• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET22

Alonzo

Aktywny użytkownik
Reakcje
268 4 2
Napotkałem się z problemem krzywych reflektorów w moim egzemplarzu ostatniego zielonego byka ET 22.
Czy ktoś ma pomysł czy można to samemu jakoś poprawić wyciągając reflektor i włożyć z powrotem prosto?
Wydaję mi się ,że może być trudno gdyż po zajrzeniu od środka lampy wydaja się być wklejone albo zgrzane z resztą obudowy i nie będzie można ich wyciągnąć bez ich uszkodzenia i w efekcie tego wymiany na nowe
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

TORONCIAK

Aktywny użytkownik
Reakcje
532 24 3
Napotkałem się z problemem krzywych reflektorów w moim egzemplarzu ostatniego zielonego byka ET 22.
Czy ktoś ma pomysł czy można to samemu jakoś poprawić wyciągając reflektor i włożyć z powrotem prosto?
Wydaję mi się ,że może być trudno gdyż po zajrzeniu od środka lampy wydaja się być wklejone albo zgrzane z resztą obudowy i nie będzie można ich wyciągnąć bez ich uszkodzenia i w efekcie tego wymiany na nowe
Jaki tu jest problem? Przesuń aby dolegał do budy... palcami.
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.121 56 1
Napotkałem się z problemem krzywych reflektorów w moim egzemplarzu ostatniego zielonego byka ET 22.
Czy ktoś ma pomysł czy można to samemu jakoś poprawić wyciągając reflektor i włożyć z powrotem prosto?
Wydaję mi się ,że może być trudno gdyż po zajrzeniu od środka lampy wydaja się być wklejone albo zgrzane z resztą obudowy i nie będzie można ich wyciągnąć bez ich uszkodzenia i w efekcie tego wymiany na nowe
Reflektory można wyjąć i ustawić właściwie bez żadnego problemu. Wychodzą łatwiej niż w EU07. Na początek proponuję zapoznać się z instrukcją.
IMG_20231018_173608.jpg
 

Alonzo

Aktywny użytkownik
Reakcje
268 4 2
Instrukcje znam aczkolwiek miałem obawy mocno się siłować z reflektorami gdyż przy umiarkowanej sile nie chciały drgnąć. Czasami części mogą być wklejone co nie zawsze widać w instrukcji .Rozumiem w takim razie że należy je odpowiednio mocno wypchnąć od środka i włożyć ponownie niż próbować przekręcić z zewnątrz żeby je naprostować
 

rprail

Znany użytkownik
Reakcje
1.121 56 1
Instrukcje znam aczkolwiek miałem obawy mocno się siłować z reflektorami gdyż przy umiarkowanej sile nie chciały drgnąć. Czasami części mogą być wklejone co nie zawsze widać w instrukcji .Rozumiem w takim razie że należy je odpowiednio mocno wypchnąć od środka i włożyć ponownie niż próbować przekręcić z zewnątrz żeby je naprostować
Ja wypychałem patykiem do szaszłyków. Obudowę najlepiej trzymać w okolicy dachu i przednich szyb.
Wyjęte reflektory po prostu trzeba równo ustawić i wcisnąć.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
12.382 504 30
Zaniepokojony Waszymi spostrzeżeniami obejrzałem dokładnie swój egzemplarz ET22-245. Faktycznie, dwa reflektory były minimalnie przekrzywione, ale tak mało, że przy pierwszym obejrzeniu modelu w sklepie i później w domu, gdy porównywałem nowy nabytek z wcześniej wydanym ET22-357 z IV epoki (z okrągłymi lampami), tego nie zauważyłem. Na szczęście bez problemu dało się je wyprostować palcami bez rozbierania modelu, więc problem został usunięty.
 

Aliennowicz

Nowy użytkownik
Reakcje
2 1 0
W zasadzie to projekt własny tych poręczy (trawione u Ostbahna) - 0,3 mm, ale po pomalowaniu wyjdzie około 0,4.
Zobacz załącznik 998649
taki zestaw można u Ciebie zakupić? Jakie inne elementy umieszczone są na blaszce?

Może Ostbahna pokusiłoby się o wypuszczenie oznaczeń serii i numeru do ET22. Nie wiem tylko (bo sam jeszcze modelu nie posiadam) czy w takiej 678 można w jakiś stosunkowo prosty/mało inwazyjny sposób pozbyć się oznaczeń fabrycznych?
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.979 275 41
Zaniepokojony Waszymi spostrzeżeniami obejrzałem dokładnie swój egzemplarz ET22-245. Faktycznie, dwa reflektory były minimalnie przekrzywione, ale tak mało, że przy pierwszym obejrzeniu modelu w sklepie i później w domu, gdy porównywałem nowy nabytek z wcześniej wydanym ET22-357 z IV epoki (z okrągłymi lampami), tego nie zauważyłem. Na szczęście bez problemu dało się je wyprostować palcami bez rozbierania modelu, więc problem został usunięty.
Identycznie u mnie lekko skośnie zamontowany lewy z obu stron ... te Chinki wyrażnie o coś się proszą ... ?!
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
3.719 15 0
taki zestaw można u Ciebie zakupić? Jakie inne elementy umieszczone są na blaszce?

Może Ostbahna pokusiłoby się o wypuszczenie oznaczeń serii i numeru do ET22. Nie wiem tylko (bo sam jeszcze modelu nie posiadam) czy w takiej 678 można w jakiś stosunkowo prosty/mało inwazyjny sposób pozbyć się oznaczeń fabrycznych?
Robiłem dla siebie, ale mogę odsprzedać, mam spory zapas.
Elementy na blaszce to poręcze wejściowe, poręcze czołowe.
Osobno robiłem jeszcze uchwyty na dachu (oczkowe + ten uchwyt po skosie na środku lokomotywy, bladego pojęcia nie mam po co on jest).
 

Podobne wątki