• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET22

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.416 512 30
Bardzo podobny do tego oryginału. Nawet ja widzę różnicę choć jestem daltonistą...
To może szczegółowo Panowie opiszcie różnice bo nie każdy taki mądry i znający się w temacie jest.
Myślę, że koledze @Arekmiz chodzi o to, że na zdjęciu kolegi @Rysiek oryginał jest, delikatnie mówiąc, mocno wypłowiały: żółte pasy na czole zrobiły się praktycznie białe, a czołownice z pomarańczowego zmieniły się w kolor piaskowy. O odcieniach zieleni już nie wspominam... Ale świeżo po naprawie kolory były z grubsza takie, jak na modelu, a przynajmniej takie być powinny. A wiadomo, że modele zwykle przedstawiają stan bezpośrednio po wyjściu z fabryki lub z zakładów naprawczych.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.138 56 1
Nasuwa się pytanie z jakiego okresu model został odwzorowany, bo jeżeli zaraz po rewizji to powinien być napis Lok. Czechowice Dziedzice. Zakład Taboru powstał nieco później.
Moim zdaniem PIKO tym faktem strzeliło sobie trochę w stopę. To wygląda na co najmniej rok 1999, a co za tym idzie model powinien być już przykurzony dwuletnim okresem eksploatacji. Tym czasem wygląda, jakby dopiero opuścił ZNLE Gliwice S.A.
 

mikl

Znany użytkownik
Reakcje
3.934 111 11
Moim zdaniem PIKO tym faktem strzeliło sobie trochę w stopę. To wygląda na co najmniej rok 1999, a co za tym idzie model powinien być już przykurzony dwuletnim okresem eksploatacji. Tym czasem wygląda, jakby dopiero opuścił ZNLE Gliwice S.A.
Prawda jest taka że w 99% modele wychodzą "jak z fabryki" bez względu kiedy wypada następna naprawa itp. Pewnie użyli koloru RAL i tyle. A resztę zostawia waloryzatorom
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.138 56 1
Pokaż któryś z modeli polskiej lokomotywy wykonany przez PIKO w taki sposób, że ewidentnie widać ten "przykurzony okres eksploatacji". Nie pisze tego złośliwie. Szczerze. Chętnie bym taki obejrzał. Pytanie zrodzone twoim twierdzeniem o strzeleniu sobie w stopę przez PIKO przy tym akurat modelu.
Widzę, że się nie rozumiemy.
Wystarczyło, żeby PIKO nie bawiło się w "Zakład Taboru w Czechowicach- Dziedzicach"(1999), tylko zwyczajnie "Lok. Czechowice-Dziedzice"(1997).
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.719 15 0
Widzę, że się nie rozumiemy.
Wystarczyło, żeby PIKO nie bawiło się w "Zakład Taboru w Czechowicach- Dziedzicach"(1999), tylko zwyczajnie "Lok. Czechowice-Dziedzice"(1997).
Z oznaczeniami "Zakład Taboru w Czechowicach-Dziedzicach" jeździła do roku 2005 z tego co wyczytałem, co automatycznie wydłuża okres eksploatacji na makiecie do sześciu lat, zamiast dwóch.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.372 474 107
Widzę, że się nie rozumiemy.
Wystarczyło, żeby PIKO nie bawiło się w "Zakład Taboru w Czechowicach- Dziedzicach"(1999), tylko zwyczajnie "Lok. Czechowice-Dziedzice"(1997).
Ale to jest klasyczna strategia PIKO, której zresztą nie lubię. Wiele modeli wydają z pogranicza epoki, tak aby potencjalnie zwiększyć sprzedaż danego produktu. Gdyby była tylko Lok C-D to już dla klientów z epoki 5b model nie byłby tak atrakcyjny. A tak wydali model z epoki zarówno 5a i 5b.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
3.133 88 0
PIKO wydawało zestawy wagonów kolei DR spatynowane fabrycznie, np. takie:
https://piotr-piesik.com/kolejki/DR/DR_Tm_2.html
https://piotr-piesik.com/kolejki/DR/DR_Slmmp_2.html

W skali rynku, modele spatynowane stanową jakiś promil całej produkcji.

Z wydawaniem na "przełomie epok" jest tak, jak pisze Kolega @DieselPower i w ogóle mam wrażenie, że poza tym forum, mało kto tak ściśle traktuje przydziały, rewizje i jak Kolega @rprail wsazuje, także stan pojazdu w momencie odwzorowania. Jesteśmu tutaj coraz ściślejsi, to w sumie dobrze, bo to kolejna rzecz świadcząca o bardzo dobrym poziomie zaspokojenia rynku kolekcjonersko-modelarskiego. Może dożyję chwili, gdy będę odwzorowywał konkretny pociąg na module konkretnego odcinka szlaku, z wszystkimi numerami pojazdów i porą dnia kiedy jeździł. Można modelować, co kto chce :D
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
471 5 3
To wygląda na co najmniej rok 1999, a co za tym idzie model powinien być już przykurzony dwuletnim okresem eksploatacji. Tym czasem wygląda, jakby dopiero opuścił ZNLE Gliwice S.A.
No niekoniecznie wygląda to "co najmniej rok 1999".
Wystarczyło, żeby PIKO nie bawiło się w "Zakład Taboru w Czechowicach- Dziedzicach"(1999), tylko zwyczajnie "Lok. Czechowice-Dziedzice"(1997).
Wystarczyło poświęcić kilka minut na przejrzenie zasobów internetu. Zakład Taboru w Czechowicach-Dziedzicach powstał z dniem 1 lipca 1997 roku (jak i pozostałe 32 Zakłady, w ramach ówczesnej reformy). W 1999, w ramach kolejnej reorganizacji, zmniejszono liczbę Zakładów Taboru z 33 do 19 (w związku z tym, również skróty telegraficzne jednostek organizacyjnych z MT na MZ).
Nie zmienia to faktu, że data rewizji jest wcześniejsza niż data reorganizacji (blisko 3,5 miesiąca), jednak nie na tyle odległa, żeby mówić o przykurzeniu, strzałach w kolano, czy innych "fikcjach". W wielu przypadkach dość szybko na tabor nanoszono przydziały wg nowej nomenklatury, więc równie dobrze w lipcu 1997 roku, ta lokomotywa mogła tak właśnie wyglądać. Dalsza dyskusja odnośnie ewentualnego fabrycznego, czy własnego postarzenia, moim zdaniem jest w tym przypadku zupełnie zbędna.
 

Gagar358

Znany użytkownik
Reakcje
1.456 3 0
Pytanie do tych, którzy mają tego Byczka albo widzieli go na "żywo". Czy oznaczenia "PKP, ET22-1118" są rzeczywiście białe, jak widać na zdjęciach? Oglądałem go ostatnio w sklepie i te oznaczenia były raczej srebrne, trochę słabo widoczne.
 

Podobne wątki