• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny PIKO - modele lokomotyw serii EP09

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
204 6 0
Dobrze, w takim razie teraz napiszę precyzyjniej, nie ma w 9 tłokowej sprężarki GŁÓWNEJ. Na filmie słychać dźwięki przy włączonych przetwornicach więc wtedy się już pomocniczej nie używa.
 

JakubR

Aktywny użytkownik
Reakcje
333 0 0
Ludzie! O co ta afera?
Jak słyszycie tłokową-to dobrze. Dziewiątki pierwotnie miały tłokową, więc pasuje...egzemplarz już niekoniecznie.

Podsumowując-dźwięk dobry, model zły.:ROFL:
 

red_tomato

Znany użytkownik
Reakcje
1.549 0 0
Cześć. To jeszcze jedna fotka ode mnie…
Jestem pod wrażeniem włożonej pracy w przygotowanie modelu. Olbrzymia ilość detali, a wszystko na bardzo wysokim poziomie. Oczywiście to tylko moja subiektywna opinia…
Z niecierpliwością czekam na model Pana Roberta…
IMG_7734.jpeg
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
693 54 1
Ludzie! O co ta afera?
Jak słyszycie tłokową-to dobrze. Dziewiątki pierwotnie miały tłokową, więc pasuje...egzemplarz już niekoniecznie.

Podsumowując-dźwięk dobry, model zły.:ROFL:
Nigdy w życiu.
Dziewiątki zawsze miały i mają sprężarki śrubowe.

Dobrze, słyszeć tłokowa, która jest sprężarka pomocnicza, przy uruchamianiu lokomotywy EP09.
Gdy lokomotywa jest uruchomiona i gotowa do pracy lub w trakcie pracy, to nie dobrze słyszeć, ponieważ wtedy pomocniczej się nie używa.
 

JakubR

Aktywny użytkownik
Reakcje
333 0 0
Nigdy w życiu.
Dziewiątki zawsze miały sprężarki śrubowe.

Dobrze, słyszeć tłokowa, która jest sprężarka pomocnicza, przy uruchamianiu lokomotywy EP09.
Gdy lokomotywa jest uruchomiona i gotową do pracy lub w trakcie pracy, to nie dobrze słyszeć, ponieważ wtedy pomocniczej się nie używa.
Czyli zawierzyłem majstrom z bieżanowa. Bo mówili że na samym początku były tłokowe. Nie sprzeczam się, mea culpa czy cuś...
 
Ostatnio edytowane:

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
693 54 1
Czyli zawierzyłem majstrom z bieżanowa. Bo mówili że na samym początku były śrubowe. Nie sprzeczam się, mea culpa czy cuś...
Pierwotnie i od samego początku to chyba to samo.;)
Czyli dobrze Ci mowili, ze od początku były śrubowe - bo były i są nadal.
Ty pisałeś o pierwotnie tłokowych, co jest nieprawdą.
 

barman_2000

Aktywny użytkownik
Reakcje
204 6 0
Główne od początku produkcji były śrubowe, tylko że inne niż te które są obecnie bo praktycznie co modernizacja to są wymieniane na inne ponieważ zawsze był z nimi problem i jest w sumie do dzisiaj.
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
160 1 0
Pierwotnie i od samego początku to chyba to samo.;)
Czyli dobrze Ci mowili, ze od początku były śrubowe - bo były i są nadal.
Ty pisałeś o pierwotnie tłokowych, co jest nieprawdą.
Niestety jest prawdą, nawet w dokumentacji fabrycznej przywołany jest agregat sprężarkowy tłokowy. Stosowane na lokomotywach 001 i 002 bardzo szybko zostały zastąpione agregatami śrubowymi Ochsnera i jeździły do naprawy głównej gdzie zostały wymienione na sprężarki GAR-30 Atlas Copco. Na późniejszych modernizacjach dołożono 2 sprężarkę i na różnych lokomotywach jeździły w różnych kombinacjach - Atlas-Knorr, Atlas-Airpol itd. Na dzień dzisiejszy chyba wszystkie 09 mają po 2 sprężarki na pokładzie, jednak to dźwięk przetwornic wirowych z wentylatorami silników trakcyjnych generują największy hałas w tej lokomotywie.
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
160 1 0
Podejrzewam że PIKO dodało anteny jako części dodatkowe dlatego, że na każdej lokomotywie anteny firmy zewnętrzne montowały "jak się panu Mietkowi ustawiło" i nie byli w stanie ustalić jakiejś zależności.
Chyba będziesz musiał popatrzeć na zdjęcia i dopasować sobie pozycję i rodzaj anten do konkretnej lokomotywy.
 

Podobne wątki