• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PIKO - modele lokomotyw serii ET41

P

ps

Gość
#62
ffox już wyraził swoją opinię, czyli
Myślę, że ET41 spokojnie sobie poradzi z uciągnięciem lokomotywy ważącej ok. 350 g. (waga +/- czterech węglarek Roco)
więc po co ją powielać.
I cały czas są to przypuszczenia - bo przecież chassis członu bez napędu może wyglądać całkiem inaczej niż nam się wydaje (bardziej.. uproszczone - czyli .... tańsze i .. lżejsze).

Oczywiście należy też pamiętać, że różne modele wagonów różnych producentów mają różny opór toczenia - różne badania przeprowadzałem i myślę, że do tych powszechnych zastosowań wersja proponowana przez PIKO w zupełności wystarczy.
Poza tym tory stacyjne nagle nie staną się dłuższe, więc....

Nawet model 4E jest w stanie uciągnąć więcej niż niektóre inne modele tego producenta.....
 

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
#64
ffox już wyraził swoją opinię, czyli

więc po co ją powielać.
I cały czas są to przypuszczenia - bo przecież chassis członu bez napędu może wyglądać całkiem inaczej niż nam się wydaje (bardziej.. uproszczone - czyli .... tańsze i .. lżejsze).

Oczywiście należy też pamiętać, że różne modele wagonów różnych producentów mają różny opór toczenia - różne badania przeprowadzałem i myślę, że do tych powszechnych zastosowań wersja proponowana przez PIKO w zupełności wystarczy.
Poza tym tory stacyjne nagle nie staną się dłuższe, więc....

Nawet model 4E jest w stanie uciągnąć więcej niż niektóre inne modele tego producenta.....
Jakikolwiek nie był by opór toczenia owego członu, a zakładam iż ze względu na zastosowany sprzęg może się znacznie on różnić od innych wagonów, jest to dodatkowy opór do pokonania przy tym samym zestawie napędowym (silnik, koła przekładnie) co jakby nie spojrzeć nie zwiększy mocy w stosunku do jednoczłonowego odpowiednika, a tutaj by wypadało żeby była możliwość zmontowania mocniejszego pojazdu, bo jakby to wyglądało że siódemka przejedzie dajmy na to z 15 wagonami a bolek z lolkiem ledwo dadzą radę z 10...
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.893 57 5
#65
Co by tu napisać model ukarze się taki jaki jest zaplanowany ,i pisanie tu pobożnych życzeń chyba już nie wiele zmieni ,jak wyjdzie jedno silnikowy ,to ci co będą chcieli mieć dwu to zrobią tak jak pisałem wyżej ,a ci co starczy im jedno będą mieli jedno ,a ci co będą chcieli model do gabloty odkupią to od tych co zrobią sobie dwu napędowy.;)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.519 112 11
#69
Nigdy nie widzialem w praktyce; kazdy czlon ET41 moze poruszac sie po odczepieniu od swojego blizniaka. Za tem warto by bylo gdyby producent poswiecil sie i wyprodukowal kazdy czlon z napedem. Jesli chodzi o wlasciwosci trakcyjne, to juz sobie odowodnilem ze pchanie lokomotywy bez napedu ma wieksze szanse na wykolejenie sie skladu. Napewno nie bylo by to mile podczas sesji pokazowych. Jako ze u niektorych z nas profil szlaku jest dosyc trudny, bylo by traceniem pieniedzy jesli kupowal bym lomomotywe dwuczlonowa majaca naped na jeden czlon. Jesli naprawde lubicie sie bawic modelami lokomotyw i wagonow, to chyba sie sami przyznacie ze sami eksperymentowaliscie ile dana lokomotywa jest w stanie uciagnac na szlaku. Przeciez jest to robione w realu. Jeszcze jedna ciekawa sprawa to zastanawialem sie jak by wygladaly zielono kremowe "ryflaki" z czlonem ET41 na obu koncach, taki wieloczlon po polsku:)
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.799 15 0
#71
Nigdy nie widzialem w praktyce; kazdy czlon ET41 moze poruszac sie po odczepieniu od swojego blizniaka. Za tem warto by bylo gdyby producent poswiecil sie i wyprodukowal kazdy czlon z napedem.
Producent poświecił się dla większości i zrezygnował z jednego napędu dla niższej ceny modelu.
Zdecydowana większość użytkowników, raczej nie będzie jeździła rozdzielonymi członami tej lokomotywy, bo w jakim celu?
Silnik w każdym członie to dodatkowy problem dla sympatyków DCC, trzeba kupić 2 dekodery.
Dobry przykład.
Dodatkowo nawet jeśli zamontujesz dekodery w obu członach, każda z nich musiałaby mieć osobny adres CV1, aby sterować każdą z osobna. Dla mnie non sens.
Jesli chodzi o wlasciwosci trakcyjne, to juz sobie odowodnilem ze pchanie lokomotywy bez napedu ma wieksze szanse na wykolejenie sie skladu.
Piko raczej wie jak robić modele i na pewno nie wypuści bubla, który na pierwszym lepszym łuku się wykolei :)
Parowozy również są pchane przez tendry, które posiadają w sobie napęd. Nie zauważyłem u siebie tendencji do wykolejania się.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.519 112 11
#72
Dwa dekodery? Zalezy jak sie podczepi. Mam w kolekcji dwa elektrowozy E44 (te amerykanskie), kazda ma swoj dekoder. Jako ze w Stanach praktykuje sie sterowanie wielokrotne (chyba dobrze okreslilem), na kontroli zmieniam tak ze moge sterowac podczepionymi lokomotywami z jednego adresu. Lokomotywy jezdza bezproblemowo, wszak ET41 to dwie lokomotywy jednokabinowe;)
 

WITKOIM

Znany użytkownik
Reakcje
27 0 0
#73
pitolicie i pitolicie jak zawsze, ten chce to, tamten chce tamto, ten chce takie malowanie, ten chce takie sranie :)
Piko i Sk-model ma wywalone co wy chcecie i tak się kupi
to samo było z EU07 nabijali się co poniektórzy z EU07, a tu proszę, potem same achy i echy, że model cacy
to samo będzie z ET41 możecie pisać do woli czy chcecie pięć silników czy dziesięć czy tylko jeden, ten kto chce to kupi z jednym, a zresztą sobie poradzi sam.

a ile wagonów uciągnie ??? hehehehe tyle ile Wasze moduliki w domu, albo tory rozłożone w kółko na dywanie,
a na zlotach uciągnie tyle wagonów, aby zmieściłsię skład w obrębie stacji, bocznicy
czyli niewiele, bo jak podczepicie 40 wagonów na zlotach, pokazach itp itd to będę pod WIELKIM wrażeniem
ot tyle .....
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.799 15 0
#74
Michał, wszystko ok poza tym, że to forum dyskusyjne i warto dyskutować :)
Ja dzięki takim dyskusjom wiele się dowiedziałem nie raz, także nie uważam, że ktoś z nas "pitoli". Ale popieram, że Piko i tak zrobi co miało zrobić od początku.
 

WITKOIM

Znany użytkownik
Reakcje
27 0 0
#75
Mariusz, ale doskonale wiesz, że SK-model mniej więcej ustaliło cenę modelu z jednym silnikiem i nic to już nie zmieni, nie dodadzą drugiego silnika, aby model był droższy. A pitolenie o tym drugim silniku jest bez sensu już dla mnie, temat zamknięty jest !!!
Chińczyki już powoli składają model i basta :)
To jest kasa pana Kownackiego i paru innych i nie ma tu sentymentów, jak już pisałem to jest biznes, który ma się zwrócić i zarobić na następny model !!!
a życzenia nasze to wiesz co, mogą być noworoczne co najwyżej :)
cieszmy się, że będzie ET41 z jednym silnikiem poniżej tysiąca złotych
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.544 34 1
#77
To możesz już być :D. 20 na haku to małe miki przy tym ;-). Sorry za OFFtop
No ale przyznasz Michale, że i maszynista tego składu z "podlinkowanego" filmu sam był pod ogromnym wrażeniem jego długości. I to tak, że aż przerżnął semafor wjazdowy - pewnie wyglądał czy nie pogubił cystern albo może poszukiwał z apapratem fotograficznym "kolejowych klimatów" :). Aż jego lokomotywa dostała "czkawki" na rozjazdach, po których przebiegi pewnie sama sobie ułożyła ;)
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
9 0 0
#78

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
#79
....I to tak, że aż przerżnął semafor wjazdowy....
Doświadczonemu mechanikowi Żemkowskiemu takie rzeczy się nie zdarzają ;). Wjazd jest po torze przeciwnym do zasadniczego i tarcza podaje sygnał zastępczy (1:11 - 1:16)
. Aż jego lokomotywa dostała "czkawki" na rozjazdach, po których przebiegi pewnie sama sobie ułożyła ;)
Lokomotywa dostaje czkawki ZA rozjazdem numer 5 , ujęcie kamery trochę skraca perspektywę. Tam od nowości się robiło zwarcie bo mądry Michaś niedokładnie zaizolował kanały pędniowe, obecnie miejsce poprawione :)
 

Podobne wątki