• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii ET21

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.878 15 1
No przecież mnie zaraz coś trafi. Kolejny model ze spartolonymi oznaczeniami, których się usunąć nie da ani zamaskować trawionkami. Chciałem mieć tego 386, gdyż pamiętam go jak pod koniec eksploatacji jeździł w Szczakowej i wiele razy go fotografowałem ale chyba sobie odpuszczę, podobnie jak to czynię z ET22-951. Naprawdę żal na to patrzeć.

Swoją drogą to nie rozumiem dlaczego PIKO planuje wydanie w jednym miesiącu dwóch ET21 tak bardzo podobnych do siebie. Wiele sputników jeździło z dużymi, chromowanymi obudowami reflektorów i prostokątnymi zderzakami. W tym temacie niestety cisza...
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.677 443 99
Czy ktoś wie, jak wygląda drugi bok ET21-92? Czy też ma duże żaluzje, jak we wcześniejszych modelach, czy może małe (tylko na górze)? Nie pamiętam od którego numeru były duże żaluzje z jednej strony.
Na zdjęciu Pawła Terczyńskiego przedstawiającym ten egzemplarz w latach 80-tych widać drugą stronę. Na bank będzie jak na zdjęciu.... czyli w sumie tak, jak było w numerze 442...

92.jpg


Mnie to ciekawi czy prawidłowa jest strona z tymi trzema okienkami na boku, bo np. MTB w swojej ET21 (zrobili nr 283) odtworzyło żaluzje od okna do okna, zaś w obu modelach PIKO z numeracją 92 i 442 te żaluzje nie dochodzą do okien.... z tego co widać na zamieszczonych dotąd fotkach....

MTB:

mtb_ET21.jpg


Porównanie:

compare_ET21.jpg


Pytanie czy w ET21-92 jest OK, bo np. też w miarę niski numer (ET21-66) ma ---> TAK. A egzemplarz seryjny 100 od okna do okna.
 
Ostatnio edytowane:

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.878 15 1
Porównanie:

Zobacz załącznik 907102

Pytanie czy w ET21-92 jest OK, bo np. też w miarę niski numer (ET21-66) ma ---> TAK.
Przecież ten 92 ma żaluzję trójdzielną od okna do okna a nie jak Kolega to zaznaczył. To jest dokładnie ta sama forma to pierwszy wypust z numerem 157. PIKO akurat dość dobrze otworzyło wygląd tych żaluzji, w przeciwieństwie do MTB.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.784 37 1
Pytanie czy w ET21-92 jest OK, bo np. też w miarę niski numer (ET21-66) ma
tak układ żaluzji jak ET21-66 miały lokomotywy PKP w zakresie numerów od 01 do 69.
od nr 70 do 310 była kolejna wersja układu żaluzji (z jedne strony duże dwie, z drugiej miedzy oknami małe)
od 311 do 658 kolejna wersja (tak jak w numerach 70-310 ale krótsze nie dochodziły do środkowego okna)
 
OP
OP
D

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.439 481 107
No przecież mnie zaraz coś trafi. Kolejny model ze spartolonymi oznaczeniami, których się usunąć nie da ani zamaskować trawionkami. Chciałem mieć tego 386, gdyż pamiętam go jak pod koniec eksploatacji jeździł w Szczakowej i wiele razy go fotografowałem ale chyba sobie odpuszczę, podobnie jak to czynię z ET22-951. Naprawdę żal na to patrzeć.

Swoją drogą to nie rozumiem dlaczego PIKO planuje wydanie w jednym miesiącu dwóch ET21 tak bardzo podobnych do siebie. Wiele sputników jeździło z dużymi, chromowanymi obudowami reflektorów i prostokątnymi zderzakami. W tym temacie niestety cisza...
A tak niewiele brakował od modelu dla mnie idealnego...Skoro ten numer wybrali i chcieli przełom epok to co szkodziło wydać go w wersji 1999-2003 (https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=foto&id=82149) zamiast 2003-2005? Tu i tu epoka V/VI a w pierwszym przypadku nawet dłuższy okres eksploatacji. I wersja malowania fantastyczna, bo jeszcze dodatkowo z poziomymi "oleśnickimi" żółtymi pasami. No model dla mnie idealny by był. Zamiast tego znowu taki "nie pięć ni w dziewięć", epoka VI malowanie epoka IV(prawie). Wielka szkoda.
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.591 159 0
Dla mnie akurat jest OK, bo nie lubię żółtych czół (które były durnym wymysłem zamiast włączonych świateł) i dlatego sobie tego sputnika kupię. :)
 

pirath1978

Nowy użytkownik
Reakcje
36 8 0
No przecież mnie zaraz coś trafi. Kolejny model ze spartolonymi oznaczeniami, których się usunąć nie da ani zamaskować trawionkami. Chciałem mieć tego 386, gdyż pamiętam go jak pod koniec eksploatacji jeździł w Szczakowej i wiele razy go fotografowałem ale chyba sobie odpuszczę, podobnie jak to czynię z ET22-951. Naprawdę żal na to patrzeć.

Swoją drogą to nie rozumiem dlaczego PIKO planuje wydanie w jednym miesiącu dwóch ET21 tak bardzo podobnych do siebie. Wiele sputników jeździło z dużymi, chromowanymi obudowami reflektorów i prostokątnymi zderzakami. W tym temacie niestety cisza...
No właśnie miałem kolegów zapytać o Waszą reakcję na to "cudo" z nieudolnie rozmytym i przesuniętym cieniem pod napisem, jak robiło się kiedyś w Photoshopie 4.0, ale widzę że nie tylko mi się to nie podoba ;) Wyszło to po prostu tandetnie, zwłaszcza że wygląda to "dobrze: tylko patrząc od strony na którą pada ów cień. Grafikowi zabrakło wyobraźni, że światło na makietach pada z różnych stron. A co do terminów ich wydania, to miałem gdzieś zapisane, że 386 Piko zapowiadało wstępnie piko na czerwiec, a 92 na maj, więc obie są opóźnione ;) pozdrawiam
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
No i patrząc na ET21-92 widać że ktoś coś paletę odcieni zieleni pomylił. Mamy model w zieleni złamanej niebieskim, a na zdjęciu widać że jednak to odcienie idące w kierunku żółci...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.672 65 3
Akurat kolory zielone są bardzo trudne do określenia w fotografii cyfrowej tak więc i tak prawdy się dowiemy gdy model do ręki weźmiemy. Ale fakt 92 na zdjęciu P.Terczyńskiego przynajmniej ten jasny seledynowy jest ciemniejszy. Dużo też zależy jakie odwzorowanie barw miał materiał fotograficzny na jakim to zdjęcie wykonano. Także kolory na lokomotywach w czasie eksploatacji też nieco zmieniały swoje odcienie w zależności czy powłokę lakierniczą czyszczono ropą czy nadawano jej naturalną patynę z brudu lub działanie warunków atmosferycznych. Nie mniej ten model i tak mi się podoba a jego kolory dość dobrze odpowiadają tym jakie w tamtych latach stosowano co dobrze pamiętam. Ogólnie chyba przyjęto paletę kolorów od modelu lokomotywy nr 157 z wyjątkiem żółtego czoła. A samo zdjęcie chyba i tak jest rozjaśnione przez co ten jasny kolor może się wydawać zbyt jasny. Tak więc ja ten model kupię bez zastrzeżeń. A bardziej niebieskie odcienie zieleni są w modelu ET22 357.
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.878 15 1
Może z innej beczki ale w temacie ET21. Wpadło mi takie zdjęcie przeglądając jakieś historyczne grupy na Facebooku. ET21-11 z Maczek Boru w malowaniu kremowo - czerwono - kremowym. Przyznam szczerze, że chociaż mieszkałem w latach dziewięćdziesiątych na Niwce w Sosnowcu to tego egzemplarza nigdy nie widziałem. Fajnie by było go mieć w modelu.

ET21-11.jpg
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.784 37 1
tak pomalowany był piaskowy ET21 o numerze 11 (już po "naprawie głównej", kiedy to podmieniono "pudło" na wariant zmodernizowany ) pod koniec lat 90tych i chyba tylko ten jeden.
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.878 15 1
tak pomalowany był piaskowy ET21 o numerze 11 (już po "naprawie głównej", kiedy to podmieniono "pudło" na wariant zmodernizowany ) pod koniec lat 90tych i chyba tylko ten jeden.
Czy ktoś ma może więcej informacji na temat tego ET21-11 z MB? Data rewizji, etc albo więcej zdjęć? Chciałbym go mieć w H0.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
942 41 3
Tak- zdjęcie ET21-11 w tych barwach jest w Świecie Kolei 7/2002 w artykule o KP Maczki Bór. Jest to zdjęcie z 29.04.1998 w tychże barwach a lokomotywa jest zapięta do składu. Więc raczej jeszcze wtedy była używana, ale widać też już na niej ślady użytkowania więc od rewizji musiało parę lat minąć. Maszyna prawdopodobnie przeszła naprawę z malowaniem jej w te barwy na początku lat 90. ET21-11 była ponoć pierwszym elektrowozem serii 3E jaki został wpisany na stan kolei piaskowych PMP-PW.
 

garou

Znany użytkownik
Reakcje
4.677 443 99
Czegoś nie rozumiem. W ILOSTANIE jest info, że ET21-11 w 1983 roku sprzedano do przemysłu, ale zmieniono oznaczenia na 111. Dalsza jej historia jest TUTAJ opisana. Wg tej informacji powinna mieć oznaczenie 111 od lipca 1983 r.... Może na zdjęciach jest moment jak jeszcze nie naniesiono nowego numeru?
Coś te informacje się nie pokrywają z tym, o czym tutaj piszecie, że zdjęcie z 1998 roku. A może jest z 1998 roku i z powrotem przenumerowali?.... Pokręcone....
 
Ostatnio edytowane:

kuznior

Aktywny użytkownik
BGM
GGM
Reakcje
579 0 0
Lokomotywa PMPPW 3E-11 (nr fabryczny 3E-22/1959) została zezłomowana na początku lat 90tych, a jej nrumer (11) przydzielono dla loka ex PKP ET21-329 nr fab. 3e/1-362/1965 (widoczna na zdjęciu powyżej w czerwono kremowych barwach). Natomiast ET21-11 z PKP nr fab. 3E-11/1958 to inny lok przekazany do PMPPW w latach 80tych gdzie otrzymał oznaczenie 3E-111.
 

Podobne wątki