ?
 

Jarek

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
Sprzęg trzyma mocno, bez luzów, oczywiście z pełną kinematyką.
Ciekawe jak sobie poradzi pchając skład członem bez silnika. Kinematyka w pikowskich wagonach z segmentu "hobby", miała tendencje do wypychania wagonu z szyn w czasie jazdy po łuku. Lokomotywy są cięższe, więc ten problem nie powinien się pojawić.
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
446 2 3
Jeśli ktoś ma ochotę i czas zobaczyć model ET41 Piko w ruchu z dekoderem dźwiękowym to zapraszam w najbliższą niedzielę od 16 do 19 do CH Oliwa na wystawę grupy Nostalgia Za Parą, Gdańsk, ul. Grunwaldzka 309. Więcej info o imprezie na stronie http://www.nostalgiazapara.pl/
Pzdr, Piotr
 

Podobne wątki