• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EP09

MateuszS

Aktywny użytkownik
Reakcje
283 53 2
No i dokładnie dlatego to działa. Niemiec myśli "Po co się wysilać, Polaczki grzecznie kupią i sobie już to dopracują..." ;)
Panie Robercie, ja nie wiem co myśli Niemiec, nie wiem co myśli Polak... skupmy się na dostarczaniu modeli na najwyższym możliwym poziomie.
Ja jestem odbiorcom modeli od Piko jak i Pana produkcji i nic tego nie zmieni...no może stosunek cena/jakość.
Pozdrawiam
 
Reakcje
23 1 0
Dokładnie tak. Może wystarczy tego krytykanctwa na forach innych producentów. Myślę, że najpierw należy zająć się reflektorami, płytkami i innymi częściami swoich modeli, a potem robić wrzutki. Należy też cieszyć się razem z klientami, którzy są zadowoleni, że niektóre zakupione modele od razu mogą oddać do serwisu. P.S. posiadam modele obu firm, z których jestem zadowolony. Popieram polskich producentów.
 

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
7.116 121 1
Warte uwagi... PIKO Polska

471630701_1135972055198534_3409456472875674443_n.jpg


Tak, tak te serdeczne podziękowania kierujemy do Was szanowni modelarze, zarówno do tych którzy właśnie zaczynają, jak i weteranów. Po rekordowym roku 2023 otrzymanie tej nagrody w roku 2024 daje szczególną satysfakcję. Polski rynek jest w PIKO najszybciej rozwijającym się rynkiem na świecie i to oczywiście dzięki Wam. Obiecujemy nie siadać na laurach tylko nadal wsłuchiwać się w głosy płynące od Was i ciężko pracować nad nowymi jeszcze lepszymi modelami. Modelarstwo łączy pokolenia!
 

Arekmiz

Znany użytkownik
Reakcje
1.518 149 0
No i OK. W realu też obręcze w jednej lokomotywie mogą być nowe (i średnica koła jest większa) a w innej mocno zużyte (i średnica jest mniejsza). :) Podobno kiedyś na nowych obręczach jadąc EP05 licznikowe 160 km/h po CMK mechanicy zmierzyli GPS-em, że było ponad 170 km/h. :)
 

grosiszcze

Znany użytkownik
Reakcje
1.286 229 2
W realu też obręcze w jednej lokomotywie mogą być nowe (i średnica koła jest większa) a w innej mocno zużyte (i średnica jest mniejsza).
Wszystko się zgadza, ale lokomotywy Piko są bez zabrudzeń, czyli przedstawiają lokomotywy po naprawie rewizyjnej. A po naprawie rewizyjnej zestawy kołowe winny mieć wymiar konstrukcyjny a nie naprawczy czy kresowy.
 

MateuszS

Aktywny użytkownik
Reakcje
283 53 2
Wszystko się zgadza, ale lokomotywy Piko są bez zabrudzeń, czyli przedstawiają lokomotywy po naprawie rewizyjnej. A po naprawie rewizyjnej zestawy kołowe winny mieć wymiar konstrukcyjny a nie naprawczy czy kresowy.
w realu takie wartości:
średnica okręgu tocznego w stanie nowym - 1250mm
średnica okręgu tocznego w stanie zużytym - 1180mm
czyli 70mm w prawdziwej lokomotywie....przeliczcie to 1:87 ;-)
 

Pawel

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
421 2 1
W temacie blokowania się sprzęgu w pozycji wychylonej problem ten występuje dla niektórych ich typów, np. dla sprzęgu uniwersalnego Roco (tak było u mnie), czy jak koledzy wspominali dla sprzęgu krótkiego Fleischmann.
Problemem jest tylko i wyłącznie element zamontowany pod hakiem:

EP09 detal.jpg

Element ten jest zamontowany na wcisk i bardzo łatwo się go wyciąga, sam hak może pozostać.
Po usunięciu przedmiotowego elementu problem blokowania znika :)
 

Podobne wątki